  • 151. Data: 2014-03-07 08:13:35
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 06 Mar 2014 19:22:00 +0100, mk4

    > Nie byl bezpieczny bo jakis koles w oplu wymusil pierwszenstwo. Co
    > przyplacim zyciem - ale to inna sprawa.

    Czy ty w końcu zrozumiesz, że posiadanie pierwszeństwa nie uprawnia do
    bezmyślnego zapierdalania? Jak nie rozumiesz, to myśl do oporu. Potem wróć
    do dyskusji -- jeśli w ogóle będziesz mieć z czym.

    --
    Pozdor Myjk

  • 152. Data: 2014-03-07 08:29:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 06 Mar 2014 22:49:49 +0100, RadoslawF

    > Aby mieć pierwszeństwo najpierw musisz
    > puścić zjeżdżających z tego skrzyżowania.

    To stwierdzenie jest kłamliwe.

    --
    Pozdor Myjk

  • 153. Data: 2014-03-07 09:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Z doświadczenia - zazwyczaj ZA MAŁO usilnego.

    Być może. Jadac staram sie być uwazny jak kierowca F1. Ale czy jest to
    możliwe cały dzień?

    > Już byłem w takiej sytuacji jak gościu w tym Mercedesie, tyle że nie
    > przekroczyłem limitów 2,5 raza.
    > Ale też przeciwnik nie raczył mnie zauważyć, bo widział tylko tych na
    > lewym pasie.
    > No i bum.
    > Skrzyżowanie Hetmańska - Rolna, gościu jechał od strony Głogowskiej.

    Ale ja nie twierdze, ze nie da sie nie zauwazyc jak ktoś jedzie wolniej.
    Ja twierdze, ze czym wyzsza predkosc, tym prawdopodibenstwo nie zauwazenia
    wieksze. Bo nagle trrzeba spojrzeć w odległośc, ktora jest nienaturalna.

    Na hetmanskiej jest zdaje sie 70...?

  • 154. Data: 2014-03-07 09:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > To, że nie widział czy coś jedzie po zasłoniętym innym autem pasie,
    > nadal nie zwalnia klienta od odpowiedzialności.

    Ale ocenił odległośc. Wyszło mu, ze nawet jak coś "tam dalej" jest i on
    tego nie widzi, to odległośc jest na tyle duza, ze zdazy przejechac, nawet
    jeżeli to niewidoczne coś znacznie przekroczy predkosci i pojedzie np. 80
    na godzine.
    A ze jechał 130? BTW 130 wyliczono ze jechał czy przy takiej predkosci
    walnął?

  • 155. Data: 2014-03-07 09:13:08
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-03-06 16:46, Cavallino pisze:
    > Jeśli nie masz pierwszeństwa, to oczywiście MASZ OBOWIĄZEK się upewnić
    > czy nikomu przejazdu nie zakłócisz, oczywiście również wtedy gdy musisz
    > się z tego powodu zatrzymać.
    > Fundament.

    Bardzo mnie bawi jak ktoś tak wybiórczo traktuje PoRD :)
    Z jednej strony kategorycznie się nim podpiera, a z drugiej olewa.
    Jak ktoś Kalemu zajechać drogę to źle, jak Kali jechać 130/50 to dobrze.

    Skoro sam nie przestrzegasz przepisów (i jesteś z tego niezwykle dumny)
    to nie czepiaj się innych.

    Pozdrawiam

  • 156. Data: 2014-03-07 09:22:05
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2014-03-06 11:12, Artur Maśląg pisze:

    > Wręcz przeciwnie :)

    > Problemy psychiczne to mają ci, którzy tyle jeżdżą Puławską
    > i jeszcze innym wmawiają że to norma.

    typowe dla wariatów twierdzenie że to inni są nienormalni ;)

    Jeżdżę tam dość często i stwierdzam, że normalna prędkość na Puławskiej
    jak nie ma korka to ok. 80 km/h, 90 czy 100 km/h nie jest niczym
    nadzwyczajnym - właśnie jadąc 50 km/h stwarza się zagrożenie i tamuje
    ruch - takie są moje zdroworozsądkowe wnioski na podstawie własnych
    doświadczeń z kilku lat...
    Oczywiście można udawać kodeksowego ortodoksa ;) ale skoro zdecydowana
    większość tyle jeździ (wszak w naszym ustroju większość ma rację) to
    chyba coś jest nie tak z tymi ograniczeniami?

  • 157. Data: 2014-03-07 09:37:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 07 Mar 2014 09:22:05 +0100, Tadeusz

    > ale skoro zdecydowana
    > większość tyle jeździ (wszak w naszym ustroju większość ma rację) to
    > chyba coś jest nie tak z tymi ograniczeniami?

    Jest takie powiedzenie. Jedz łajno, miliony much nie mogą się mylić.

    I standardowo już powtórzę -- jak wszyscy zaczną jeździć wolniej, będą
    powodować mniej zagrożenia i wypadków, to i ograniczenia pozdejmują. Na
    odwrót się nie da.

    --
    Pozdor Myjk

  • 158. Data: 2014-03-07 09:38:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Mar 2014, Artur Maśląg wrote:

    > W rzeczonej sprawie to jakby trochę inna para kaloszy.

    Tu się zgodzimy - mamy przypadek "nie zachodzi".
    W sumie do tego sprowadzało się moje wtrącenie w tę gałąź.

    > To Twoja dość pokrętna interpretacja i niestety niewłaściwa.
    > Niemniej wiem do czego dążysz i jak próbujesz interpretować
    > przepisy. Na szczęście sądy jednak często nie stosują się
    > do takiej interpretacji.

    Na szczęście w tym przypadku to niestosowanie nie ma zastosowania ;)
    Cóż, chyba pozostaniemy z drobną różnicą zdań dla innych przypadków :)

    pzdr, Gotfryd

  • 159. Data: 2014-03-07 09:41:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.03.2014 09:13, Miroo pisze:

    > Bardzo mnie bawi jak ktoś tak wybiórczo traktuje PoRD :)
    > Z jednej strony kategorycznie się nim podpiera, a z drugiej olewa.
    > Jak ktoś Kalemu zajechać drogę to źle, jak Kali jechać 130/50 to dobrze.

    O ile zwykle z kupąlina się nie zgadzam, to tutaj przypadkiem ma rację
    (aczkolwiek tylko częściowo) - w opisanym przypadku jeśli niemający
    pierwszeństwa widział nadjeżdżający pojazd mający pierwszeństwo, to nie
    mógł tego widoku zignorować.

    Jadący 130/50 powinien jak najbardziej dostać solidny mandat za
    przekroczenie prędkości i powodowanie zagrożenia w ruchu. To jest
    bezdyskusyjne.

    Ale jeśli skręcający w lewo go mógł zobaczyć przed rozpoczęciem manewru,
    to powinien uwzględnić obserwowane tempo zbliżania, a nie czynić
    założenia co do tej prędkości. Podstawmy sobie w miejsce tego pędzącego
    idioty pędzącą karetkę pogotowia...

    Oczywiście jeśli w momencie rozpoczęcia skrętu w lewo tamten pędzący był
    jeszcze (obiektywnie) niewidoczny, to bezdyskusyjnie jego wina. Wszystko
    rozbija się właśnie o to - czy skręcający mógł go zauważyć zanim
    rozpoczął manewr.

    Natomiast jeśli przed skrętem nie było znaku STOP oczywistą bzdurą jest
    domaganie się zatrzymania przed przecięciem pasów ruchu JEŚLI na całym
    widocznym odcinku drogi z pierwszeństwem nie ma żadnego pojazdu, któremu
    manewr utrzudniłby jazdę.

  • 160. Data: 2014-03-07 09:45:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Mar 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale ocenił odległośc. Wyszło mu, ze nawet jak coś "tam dalej" jest i on
    > tego nie widzi, to odległośc jest na tyle duza, ze zdazy przejechac,

    Moment.
    Ale mamy dwa różne przypadki, kiedy w momencie ruszania skręcający:
    - widzi że *nie widzi* sąsiedniego pasa z przeciwka
    - widzi pas, ale pusty, bo pojazd który na nim się pojawi dopiero
    rozpocznie wyprzedzanie

    IMO prawnie jest to istotna różnica.
    W drugim mamy "niemożliwość dostrzeżenia", w pierwszym nie, jest
    "nieupewnienie się" przez skręcającego.
    Zdaje się mowa właśnie o tym drugim.

    pzdr, Gotfryd