  • Data: 2014-07-24 14:46:12
    Temat: Re: Wiznet W5100/W5500 w amatorskich konstrukcjach
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak właściwie jeszcze jedno pytanie przyszło mi do głowy.
    Co powinno się robić z ekranem gniazdka RJ-45? Bo widzę różne podejścia.

    Na jednych schematach widzę ekran widzący "w powietrzu", na innych
    podłączony do obudowy urządzenia (jak mniemam nie mającej punktu
    wspólnego z masą płytki, zapewne połączonej z przewodem ochronnym),
    jeszcze gdzie indziej ekran łączy się z masą przez kondensator albo
    element indukcyjny (np. BLM21 na Arduino Ethernet Shield).

    Widziałem też układy, w których ekran był przylutowany do pola masy,
    jednak Jak rozumiem nie powinno się stosować takiego rozwiązania,
    ponieważ może to być źródłem kłopotów w przypadku podłączenia
    ekranowanego przewodu.