  • Data: 2014-04-21 03:48:29
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Luke" <l...@l...net> wrote in message
    news:53540876$0$2159$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tego nie powiedziałem.
    >
    > Przejrzałem cały wątek i tu akurat było w drugą stronę.

    No ale Ty jednak uznałes za stosowne napisać inaczej,
    i to zanim przeczytałeś cały wątek :-)

    > Natomiast ja na w przypadku bycia ateistą bym po prostu
    > nie odpisywał, ale to już jest detal.

    No ale właśnie w ten sposób uległbyś naciskowi nietolerancji... :-)
    Widzisz... życzenia, symbole religijne i inne takie przejawy to
    nie tylko niewinne życzenia czy powieszenie krzyża tu czy tam...
    To równiez "oznaczenie terenu", wytyczenie rewiru panowania.
    Oznaczenie przynależności do klubu. Mniejszość należąca do
    innej religii czy tez nie należąca do innej religii źle się czuje gdy
    muszą czuć się inni bez wyraźnego powodu - bo niby dlaczego
    np. w publicznej szkole dziecko ma się czuć inne, poza klubem,
    gdy 90% dzieci idą na religię? Albo dlaczego ma oglądać cały
    dzień Jezusa na krzyżu? Z jakiej racji? Trzymaj sobie krzyż
    w kościele, w domu jeśli domownikom nie przeszkadza, ale
    nie stawarzaj podziałów w miejscach publicznych bo to tworzy
    niepotrzebne nikomu napięcia i poczucie nieprzynależności,
    inności - pewną presję psychologiczną która jest niepotrzebna
    a czasem zakrawa wręcz na nachalne nagabywanie czy indoktrynację.

    Wyobraź sobie, że żyjesz w innym państwie gdzie większość
    mieszkańców jest innego wyznania niż Ty i wszędzie są "ich"
    symbole religijne, "ich" wolne dni, "ich" życzenia świąteczne itp, itd...
    Z całą pewnością nie sprawia to że czujesz się równouprawnioną
    częścią społeczeństwa, a przecież będąc Polakiem powinieneś się tak
    czuć w Polsce, BEZ WZGLĘDU NA TO CO AKURAT WYZNAJESZ. Tak?