  • 1. Data: 2017-12-30 23:23:51
    Temat: Wladek
    Od: w...@g...com

    Witam elektronikow
    Chce zrobic zasilacz do diody laserowej z wbudowana fotodioda i nie moge znalezc
    zadnego schematu, Ma ktos pod reka jakos w miare prosty?

    Pozdr. Wladek.

  • 2. Data: 2017-12-31 00:07:20
    Temat: Re: Wladek
    Od: jacek <j...@w...pl>

    https://www.repairfaq.org/sam/laserdps.htm

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2017-12-31 18:44:11
    Od: w...@g...com

    On Saturday, December 30, 2017 at 5:07:21 PM UTC-6, jacek wrote:

    > https://www.repairfaq.org/sam/laserdps.htm
    >

    > --
    > pzdr, j.r.

    Dzieki za pomoc, ale mnie interesuje zasilanie lasera z wbudowana fotodioda.
    Chce uzyskac stabilna moc wyjsciowa, wykorzystujac napiecie z tej fotodiody (trzecia
    nozka). Na przeslanym przez Ciebie linku takiego schematu nie znalazlem.

    Pozdr. Wladek.

  • 4. Data: 2018-01-01 09:34:26
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-12-31 o 18:44, w...@g...com pisze:

> [...]
    (trzecia nozka). Na przeslanym przez Ciebie linku takiego schematu nie znalazlem.

    Chociażby ten w miarę stabilną moc powinien zapewnić:
    Laser Diode Power Supply 1 (RE-LD1)Znasz parametry diody?
    Prąd maksymalny lasera oraz nominalny prąd fotodiody przy
    zakładanej mocy?

    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2018-01-01 16:10:47
    Od: w...@g...com

    On Monday, January 1, 2018 at 2:34:27 AM UTC-6, jacek wrote:

> [...]
    > Laser Diode Power Supply 1 (RE-LD1)Znasz parametry diody?
    > Prąd maksymalny lasera oraz nominalny prąd fotodiody przy

    Znam parametry diody laserowej a napiecie na fotodiodzie mierze przy nominalnym
    pradzie lasera. Nie jestem jednak pewny czy na tym schemacie "PD" oznacza
    wbudowana fotodiode w laserze, czy jest to zewnetrzna fotodioda.
    Moja niepewnosc wynika z tego, ze to urzadzenie sluzy do pozycjonowania lozka
    pacjenta. Nie znasz czegos na wzmacniaczu operacyjnym?

    Pozdr. Wladek.

  • 6. Data: 2018-01-01 17:15:50
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-01-01 o 16:10, w...@g...com pisze:

> [...]

    > Moja niepewnosc wynika z tego, ze to urzadzenie sluzy do pozycjonowania lozka
    > pacjenta. Nie znasz czegos na wzmacniaczu operacyjnym?

    https://obrazki.elektroda.pl/1840629200_1514823215.p
    ng
    Tylko nie znam parametrów więc wartości elementów z rękawa...

    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2018-01-01 17:50:20
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 01.01.2018 o 17:15, jacek pisze:

    > https://obrazki.elektroda.pl/1840629200_1514823215.p
    ng
    > Tylko nie znam parametrów więc wartości elementów z rękawa...

    W aparaturze pomiarowej stosuje się fotodiodę podłączoną w trybie źródła
    prądowego i przetwornik prąd-napięcie jako wzmacniacz. Opamp z JFETem na
    wejściu, choćby TL071.

    P.P.

  • 8. Data: 2018-01-01 17:50:31
    Od: w...@g...com

    On Monday, January 1, 2018 at 10:15:50 AM UTC-6, jacek wrote:

> [...]
    ng
    > Tylko nie znam parametrów więc wartości elementów z rękawa...

    Tez mi to nie pasuje :(. LED to nie laser , D1 to sama fotodioda, wej+ polaczone
    s GRD. Nie widze napiecia odniesienia. Moj laser ma trzy nozki "-" "+"
    i wyjscie fotodiody. Minus jest wspolny. Chyba sam cos wymysle.

    Pozdr. Wladek.

  • 9. Data: 2018-01-01 17:54:35
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 01.01.2018 o 17:50, w...@g...com pisze:
    [...]
    > Tez mi to nie pasuje :(. LED to nie laser , D1 to sama fotodioda, wej+ polaczone
    > s GRD. Nie widze napiecia odniesienia. Moj laser ma trzy nozki "-" "+"
    > i wyjscie fotodiody. Minus jest wspolny. Chyba sam cos wymysle.

    W jakim kierunku podłączona jest dioda (która elektroda diody jest
    połączona z masą)?

    P.P.

  • 10. Data: 2018-01-01 18:31:33
    Od: w...@g...com

    On Monday, January 1, 2018 at 10:54:35 AM UTC-6, Paweł Pawłowicz wrote:
> [...]
    > [...]
    >
    > W jakim kierunku podłączona jest dioda (która elektroda diody jest

    Dzieki za chec pomocy :). Z masa polaczona jest minusowa elektroda. Prad roboczy
    lasera 35mA, napiecie z fotodiody ok.600 mV.

    Pozdr. Wladek.