  • 1. Data: 2017-12-30 14:08:32
    Temat: monoblock quad a rozne fazy
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Chodzi o fazy napiecia zasilajacego tunery, czy fakt, ze tunery pracuja na
    roznych fazach moze miec jakis wplyw na prawidlowosc pracy calosci?

  • 2. Data: 2017-12-30 17:42:46
    Temat: Re: monoblock quad a rozne fazy
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-12-30 o 14:08, Ghost pisze:
    > Chodzi o fazy napiecia zasilajacego tunery, czy fakt, ze tunery pracuja
    > na roznych fazach moze miec jakis wplyw na prawidlowosc pracy calosci?

    Nie powinno.
    W takich opowiadaniach o różnych fazach bardziej chodzi o zerowanie i
    ew. prądy błądzące.
    Ale w tym przypadku, tunery raczej nie maja wtyczek z gniazdem pod bolec
    a strona antenowa jest dobrze izolowana od zasilania.

  • 3. Data: 2017-12-30 21:19:35
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2017-12-30 o 14:08, Ghost pisze:
    > Chodzi o fazy napiecia zasilajacego tunery, czy fakt, ze tunery pracuja
    > na roznych fazach moze miec jakis wplyw na prawidlowosc pracy calosci?

    W znanych mi instalacjach SAT ze współdzieleniem konwertera wtyczka
    "kopała" przy podłączaniu podobnie jak w instalacji anteny naziemnej.
    Gdyby to był poważny problem, to po prostu producenci zaczęliby stosować
    przewody zasilające trójprzewodowe (z uziemieniem). Skoro tego nie
    robią, to znaczy, że jest dobrze, choć trochę kopie przy podłączaniu.

    Problem "kopania" wtyczki bierze się z tego, że telewizory, tunery SAT i
    wszystko inne tego typu ma w zasilaczu dzielnik napięcia na
    kondesatorach, podłączony do masy, stąd masa wisi na 110V AC. Dlatego
    jak się łączy urządzenia z różnych faz to płynie prąd wyrównawczy i
    wtyczka kopie. Ale nie przejmuj się, impedancja tego dzielnika jest
    wystarczająco duża.

  • 4. Data: 2017-12-30 22:22:08
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "SnCu" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >urządzenia z różnych faz to płynie prąd wyrównawczy i wtyczka kopie. Ale
    >nie przejmuj się, impedancja tego dzielnika jest wystarczająco duża.

    Ale ja nie pytalem o porazenie.