  • 1. Data: 2017-12-28 22:37:03
    Temat: Lego WeDo 2.0 - nie polecam
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Kupiliśmy młodemu pod choinkę Lego WeDo 2.0.

    Jesli by ktokolwiek wpadł na równie głupi pomysł to odradzam.

    Oczywiście mogę godzinę rozpawiać nad idiota który wymyślił brick
    sterujący z dwoma dziurami i sprzedał 3 urządzenia do tego. Trudno, to w
    końcu korpo, mózg nie jest wymagany.

    Jednak ja nie o tym. Przestrzegano mnie żeby uważać bo "nie działa
    dobrze na windowsie 7". Pomyślałem: e tam, mam przecież 10.

    Obecnie wygląda to tak:
    a) w opakowaniu WeDo nie ma dongla bluetooth. Pewno kazdy pomysli że to
    żaden kłopot. Nie. To poważny kłopot bo działa tylko z bardzo niewiekim
    zbiorem dongli. W przypadku windowsa 7 to jest zbiór jednoelementowy, w
    przypadku windowsa 10 nieokreślony, ale niewielki.

    b) dongle, te działające, chodzą po allegro za 100zł. Ludzie z allegro
    już wiedzą co sprzedać i za ile, frajerom.

    c) mam w domu dongla 4.0, low energy więc powinno działać.

    d) nie działa. Ale przebiegle... Czasem widzi, czasem nie, coś tam miga,
    pierdzi z głośniczka, i urywa komuniakcje na róznych etapach. Oczywiście
    mamy tu do czynienia z typowym dla idiotow try{} catch(...){}. Nie muszę
    wiedzieć co nie działa i czemu.

    e) ale chwile, mam przeciez jeszcze innego z innej firmy. Nie, tez nie
    działa.

    f) brick zdążył się już 2x zawiesić od samego włączenia. Może
    nieprzewidziany do tego żeby wciskać jedyny przycisk.

    g) Microsoft zdążył już ponoć im to zepsuc z fall update. Zalecają nie
    instalować fall update. Trudno o głupsza radę.

    h) wreszcie zaczaiłem! Mój komputer okazał się za wolny! Ma tylko 2.6GHz
    (wymagany 1.5). To za mało na te wszystkie graficzne okienka. Po
    uruchomieniu pod kontrolę i7-7700K z trudem zadziałało (połaczyło się za
    którymś tam razem). Wniosek: może lepiej nie, brak w słowniku
    odpowiednich przymiotnikow.

    i) tak, opisali jaki hardware jest niezbedny. Spelnia go nawet mój Atom
    N270. Problem w tym że na tym hardware soft jest *niemożliwy* do
    używania. Sprawdziłem. Nie da się robić d'n'd bo myszka staje w miejscu.

    j) nie, z tabletem też nie działa. Tablet ma jakieś 2 lata i ma low energy.

    k) Mam właśnie kilka klocków za 600zł i brak sensownego komputera z
    ktorym chciało by to dzialać w domu. Maszyna na której się odpaliło nie
    może być używana do zabawy. Wcyhodzi na to że mam kupić nastepny laptop,
    najlepiej z i7.

    l) instalator tego cudownego software zgłasza się domyslnie po arabsku
    lub czyms innym nieczytelnym poniewaz nie ma wersji PL. Niezły wybor.

    m) oprogramowanie z gatunku: WTF? Jak mozna nie dawać rady na procesorze
    2.6GHz narysować pustego okienka bez haczenia kursorem myszki i
    zużywania full rdzenia CPU? Co za czasy.

    Pamiętam wszystkie wersje mindstorma i wszystkie wersje we do. Każda
    miala jakieś idiotyczne problemy, albo związane z kretyńską elektroniką
    albo z kretyńskim software. Musze jednak przyznać że szlag trafia kiedy
    zamiast postępu jest deewolucja na taką skalę.

  • 2. Data: 2017-12-28 23:16:21
    Temat: Re: Lego WeDo 2.0 - nie polecam
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Hehe właśnie dzisiaj skończyłem się z tym męczyć :>
    Tak, kupiłem dongla, nie za stówę, ale wraz z przesyłką wyszła stówa.
    Działa na kompie all-in-one z prockiem i5 i jakąś tam wbudowaną
    grafiką, win 7, więc może masz coś nie tak z kompem?
    Sam zestaw faktycznie ubogi i w zasadzie nie ma go jak rozbudować,
    no ale skoro już jest to będziem go męczyć.

    L.

  • 3. Data: 2017-12-28 23:20:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/28/2017 11:16 PM, Lisciasty wrote:
    > Działa na kompie all-in-one z prockiem i5 i jakąś tam wbudowaną
    > grafiką, win 7, więc może masz coś nie tak z kompem?

    Nie, Widzmin 3 zapiernicza na tym i7. Na tym 2.6 też, choć może
    niekoniecznie zapiernicza.

    > Sam zestaw faktycznie ubogi i w zasadzie nie ma go jak rozbudować,
    > no ale skoro już jest to będziem go męczyć.

    Mam też mindstorma dla starszej corki. Tam oprogramowanie pisane jest
    zgodnie z najlepszym wzrocem projektowym sleep(); ponieważ nie ma
    znaczenia jak szybki komputer wezmę, UI jest na granicy wyrzucenia
    monitora przez okno. Skąd oni biorą tych programistów :/