  • 1. Data: 2013-12-28 18:38:37
    Temat: Tani mały bluetooth na USB
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    Witam,
    Potrzebuję kupić mały adapter bluetooth na USB. Pełno jest tego na
    allegro i nawet tanio. Wiem, że kilka lat temu (2007-8) te tanie
    bluetoothy nie miały jakiejś licencji na oprogramowanie i po przesłaniu
    przez nie kilku MB danych blokowały się. Jak to wygląda teraz?

    Kupiłem laptopa w którym bt nie działa pod linuksem, a mam myszę na bt -
    jest to dość dobry model logitecha więc nie chciałbym z niej rezygnować.

    Zatem potrzebuję małego bluetootha na usb (chciałbym żeby był tam
    wetknięty na stałę), który się nie zablokuje i napewno będzie działał pod
    linuksem.

    Z racji, że ma to być prowizorka na jakiś czas nie chciałbym wydać zbyt
    dużo kasy - jakby się okazało, że te najtańsze bluetoothy po pare złotych
    się nadają to byłoby świetnie.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2013-12-28 19:31:22
    Temat: Re: Tani mały bluetooth na USB
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Kupiłem laptopa w którym bt nie działa pod linuksem,
    co?
    lsusb prosze
    jak go tam nie będzie to
    lspci

    > a mam myszę na bt -
    > jest to dość dobry model logitecha więc nie chciałbym z niej rezygnować.
    takei małe gówna z ebaya za 0.99 usd napewno działają.
    ToMasz

    ps
    Z tym lsusb nie żartuję

  • 3. Data: 2013-12-28 23:57:42
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    Dnia Sat, 28 Dec 2013 19:31:22 +0100, ToMasz napisał(a):

    > co?
    > lsusb prosze jak go tam nie będzie to lspci

    > takei małe gówna z ebaya za 0.99 usd napewno działają.
    > ToMasz
    >
    > ps Z tym lsusb nie żartuję

    Wycinek lspci:
    04:00.0 Network controller: Ralink corp. RT3290 Wireless 802.11n 1T/1R
    PCIe 04:00.1 Bluetooth: Ralink corp. RT3290 Bluetooth

    Laptop to HP Probook 450 H0U99EA - wstawili tam moduł wifi/bluetooth
    Ralink. Jeżeli chodzi o wifi to działa to w debianie na sterowniku
    zawartym w pakiecie firmware-ralink. Bluetooth jak do tej pory mi nie
    działa. Jak szukam na forach to póki co nie ma na to jakiegoś rozwiązania.

    Jak wybierałem laptopa to spodziewałem się, że z wynalazkami typu
    fingerprint czy akcelerometr od zabezpieczenia dysku może może być
    problem, ale co do wifi czy bluetooth byłem spokojny - świat poszedł do
    przodu i od czasu jak kupowałem poprzedni sprzęt producenci chyba
    poprawili swoje wsparcie dla linuksa.

    Swoją drogą to jest mój drugi laptop HP i znowu się przejechałem - zarówno
    ten jak i tamten był kupowany "pod linuksa". W starym nx7300 miałem wifi
    broadcoma, chociaż miało być intelowskie i wtedy (2007) musiałem rzeźbić w
    ndiswrapperze, chociaż z tego co pamiętam bluetooth działał od początku.

  • 4. Data: 2013-12-29 15:32:46
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    > Wycinek lspci:
    > 04:00.0 Network controller: Ralink corp. RT3290 Wireless 802.11n 1T/1R
    > PCIe 04:00.1 Bluetooth: Ralink corp. RT3290 Bluetooth

    A nie mozesz wymienic tej karty na jakakolwiek inna z Intelem,
    Broadcomem albo Atherosem. Po co zatykac sobie port USB?

    --
    Pozdr