  • 1. Data: 2020-12-26 14:11:36
    Temat: Wifi w piętrowym domku.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W pewnym szeregowym domku który ma parter i dwa piętra trzeba zapewnić
    odbiór wifi. Internet jest obecnie z pomocą rutera DSL zainstalowanego
    na parterze i bywa że smartfony na piętrach gubią sygnał wifi. Podobno
    są retransmitery (repetery) wifi, odbierają na jednym kanale i nadają na
    drugim. Rozmieszcza się je w strategicznych punktach. Jest też podobno
    technika z wykorzystaniem sieci zasilającej. Do rutera się podłącza
    klocek który nadaje w sieć zasilającą, a na piętrach do gniazdek
    podłącza się coś co odbiera sygnał z przewodów sieciowych i nadaje na
    wifi ponownie. Nie instalowałem nic takiego jeszcze i nie mam
    doświadczenia. Jeśli ktoś ma, niech powie co by trzeba było wybrać.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 2. Data: 2020-12-26 14:19:42
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > wifi ponownie. Nie instalowałem nic takiego jeszcze i nie mam
    > doświadczenia. Jeśli ktoś ma, niech powie co by trzeba było wybrać.

    Najlepszym wyjściem jest pociągnięcie kabelka UTP z routera do
    następnego routera/AP. To co opisałeś wyżej, to gorsze srodki.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2020-12-26 14:23:43
    Od: jacek <j...@f...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wifi ponownie. Nie instalowałem nic takiego jeszcze i nie mam
    > doświadczenia. Jeśli ktoś ma, niech powie co by trzeba było wybrać.

    Zainstaluj repeater. Niedawno tak zrobiłem i odbior internetu zdecydowanie
    mi się poprawił. Mam funboxa w piwnicy, repeater na parterze i odbieram na
    piętrze. Wcześniej miałem na pietrze bardzo słaby sygnał.

    jp

  • 4. Data: 2020-12-26 14:24:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Dec 2020 14:19:42 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Najlepszym wyjściem jest pociągnięcie kabelka UTP z routera do
    > następnego routera/AP. To co opisałeś wyżej, to gorsze srodki.

    Kabelki nie wchodzą w grę :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2020-12-26 14:30:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 26 Dec 2020 13:23:43 GMT, jacek napisał(a):

    > Zainstaluj repeater. Niedawno tak zrobiłem i odbior internetu zdecydowanie
    > mi się poprawił. Mam funboxa w piwnicy, repeater na parterze i odbieram na
    > piętrze. Wcześniej miałem na pietrze bardzo słaby sygnał.

    Byś powiedział jaki typ/producent :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2020-12-26 15:27:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-26 14:30, Jacek Maciejewski wrote:
    > Byś powiedział jaki typ/producent :)

    Mi Wi-Fi Repeater 2 mam kilka u siebie i pod opieką i sobie chwalę

    Ważna rzecz o której często się zapomina to fakt że repeater montujemy
    tam gdzie zasięg jest jeszcze dobry lub bardzo dobry, inaczej ta zabawa
    nie ma sensu.

  • 7. Data: 2020-12-26 15:56:17
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-12-26 o 15:27, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > Ważna rzecz o której często się zapomina to fakt że repeater montujemy
    > tam gdzie zasięg jest jeszcze dobry lub bardzo dobry, inaczej ta zabawa

    No właśnie.
    Czyli mając na parterze router, najlepiej dać repeater powiedzmy "przy
    schodach do góry" aby widział router i siał w kierunku piętra a potem na
    piętrze kolejny który rozsieje po piętrze.
    Przy czym zaraz się okaże że nie ma gniazdka "przy schodach" i repeater
    trzeba dać tram gdzie nie ma co wzmocnić ;)
    Wtedy wracamy do punktu A i może jednak kabel?

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2020-12-26 15:58:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 26.12.2020 o 14:11, Jacek Maciejewski napisał:

    > Jeśli ktoś ma, niech powie co by trzeba było wybrać.

    Fritz! Powerline 500E Set i będziesz pan zadowolony.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 9. Data: 2020-12-26 16:07:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2020 14:23, jacek wrote:
    > Zainstaluj repeater.

    Tylko mała uwaga. Repeater nie działa magicznie. Pracuje na tym samym
    kanale co normalne wifi (bo jest tani).

    Efektem czego zwiększa zasięg *kosztem* responsywności i transferu.

    Do normalnego przegądania stron będzie ok. Do grania, Teams, pracy
    zdalnej już znacznie mniej ok. Szczególnie jeśli w tle inne urządzenia
    korzystaja z pepeatera i normalnej sieci.

    Dodatkowo, ponieważ ma inną nazwę sieci niż pierwotna, nie ma
    automatycznego przepinania urządzeń. To wada, siedzisz blisko
    orygionalnego Wifi i samo się nie przepnie, albo przepnie nie tak jak
    chcesz.

    Rzecz w tym, że repeater jest *najgorszą* opcją, ale działa. W
    zależności od potrzeb, może poroszyć jakosc interentu. Jedyn zaleta jest
    taka że doświadczenie jest tanie, bo koszt repeatera to obecnie cos koło
    50zł.

    W ciągu ostatniego roku wypierniczyłem repeatery u 3 osób w domach.
    Okazały się źródłem problemów, a nie rozwiązaniem.

  • 10. Data: 2020-12-26 16:17:56
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobota, 26.12.2020 o 16:07, heby napisał:

    > W ciągu ostatniego roku wypierniczyłem repeatery u 3 osób w domach.
    > Okazały się źródłem problemów, a nie rozwiązaniem.

    Złej tanecznicy przeszkadza rąbek u spódnicy.*

    * przysłowie staro-cerkiewno-słowiańskie