  • 51. Data: 2020-12-30 08:58:21
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2020 21:04, Marek wrote:
    > Gdzie widzisz bezpieczeństwo w zastępowaniu jednych bugów drugimi?

    To pojęcie sam sobie wymyśliłeś i teraz używasz go jako argumentu. A to
    zwykła opinia, w dodatku nieprawdziwa.

    Update, ma za zadanie usunąc krytyczne problemy i *zazwyczaj* je usuwa.
    Oczywiście można wyjąc jakiś przykład chińskiej szczotki do klopa, w
    której po update wypadło włosie, ale to jest szum. W pozostałych
    wypadkach utrzymywanie aktualnego oprogramowania chroni przed włamami,
    które mogą zakończyć się obrobieniem kota bankowego czy wyciekiem zdjęć
    z miłego wieczoru z kochanką. Co nie oznacza że obie rzeczy nie
    wystapią, ale oznacza że szanse na to są mniejsze. W security
    minimalizujemy ryzyko, a nie usuwamy je komplenie. Bredzenie że update
    softu to paranoja znakomicie wpisuje się w obecne trendy
    antyszczepionkowców i płaskoziemców z facebooka. Jestem przekonany że za
    chwile ktoś powie "mój router, moja decyzja, stop automatycznym
    aktualizacjom bezpieczeństwa" i wydzie z takich hasłem na ulicę... na
    szczeście to tylko 1 osoba.

  • 52. Data: 2020-12-30 09:15:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2020 21:07, LordBluzg(R) wrote:
    > No nie. Można przyjebać się do TpLinka pod warunkiem, że jest wystawiony
    > publicznie. Lokalnie nie a tym bardziej po WPA2 :)

    1) znane są exploity na chipy radiowe nie wymagajace w ogóle
    majstrowania przez firmware głownego procesora i rozchodzące sie po
    radiu bez znajomości haseł do Wifi.

    Coś epickiego:
    https://www.youtube.com/watch?v=TDk2RId8LFo

    Lub jakiś nowszy:
    https://arstechnica.com/information-technology/2019/
    10/unpatched-linux-flaw-may-let-attackers-crash-or-c
    ompromise-nearby-devices/

    2) To czy panel bugiem jest wewnątrz czy na zewnątrz nie robi róznicy
    jeśli w Twoim komputerze jest setka niezaufanych aplikacji ciągnących
    update z niezaufanych serwerów, podobnie z aplikacjami na Androida itd
    itp. Serio ufasz tym wszystkmi setkom programistów z Indii że są bardzo
    grzeczni?

  • 53. Data: 2020-12-30 09:53:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.12.2020 o 09:15, heby pisze:

> [...]
    > jeśli w Twoim komputerze jest setka niezaufanych aplikacji ciągnących
    > update z niezaufanych serwerów, podobnie z aplikacjami na Androida itd

    Ale nie popadajmy w paranoję i głupotę. Chodzi mi o to, ze nawet stary
    TpLink, który nie jest wystawiony na zewnątrz (publicznie) nie zostanie
    zaatakowany bo skąd? Jesli zakładasz, ze ktoś w sieci lokalnej podłącza
    zainfekowaną maszynę to gdzie tutaj bezpieczeństwo? Sama maszyna już je
    łamie a reszta jest nieistotna czy będziesz miał najlepsiejsze sprzęty,
    skoro komp/smartfon staje się botnetem i dodatkowo infekjuje wszystko co
    napotka, czyli inne kompy bez zabezpieczeń i nie ma to już nic wspólnego
    z tym jaki sprzęt posredniczący jest tutaj użyty.

    > itp. Serio ufasz tym wszystkmi setkom programistów z Indii że są bardzo
    > grzeczni?

    Nikomu nie ufam. Osobiście w swoich sieciach (dziesiątki) mam _zawsze_
    pełen podgląd gdzie/co i jak wyłazi/włazi z logami i grafiką w czasie
    rzeczywistym. Przez ostatnie 10 lat oprócz jednego incydentu, gdzie VNC
    było wystawione na zewnątrz (głupi admin) i doszło do infekcji sieci
    cryptolockerem i nie pomogły najlepsze sprzęty i zabezpieczenia.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 54. Data: 2020-12-30 10:44:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Dec 2020 08:58:21 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > To pojęcie sam sobie wymyśliłeś i teraz używasz go jako argumentu.

    Pojęcie nie jest tutaj argumentem tylko opinią. Argumentem jest
    utrata lub zmiana dotychczasowej funkcjonalności, która bardzo często
    idzie w parze z update Ja nie mam nic przeciwko aktualizacjom dot.
    wyłącznie bezpieczeństwa ale takie w świecie zwykłego usera są
    rzadkością. Najczęściej update kojarzy mu się ze zmianą lub utratą
    funkcjonalności, do której się przyzwyczaił, którą wybrał i
    zaakceptował płacąc jako klient. A po jakimś czasie zostaje zmuszony
    do czegoś innego a w skrajnym przypadku do zmiany produktu czyli
    płacenia dwa razy.

    > A to zwykła opinia, w dodatku nieprawdziwa.
    > Update, ma za zadanie usunąc krytyczne problemy i *zazwyczaj* je
    > usuwa.

    Wprowadzając inne.

> [...]
    > z miłego wieczoru z kochanką. Co nie oznacza że obie rzeczy nie
    > wystapią, ale oznacza że szanse na to są mniejsze.

    W skali globalnej te historie z włamaniami to jest właśnie szum, mało
    kogo to obchodzi.

    > W security
    > minimalizujemy ryzyko, a nie usuwamy je komplenie.

    Słuchajcie, wy czyli kto?

> [...]
    > chwile ktoś powie "mój router, moja decyzja, stop automatycznym
    > aktualizacjom bezpieczeństwa" i wydzie z takich hasłem na ulicę...

    Oczywiście, na co dowodem jest jak wszyscy ochoczo i dzielnie
    aktualizują soft (lub wymieniają sprzęt na nowszy) jest ten twój
    kolega ze starym (nie aktualizowanym?) Dlinkiem. Zupełnie nie
    wspominając już znikomą liczbę wyników wyszukiwania na zapytanie
    "stop automatic update", raptem jedynie 682 miliony.
    Faktycznie wszyscy kochają update'y.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2020-12-30 11:29:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/12/2020 10:44, Marek wrote:
    > Najczęściej update kojarzy mu się ze zmianą lub utratą funkcjonalności,

    Reszta osób zaś łata z powodu wykrytych dziur w bezpieczeństwie. Nie
    jestem pewny czy znajdujesz się w tym samym wszechświecie co reszta.

    > Wprowadzając inne.

    Nie. Takich przykładów jest nie więcej niż szum. Ostatnia taka sytuacja,
    kiedy usunięto z firmware istotny detal, miała miejsce w przypaku PS3 i
    OtherOS. Poza tym, nie pamiętam o jakiś usunięciach, za to łatanie dziur
    jest raczej powszechne. Chyba że usuneli Ci hardkodowaną konsole roota,
    któa w wielu z tych urzadzeń routeropodobnych była i pewnie nadal jest
    stosowana przed imbecyli z embedded.

    > W skali globalnej te historie z włamaniami to jest właśnie szum, mało
    > kogo to obchodzi.

    Mimo to ten szum jest krytycznie istotny jesli chcesz kandydować na
    prawicowego polityka np i masz kilka fotek kolegów z orgii w Berlinie. A
    tego nigdy nie wiesz, czy nie będziesz kandydować, więc lepiej uważać.

    > Słuchajcie, wy czyli kto?

    My, ludzie aktualizujacy oprogramowanie z powodów bezpieczeństwa.
    Wiekszość obecnej populacji, zaryzykuje.

    > Oczywiście, na co dowodem jest jak wszyscy ochoczo i dzielnie
    > aktualizują soft

    Nie aktualizują. Z tych powodów Windows aktualizowany jest na siłę.
    Ludzie uzywajacy komputerów od 20 lat to nie tylko ci z prawej strony
    Gaussa. Im trzeba na siłę, podobnie jak szczepionki.

    > Faktycznie wszyscy kochają update'y.

    Nic dziwnego, mieszasz updates Windowsa z updates firmware w routerze
    wkładając do jednego worka i wyciągając z tego skrajnie debilne wnioski.

  • 56. Data: 2020-12-30 11:39:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/12/2020 09:53, LordBluzg(R) wrote:
    > Ale nie popadajmy w paranoję

    To jest w dzisiejszych czasach normalna praktyka.

    > Chodzi mi o to, ze nawet stary
    > TpLink, który nie jest wystawiony na zewnątrz (publicznie) nie zostanie
    > zaatakowany bo skąd?

    Z wnętrza.

    Przez bugi w firmware wifi.

    Przez zrootowanego androida kolegi co poprasił o hasło.

    Przez kamerę chmurową.

    Przez syna sąsiada któremu pozyczyłeś na chwile hasło i zna je pół osiedla.

    Przez "dostęp z zewnątz" co go miało nie być a okazało się po latach że
    jest.

    Przez bug w firmware co pomylił wan z lan.

    Przez błedą konfigurację "remote access".

    > Jesli zakładasz, ze ktoś w sieci lokalnej podłącza
    > zainfekowaną maszynę to gdzie tutaj bezpieczeństwo?

    *Zawsze* to musisz zakładać.

    > Sama maszyna już je
    > łamie a reszta jest nieistotna czy będziesz miał najlepsiejsze sprzęty,
    > skoro komp/smartfon staje się botnetem i dodatkowo infekjuje wszystko co
    > napotka

    Wystarczy że zainfekuje router i podmieni ing.com.pl na stronę w Wietnamie.

    Kogo obchodzi infekoanie innych komputerów, dzisiaj na crackingu się
    zarabia okradając z prawdziwych pieniędzy.

    >, czyli inne kompy bez zabezpieczeń i nie ma to już nic wspólnego
    > z tym jaki sprzęt posredniczący jest tutaj użyty.

    Nie doceniasz jednak obecnego stanu OSów. Nie jest łatwo, nawet w sieci
    loklanej, zainfekować okoliczne komputery z aktualizacjami ich OSów. Ale
    zaatakować gówniany router którego pies z kulawą nogą nie aktualizował
    od 10 lat - raczej nie problem.

    Może to zrobić twoja kamerka w pokoju dzicka, jeśli ktoś przejmie
    chińską infrastrukturę do jej aktualizacji.

    > Nikomu nie ufam. Osobiście w swoich sieciach (dziesiątki) mam _zawsze_
    > pełen podgląd gdzie/co i jak wyłazi/włazi z logami i grafiką w czasie
    > rzeczywistym.

    Łomatko, ale skraja bzdura. I co, z tych wykresów Ci wynika że
    ing.com.pl to strona w Witnamie bo ktoś podmienił dns-proxy na 10 letnim
    dlinku? Gapisz się w nie realtime i wyłapujesz takie numery w czasie
    rzeczywistym? Ja taż mam wykresy, na moim openWrt, przydają się aby
    stwierdzić komu znowu Epic ściąga gry w sieci domowej zatykając pasmo.
    Nic więcej z tego nie wynika. Na pewno nie bezpieczeństwo. Nawet lachona
    nie wyrwiesz na te wykresy.

    > Przez ostatnie 10 lat oprócz jednego  incydentu, gdzie VNC
    > było wystawione na zewnątrz (głupi admin) i doszło do infekcji sieci
    > cryptolockerem i nie pomogły najlepsze sprzęty i zabezpieczenia.

    Ale tu chodzi o suwerena.

  • 57. Data: 2020-12-30 23:03:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Dec 2020 11:39:42 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Wystarczy że zainfekuje router i podmieni ing.com.pl na stronę w
    > Wietnamie.

    Certyfikatu ING nie podmieni a jak ktoś tego nie weryfikuje i
    ignoruje lewy lub jego brak to (jak mawiaja bankowcy) śmierć
    frajerom.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2020-12-30 23:09:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.12.2020 o 11:39, heby pisze:

> [...]
    > jest.
    >
    > Przez bug w firmware co pomylił wan z lan.
    >
    > Przez błedą konfigurację "remote access".

    I co mu się wtedy stanie, skoro wewnątrz sieci łazi bez DHCP, DNS, NAT
    jako AP i switch podpięty do routera, który jest brzegowym i dobrym?
    (cały czas rozmawiamy o starych routerach będących w sieci wewnętrznej
    na potrzeby rozprowadzania WiFi.)

    > Wystarczy że zainfekuje router i podmieni ing.com.pl na stronę w Wietnamie.

    Kiedy nie odbywa się na nim routing? Bez DHCP/DNS?
    [...]

> [...]
    > stwierdzić komu znowu Epic ściąga gry w sieci domowej zatykając pasmo.
    > Nic więcej z tego nie wynika. Na pewno nie bezpieczeństwo. Nawet lachona

    Czytam logi a w logach mam zapisane co potrzeba. Później śledzę maszynę
    w realtime i łapię za pysk :) i blokuję/trappuję itd/itp indoktrynuję
    usera...:)

    > Ale tu chodzi o suwerena.

    Jak suweren jest debilem i w wewnętrznej sieci wpina sobie routery przez
    WAN z pełną obsługą, no to jest debilem bo ani to praktyczne ani mądre :)

  • 59. Data: 2020-12-30 23:12:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/12/2020 23:03, Marek wrote:
    > Certyfikatu ING nie podmieni a jak ktoś tego nie weryfikuje i ignoruje
    > lewy lub jego brak to (jak mawiaja bankowcy) śmierć frajerom.

    I po to potrzebne są aktualizacje firmware routerów, komputerów używa
    wiecej ludzi z lewej strony krzywej Gaussa.

  • 60. Data: 2020-12-30 23:18:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/12/2020 23:09, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > jako AP i switch podpięty do routera, który jest brzegowym i dobrym?
    > (cały czas rozmawiamy o starych routerach będących w sieci wewnętrznej

    Nie, one również służą za routery. Takie gdzie w jedną dziurę wpina się
    publiczny IP po ethernecie a na antence podpina laptopa i 3 iPhony.

    > Kiedy nie odbywa się na nim routing?

    Wymyśliłeś to sobie. Cały czas mowa o *routerach*, wiec wymyslasz sobie
    że ten router to nie router i zaczynasz dyskusję. Ja przepraszam ,ale
    taka logika uszkadza mi mózg.

    > Czytam logi

    Bzdura.

    > a w logach mam zapisane co potrzeba.

    Niewątpliwie masz to jedno połaczenie, z biliona innych w logu, na tacy.

    > Później śledzę maszynę
    > w realtime i łapię za pysk :) i blokuję/trappuję itd/itp indoktrynuję
    > usera...:)

    Niesamowite. I to wszystko, proszę Państwa, jak już ukradą kasę i tylko
    odzięki gapieniu się w kilka słupków i 16GB loga. Magia. Sprzedaj tą
    technologię innym, oni się tak męczą z jakimś AI w analizie ruchu, a tu
    proszę: kilka tysięcy studentów przeglądających logi załatwia sprawę.

    > Jak suweren jest debilem i w wewnętrznej sieci wpina sobie routery przez
    > WAN z pełną obsługą, no to jest debilem bo ani to praktyczne ani mądre :)

    I takich suwerenów jest od groma. Dla nich wymyślono automatyczne
    aktulazacjie bez mozliwosci odrzucenia. Bo są debilami ale generują zysk
    w internecie, ktoś za te subskrypcje pornoli musi płacić.