  • 11. Data: 2020-12-26 16:19:11
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2020 14:11, Jacek Maciejewski wrote:
    > W pewnym szeregowym domku który ma parter i dwa piętra trzeba zapewnić
    > odbiór wifi. Internet jest obecnie z pomocą rutera DSL zainstalowanego
    > na parterze i bywa że smartfony na piętrach gubią sygnał wifi.

    Kup własny router. Współczesny. Taki na dwa pasma 2.4 i 5GHz.

    Najlepiej majacy kilka anten.

    Będzie znacznie lepszy niż cokolwiek, co postawił Ci dostawca interentu.

    Prywatnie, z powodu ceny, polecam Mi Router 4A, 100zł.

    https://www.morele.net/router-xiaomi-mi-router-4a-gi
    gabit-edition-6773382

    Jeśli przeszkadza Ci chińskie oprogramowanie, to wersja "Giabit edition"
    pozwala na wymianę softu na darmowy OpenWRT i jest bardzo stabiony (mam
    dwa, pracują od pół roku bez awarii) mimo że wersja beta. Oczywisćie
    zakładam że wiesz coś na temat sieci, zanim zaczniesz zmieniać
    oprogramowanie na routerze, bo goła wersja OpenWRT może być za trudna do
    obsługi przez suwerena.

    Jeśli chiński soft (oparty na openwrt swoją drogą) nie przeszkadza to
    rozpakuj i ciesz się wiekszym zasięgiem bez kombinowania.

    Jeden taki router zapewnia mi łączność w całym domu, 3 kondygnacje +
    ogródek. Mam drugi tylko dlatego, że jestem wybreny i potrzebuje
    naprawdę wyskich prędkosci wifi w sieci lokalnej.

    > Do rutera się podłącza
    > klocek który nadaje w sieć zasilającą, a na piętrach do gniazdek
    > podłącza się coś co odbiera sygnał z przewodów sieciowych i nadaje na
    > wifi ponownie.

    To działa tylko w teorii, w praktyce wydajnośc może spać poniżej kilku
    MBit, czyli poniżej użytecznej do czegokolwiek. Dodatkowo urządzenia są
    mało kiedy kompatybilne między sobą, nawet jesli kupsz coś w standardzie
    X to okazuje sie że małym druczkiem to standard X.2 i już d...a. Nie
    działa z tym co masz.

    > Nie instalowałem nic takiego jeszcze i nie mam
    > doświadczenia. Jeśli ktoś ma, niech powie co by trzeba było wybrać.

    Nie pchaj się w to, wymaga nie dość, że szczęscia, to jeszcze
    znalezienia wspólnej fazy i życzliwych sąsiadów nie majacych za dużo
    przetwornic impulsowych. W blokach dziaął w zależności od ilosci
    odpalonych telewizorów, kuchenek mikrofalowych itd itp. Bywa że nie
    działa wcale.

    Ma jeszcze jedną wadę o której mała kto wie: poziom zabezpieczeń jest
    tak niski że da się, bez znajomości haseł itd, niektóe z tych cegieł
    przeprogramować będąc tylko w sieci LAN. Moje się da...

    Ogólnie technologia przez gniazdka działa, ale zecyowanie nie tak jak
    myślisz, pogorszy raczej prędkość.

  • 12. Data: 2020-12-26 16:21:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2020 16:17, collie wrote:
    > Złej tanecznicy przeszkadza rąbek u spódnicy.*

    Tak, też uważam, że nie działanie Teams w elearningu to zwykłe
    marudzenie. Pornole się ściągały i działały więc nie ma problemu.

    Po wypierniczeniu repeatera zarówno Teams działa jak i ojciec zadowolony.

    > * przysłowie staro-cerkiewno-słowiańskie

    Do dobrze, bo pasuje do zagadnień technicznych.

  • 13. Data: 2020-12-26 16:22:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 26 Dec 2020 16:07:38 +0100, heby napisał(a):

    > Dodatkowo, ponieważ ma inną nazwę sieci niż pierwotna, nie ma
    > automatycznego przepinania urządzeń. To wada, siedzisz blisko
    > orygionalnego Wifi i samo się nie przepnie, albo przepnie nie tak jak
    > chcesz.

    No i to mi najbardziej przeszkadza. Głównym zastosowaniem tak
    rozszerzonej sieci było by chodzenie po domu z komórą w ręku, z otwartym
    połączeniem na skype czy whatsapie, tak żeby nie zrywało połączenia.
    Jeśli kawałki sieci będą miały różne IP, ssid czy hasła to takie
    rozwiązanie się nie nada.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 14. Data: 2020-12-26 16:29:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 26.12.2020 o 16:19, heby napisał:

    > Ogólnie technologia przez gniazdka działa, ale zecyowanie nie tak jak
    > myślisz, pogorszy raczej prędkość.

    No to bez powietrze: TP-Link TL-WA850RE i będzie pan zadowolniony.

  • 15. Data: 2020-12-26 16:45:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 26.12.2020 o 16:21, heby napisał:

    > Tak, też uważam, że nie działanie Teams w elearningu to zwykłe
    > marudzenie. Pornole się ściągały i działały więc nie ma problemu.

    No przecież pornole w całym domu wątkotwórca miał na myśli, nie?
    Teamsy są dla dzieci. Szkolnych. Więc dla emeryta repeater bez
    gniazdko, lub bez powietrze wystarczy.

  • 16. Data: 2020-12-26 17:01:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2020 16:45, collie wrote:
    > No przecież pornole w całym domu wątkotwórca miał na myśli, nie?

    Nie wiem co miał na myśli. Dla jednym repeater ratuje życie bo mają w
    komórce na szczotki internet, innym je uniemożliwia.

    > Teamsy są dla dzieci.

    Czy ja wiem, z uwagi na gwałtowny rozwój tego środowiska, widuje ludzi
    łączących się i gadających z jak przez skype. Niektórzy po raz pierwszy
    w życiu zrobili videocall na Teamsach właśnie. Co najmniej kilku
    emerytów przez pandemie odkryło że "smartphone" to nie tylko pękająca
    szybka, ale i messenger z wnukami.

    > Więc dla emeryta repeater bez
    > gniazdko, lub bez powietrze wystarczy.

    Nie wiem, ale wiem że repeater jest tańszy i gorszy, a współczesny
    router droższy i lepszy. Ogólnie w większości przypadków.

    Mam ogólnei wrażenie że emeryci robią w internecie inne rzeczy niż
    reszta suwerena, słuchając niekiedy "monterów od internetu". W moim
    odczuci repeater psuje i jednym i drugim, ale pokazuje "pięć kresek"
    wiec suweren nie widzi różnicy. Wcześniej była jedna kreska, teraz pięć,
    wiadomo, że lepsze.

    Te kreski są tak ważne że wielu potrafi zapomnieć nawet o tym że
    internet przerywa. Jest pięć i jest lepiej. Odbyłem kilka takich rozmów
    w życiu. Pięć jest lepiej niż jedna.

    To ciężki temat...

  • 17. Data: 2020-12-26 17:02:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.12.2020 o 16:07, heby pisze:

> [...]
    > automatycznego przepinania urządzeń. To wada, siedzisz blisko
    > orygionalnego Wifi i samo się nie przepnie, albo przepnie nie tak jak

    Bzdura. Repeater może mieć taką samą nazwę SSID ale w przypadku
    automatycznego przełączania to zupełnie inna zabawa.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 18. Data: 2020-12-26 17:05:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]

    > Kabelki nie wchodzą w grę :)

    99% osób, które zaczynały w ten sposób dyskusję, po czasie i próbach z
    repeaterami zmieniło zdanie o 180 stopni :)

  • 19. Data: 2020-12-26 17:18:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2020 17:02, LordBluzg(R) wrote:
    > Bzdura. Repeater może mieć taką samą nazwę SSID

    Prosty, tani repeater nie ma możliwosci zmiany nazwy docelowej.

    Taki na przykład Mi Repeater 2 wymaga aby nazwa sieci miała w końcówce
    _plus.

    Inne mają ograniczenia na nazwę źrodła, jeszcze inne mają "_rpt", "RPT",
    "ex" i cała masa innych debilizmów. Jeszcze zać inne mają interesującą
    funkcję wzmacniania wszystkiego, w tym sąsiada. Nie widziałem
    wszystkich. Niewątpliwie gdzieś w mitycznej krainie repeaterów istnieją
    takie, które można skonfigurować. Ale dalej będa miały jedno radio i
    pracowały na half-duplex bo koszta.

    Nawet wersja Mi Pro, którą ścigąnąłem, właśnie w tym roku, jednemu
    suwerenowi, miał jakieś ograniczenia na nazwę essida.
    Pro, kurna. Zakłucał sieć w stopniu uniemożliwiającym cokolwiek
    sensownego, jak choćby oglądanie głupiego YT. Wymiana routera rozwiązała
    wszystkie problemy. I nagle można ogladać RT/YT w komórce na szczotki,
    pracować w Teams, ściagać aktualizacje Tomb Raidera na sylwestra i gadać
    na Messengerze i to wszysto na raz. Wczesniej, z repeaterem, raczej nie
    działało.

  • 20. Data: 2020-12-26 17:57:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > połączeniem na skype czy whatsapie, tak żeby nie zrywało połączenia.
    > Jeśli kawałki sieci będą miały różne IP, ssid czy hasła to takie

    Tani repeater będzie ogłaszał własną sieć.

    Ale są rozwiązania kompleksowe, z jedną siecią, automatycznym
    wybieraniem najlepszego punktu dostępu etc.

    Pierwszy z brzegu przykład:

    https://www.x-kom.pl/p/394854-system-mesh-wi-fi-tp-l
    ink-deco-m5-mesh-wifi-1300mb-s-a-b-g-n-ac-3xap.html

    MJ