  • 41. Data: 2011-05-16 16:02:58
    Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:0233937f-89ca-4351-b6df-8deb52871a5d@l18g2000yq
    l.googlegroups.com...
    On 16 Maj, 13:37, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > A kto Ci powiedział że chodzi o hamowanie na prostym i suchym?
    > A nie np. o trzymanie boczne w zakręcie?

    >A skąd wiesz że opona sprężysta i usztywniona będzie się gorzej
    >zachowywać w zakręcie niż słabo dopompowany kapciuch?

    Nie wiem, ale zakładam że producenci jednak wiedzą.
    IMO to lepsze wyjście niż zakładanie, że Ty wiesz wszystko najlepiej, nawet
    jeśli nie wiesz.
    Poczytaj czemu nie pompuje się opon na maksa, a potem daj znać, czy
    podtrzymujesz zdanie.

  • 42. Data: 2011-05-16 16:18:12
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Cavallino"

> [...]
    > nawet jeśli nie wiesz.
    > Poczytaj czemu nie pompuje się opon na maksa, a potem daj znać, czy

    pierwszy link z brzegu
    http://www.oponeo.pl/artykul/cisnienie-w-oponach
    dalej nie chciało mi się szukać.

    W/g tego nieco większa wartość ciśnienia od zalecanej zwłaszcza w
    dłuższych trasach dobrze służy pojazdowi, co zgadza się ze
    spostrzeżeniami Liściastego. Zgubne jest natomiast zbyt niskie ciśnienie
    a o to przecież nietrudno jeśli nie sprawdza się regularnie.

  • 43. Data: 2011-05-16 16:42:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 16:02, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Nie wiem, ale zak adam e producenci jednak wiedz .

    Dobrze że więcej nie ma takich, do tej pory byśmy siedzieli w jaskini
    i wpieprzali surowe mięcho :P

    > IMO to lepsze wyj cie ni zak adanie, e Ty wiesz wszystko najlepiej, nawet
    > je li nie wiesz.

    O ile mi się wydaje napisałem co dla mnie jest dobre, nie przekonuję
    nikogo żeby robił tak samo...

    > Poczytaj czemu nie pompuje si opon na maksa, a potem daj zna , czy
    > podtrzymujesz zdanie.

    Oczywiście że podtrzymuję, dopóki empirycznie nie przekonam się że
    jestem w błędzie :>

    L.

  • 44. Data: 2011-05-16 16:48:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości news:

    > Poczytaj czemu nie pompuje si opon na maksa, a potem daj zna , czy
    > podtrzymujesz zdanie.

    >Oczywiście że podtrzymuję,

    A co zdążyłeś przeczytać w międzyczasie?

    > dopóki empirycznie nie przekonam się że
    >jestem w błędzie :>

    Wtedy to może okazję do wypowiedzi będą mieli co najwyżej Twoi spadkobiercy.

  • 45. Data: 2011-05-16 17:08:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 16:48, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > A co zdążyłeś przeczytać w międzyczasie?

    A co zdążyłeś przedstawić do tej pory poza swoimi gdybaniami?

    > Wtedy to może okazję do wypowiedzi będą mieli co najwyżej Twoi spadkobiercy.

    Ah, jakiż dramatyzm :>

    L.

  • 46. Data: 2011-05-16 17:43:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On 16 Maj, 16:48, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > A co zdążyłeś przeczytać w międzyczasie?

    >A co zdążyłeś przedstawić do tej pory poza swoimi gdybaniami?

    Ale to nie ja twierdzę, że pojadłem wszystkie rozumy, więc znam się lepiej
    niż producent samochodu.
    Ty tak twierdzisz, więc powinieneś choćby spróbować się dowiedzieć gdzie
    popełniasz błąd.

  • 47. Data: 2011-05-16 17:44:10
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Liściastego. Zgubne jest natomiast zbyt niskie ciśnienie a o to przecież
    > nietrudno jeśli nie sprawdza się regularnie.

    No to jeszcze z podanego linku:

    Jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach?
    Zalecane przez producentów

    Czy można dostosowywać ciśnienie opon do swoich preferencji?
    W granicach rozsądku tak. Nie poleca się jednak przekraczać +/- 10 procent
    od wartości zalecanej dla danego koła.

    I te +-10% rozumiem, ale prawie +50% to lekka przesada.

    Pozdrawiam

    darek

  • 48. Data: 2011-05-16 17:47:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 17:43, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Ale to nie ja twierdzę, że pojadłem wszystkie rozumy, więc znam się lepiej
    > niż producent samochodu.

    A gdzie ja tak twierdzę?

    > Ty tak twierdzisz, więc powinieneś choćby spróbować się dowiedzieć gdzie
    > popełniasz błąd.

    Czyli nadal z góry z przekonaniem twierdzisz że popełniam błąd,
    przedstawiając zero argumentów.
    Jak przyjdziesz z czymś konkretnym to pogadamy, na razie szkoda klepać
    w kółko to samo.

    L.

  • 49. Data: 2011-05-16 18:03:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 16 Maj, 17:43, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Ale to nie ja twierdzę, że pojadłem wszystkie rozumy, więc znam się lepiej
    > niż producent samochodu.

    A gdzie ja tak twierdzę?

    > Ty tak twierdzisz, więc powinieneś choćby spróbować się dowiedzieć gdzie
    > popełniasz błąd.

    >Czyli nadal z góry z przekonaniem twierdzisz że popełniam błąd,

    Tak, oceniając wiarygodność Twoich założeń, z zaleceniami WSZYSTKICH
    producentów samochodów, wyżej oceniam wiarygodność przemysłu
    motoryzacyjnego.
    A ktoś musi błąd popełnić przy różnicach rzędu 50%.

    >przedstawiając zero argumentów.
    >Jak przyjdziesz z czymś konkretnym

    To Ty masz przyjść z czymś konkretnym, co podda w wątpliwość wiarygodność
    zaleceń producenta.
    Ty formułujesz tezę ("3 atmosfery dla osobówki są lepsze"), to Ty musisz ją
    udowodnić.

  • 50. Data: 2011-05-16 18:28:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 18:03, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Tak, oceniając wiarygodność Twoich założeń, z zaleceniami WSZYSTKICH
    > producentów samochodów, wyżej oceniam wiarygodność przemysłu motoryzacyjnego.

    Konsument idealny bez cienia autorefleksji... zgroza

> [...]
    > zaleceń producenta.
    > Ty formułujesz tezę ("3 atmosfery dla osobówki są lepsze"), to Ty musisz ją

    Udowodniłem na tyle ile się dało w warunkach amatorskich. Twoim
    argumentem jest ciągle "producent wie lepiej". Chcesz dalej ciągnąć?

    L.