  • Data: 2014-10-20 22:36:53
    Temat: Re: Wizjer elektroniczny
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-10-20 21:46, Marek wrote:
    > Nooo idę po omacku i nie wiem czy zaraz nie wlezę w drzewo lub gdzieś
    > nie wpadnę.

    Widzenie w słabym świetle to ludzkiej optyki i obróbki obrazu...
    Do tego zmienna. :)

    Niektórzy widzą w ciemności lepiej, a inni gorzej. Bo tacy się urodzili,
    bo jedzą więcej marchewki i tak dalej.

    Poza tym oko się oczywiście przyzwyczaja. Jeśli spędzisz w ciemności
    godzinę czy dwie, to będziesz już widział całkiem nieźle. Ale wystarczy,
    że na moment spojrzysz na jasny ekran LCD albo latarnię i zostaniesz
    momentalnie oślepiony. Dużo czasu minie zanim wrócisz do wcześniejszego
    stanu.

    Dlatego nawet do fotografowania w nocy można woleć wizjer optyczny.
    Kwestia potrzeb, doświadczenia, wiedzy i tak dalej.

    > I dlatego napisałem, że EVF to nie noktowizor - nie pomoże w tej sytuacji.

    Noktowizorem też nic nie zdziałasz. Noktowizor działa własnie tak jak
    EVF z napompowanym ISO.
    Jeśli gdzieś nie ma światła, to naprawdę niczego nie widać. Zero, null.
    Nie pomoże ani EVF, ani noktowizor ani tajny projekt NASA za miliardy $.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski