  • 21. Data: 2020-12-26 18:09:11
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.12.2020 o 17:57, Michal Jankowski pisze:
    [...]
    > Tani repeater będzie ogłaszał własną sieć.
    >
    > Ale są rozwiązania kompleksowe, z jedną siecią, automatycznym
    > wybieraniem najlepszego punktu dostępu etc.
    >
    > Pierwszy z brzegu przykład:
    >
    > https://www.x-kom.pl/p/394854-system-mesh-wi-fi-tp-l
    ink-deco-m5-mesh-wifi-1300mb-s-a-b-g-n-ac-3xap.html

    Mesh jest fajny ale trzeba uważać w konfiguracji z poziomem sygnału.
    Jest tam opcja, że jesli sygnał jest słaby (ale nie za słaby) to ma
    wyłączyć klienta i wtedy zaczynają się "schody" jak się pogrzebie bo
    niby jesteś odłączony ale nie jesteś :) Dobra jest za to funkcja z
    utrzymaniem tego samego adresu IP przy przełączaniu. Można też rozważać
    łączenie routerów w funkcji WDS co w przypadku posiadania nawet starych
    routerów jest wykonalne. Jednak uważam, że kabel to kabel :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 22. Data: 2020-12-26 19:47:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/12/2020 17:18, heby wrote:
    > Zakłucał

    Tfu, zaraza. Sorry.

  • 23. Data: 2020-12-26 20:57:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5fe75f54$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    user LordBluzg(R) pisze tak:

    > [...]
    >>
    > 99% osób, które zaczynały w ten sposób dyskusję, po czasie i
    > próbach z repeaterami zmieniło zdanie o 180 stopni :)

    potwierdzam, Siara

    > <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    > ZAMIAST NIEMIECKIECJ CHOINKI WPROWADZAMY SNOPEK SIANA W KĄCIE.

    +++ zachod zazdrości Polsce godności życia +++
    jebłem

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 24. Data: 2020-12-26 21:52:36
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W pewnym szeregowym domku który ma parter i dwa piętra trzeba zapewnić
    > odbiór wifi. Internet jest obecnie z pomocą rutera DSL zainstalowanego

    Drogi Jacku. Kabelki ciągnij choćby z parteru na piętro. Alternatywnie
    masz kilka wyjść:
    1.PLC czyli sieć przez gniazdko z prądem (transfery od kilkudziesięciu
    Mbps do Gbps). Musisz mieć to na jednej fazie i dodatkowo im dłuższy
    kabel w ścianie tym prędkość mniejsza. Sporo z nich jest zintegrowanych
    z AP (punkkt dostępowy rozsiewający wifi - niczym rolnik wiosną;))
    2.Urządzenia UnifiAP - producent Ubiquiti. Możesz z tego zrobić
    przezroczystą jedną sieć, gdzie urządzenia się automatycznie będą
    przepinać. Drogawo (pincet za urządzenie jako rząd wielkości) i
    najlepiej jakby miało kabelek (bez kabelka też zagada ale będzie
    mniejsza prędkość i wydajność, choć do whatsapa wystarczy)
    3.Repeater do tego routera co już masz. Powinno działać, powinno mieć
    jedną nazwę ale doświadczenie pokazuje kapryśność tegoż.

    Nie chcesz rzucać mięsem co 3 dni to ciągaj druty po domu:) choćby w
    strategiczne miejsce (tylko z parteru na piętro). Jak dom nie twój to
    ciągnij na chama po podłodze luzem ;)

  • 25. Data: 2020-12-26 23:29:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W sobotę, 26.12.2020 o 20:57, PiteR napisał:

    > +++ zachod zazdrości Polsce godności życia +++
    > jebłem

    Kurwa, nie wyrażaj się. Nie po polsku.

    --
    Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

  • 26. Data: 2020-12-27 00:11:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 Dec 2020 16:22:43 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    > połączeniem na skype czy whatsapie, tak żeby nie zrywało połączenia.
    > Jeśli kawałki sieci będą miały różne IP, ssid czy hasła to takie

    To nie będzie przezroczyście działać (przy w/w przykładowym aktywnym
    połączeniu Skype) nawet na tym samym ssid i takich samych hasłach, do
    tego jest potrzebny kontroler AP i roamingu. Ja używam tplinkowych
    ap225 i kontroler oc200. Działa dokładnie tak jak oczekujesz, jest
    kilka AP, jedno ssid (lub drugie dla gości z izolowaną podsiecią)
    przełączanie między AP jest niezauważalne dla aktywnych sesji tcp/ip,
    otwartych połączeń, usług głosowych itp.
    Można to zrobić bez kabli eth pomiędzy AP wtedy to się nazywa mesh,
    ale nie testowałem tego.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2020-12-27 01:38:58
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 26.12.2020 o 15:27, m4rkiz pisze:

    > Mi Wi-Fi Repeater 2 mam kilka u siebie i pod opieką i sobie chwalę
    >
    > Ważna rzecz o której często się zapomina to fakt że repeater montujemy
    > tam gdzie zasięg jest jeszcze dobry lub bardzo dobry, inaczej ta zabawa
    > nie ma sensu.

    A jak już nastawiasz tych wszystkich Wi-Fi repeaterów to się okaże, że
    brakuje pasma na dane, które chcesz przesyłać bo same repeatery zajmują
    wszystkie kanały (trzy nienakładające się kanały w paśmie 2.4GHz).
    Więcej niby w paśmie 5GHz, ale czytać trzeba BARDZO uważnie specyfikacje
    sprzętu bo możesz mieć wielki napis 5GHz a w środku jeden czy dwa kanały
    z całego pasma.

    --
    AWa.

  • 28. Data: 2020-12-27 15:17:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-26 17:18, heby wrote:
    > Prosty, tani repeater nie ma możliwosci zmiany nazwy docelowej.
    >
    > Taki na przykład Mi Repeater 2 wymaga aby nazwa sieci miała w końcówce
    > _plus.

    zupełnie nie

  • 29. Data: 2020-12-27 15:52:16
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > na parterze i bywa że smartfony na piętrach gubią sygnał wifi. Podobno
    > są retransmitery (repetery) wifi, odbierają na jednym kanale i nadają na
    > drugim. Rozmieszcza się je w strategicznych punktach. Jest też podobno
    > technika z wykorzystaniem sieci zasilającej. Do rutera się podłącza
    > klocek który nadaje w sieć zasilającą, a na piętrach do gniazdek
    > podłącza się coś co odbiera sygnał z przewodów sieciowych i nadaje na
    > wifi ponownie. Nie instalowałem nic takiego jeszcze i nie mam
    > doświadczenia. Jeśli ktoś ma, niech powie co by trzeba było wybrać.

    Rozwiązanie najlepsze: rozprowadzić kable. Na każdej kondygnacji co
    najmniej jeden AP. Zrobiłem w domu znajomego taką instalację na sprzęcie
    Ubiquiti. Parter i dwa piętra, po około 120 m2 każda kondygnacja. Kiedyś
    musiał chodzić i szukać zasięgu Wi-Fi, teraz ma połączenie w każdym
    kącie domu.
    Zalety: jeden SSID, sprawne przełączanie klientów pomiędzy AP (klient
    musi to wspierać), automatyczne dobieranie wolnych kanałów pomiędzy AP.
    Wady: najdroższe.

    Rozwiązanie najtańsze: zwykłe repeatery. Tu trzeba uważać jak jest ich
    więcej niż jeden, bo potrafią się zapętlić między sobą.

    Rozwiązania pośrednie tanie: PLC czyli Ethernet po sieci zasilającej.
    Działa bardzo wolno, jeśli gniazdka są na różnych fazach. Trzeba
    kombinować z filtrami montowanymi w rozdzielnicy elektrycznej. Bardzo
    wrażliwe na zakłócenia od zasilaczy z przetwornicami.

    Rozwiązanie pośrednie drogie: prawdziwy Mesh. Czyli oddzielny kanał na
    5GHz tylko do łączności pomiędzy AP, a każdy AP rozgłasza lokalnie na
    swoich kanałach 2,4GHz i 5GHz.

    yabba

  • 30. Data: 2020-12-27 15:58:16
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 27.12.2020 o 01:38, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > Więcej niby w paśmie 5GHz, ale czytać trzeba BARDZO uważnie specyfikacje
    > sprzętu bo możesz mieć wielki napis 5GHz a w środku jeden czy dwa kanały

    5GHz będzie mocniej tłumione przez strop.

    --
    pozdrawiam
    MD