  • 41. Data: 2019-03-07 11:05:34
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    news:msp18e1kbibsuaslsr06uljg87ibq3ho99@4ax.com...

    > Nawet na filmie nie wiadomo czy zwolnił -- a do zwolnienia wystarczy
    > zdjęcia nogi z gazu, nawet o 1km/h.

    Nie wystarczy zwolnić. Przepis wymaga żeby zwolnić tak, aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo.

    Rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych :
    4. Kierujacy pojazdem zbliżajacy się do miejsca
    oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany
    zmniejszyc prędkośc tak, aby nie narazic na niebezpieczeństwo
    pieszych lub rowerzystow znajdujacych
    się w tych miejscach lub na nie wchodzacych lub
    wjeżdżajacych.

  • 42. Data: 2019-03-07 11:10:26
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 11:05, Darek pisze:
> [...]
    > pieszych lub rowerzystow znajdujacych
    > się w tych miejscach lub na nie wchodzacych lub

    On nie doczyta słowa "wchodzących" przeinaczy to na wtargnięcie. Dla
    niego pieszy musi być na środku jezdni, inaczej nie zwolni :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 43. Data: 2019-03-07 11:13:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 11:05:34 +0100, w <q5qqdu$8hn$1@news.mixmin.net>, "Darek"
    <d...@o...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wystarczy zwolnić. Przepis wymaga żeby zwolnić tak, aby nie narazić
    > na niebezpieczeństwo.

    Akurat kierowca ich na niebezpieczeństwo nie naraził.
    Sami się narazili łamiąc konkretny przepis PoRD.

  • 44. Data: 2019-03-07 11:15:09
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 11:01:07 +0100, w <5c80ebea$0$496$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Bardzo ładny przykład myślenia rodem z Lidla :]...MAM KURWA większą masę
    > i jestem kurwa pierwszy więc będę egzekwował swoje święte pierwszeństwo
    > przewracają starą babcię i rozpychając się łokciami :) Cuj mnie reszta
    > obchodzi, nie sobie radzą. Jak nie będę pierwszy to ktoś mi podpierdoli
    > towar a ja nie dostanę :)
    >
    > Problem ok, tyle że w Lidlu ciężko kogoś zabić przypadkowo :)

    Drogi Watsonie, pierwszy na przejściu to on nie był, poza tym w Lidlu
    obowiązuje prawa ręka, a nie PoRD :)

  • 45. Data: 2019-03-07 11:24:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 11:10:26 +0100, w <5c80ee43$0$478$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > On nie doczyta słowa "wchodzących" przeinaczy to na wtargnięcie. Dla
    > niego pieszy musi być na środku jezdni, inaczej nie zwolni :)

    "Weszli" na jezdnię nie upewniwszy się czy nie nadjeżdża samochód. Na dodatek w
    takim momencie, że samochód nie mógł skutecznie wyhamować przed przejściem.

    Art. 13 Prawa o ruchu drogowym nakłada na pieszych obowiązek zachowania
    szczególnej ostrożności przy przechodzeniu przez przejście dla pieszych. W
    takich sytuacjach pieszy jest obowiązany m.in. do oceny prędkości
    nadjeżdżających pojazdów; zachowaniu ostrożności przy niesprzyjających
    warunkach oraz ograniczonego zaufania dla innych uczestników ruchu.

    To może Watsonie podasz swoją definicję wtargnięcia? :D

  • 46. Data: 2019-03-07 11:26:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 11:15, r...@k...pl pisze:

    > Drogi Watsonie, pierwszy na przejściu to on nie był,

    Skoro kierowca nie był pierwszy na przejściu, to jego obowiązkiem było
    udzielenie pierwszeństwa pieszym, którzy tam byli i postawili nogę na
    pasie. Miał w momencie wejścia na pasy pieszych ok 20-30m do przejścia.

    Tutaj masz wynik zgodny z filmem:
    https://www.prawko-kwartnik.info/kalkulator-drogi-re
    akcji-hamowania-zatrzymania.php

    Gdyby zwolnił do prędkości (uwaga trudne słowo) BEZPIECZNEJ i zgodnej z
    przepisami w obrębie przejścia dla pieszych, to by nie doszło do zdarzenia.

    > poza tym w Lidlu
    > obowiązuje prawa ręka, a nie PoRD :)

    Zębami też wyrywajo :D

  • 47. Data: 2019-03-07 11:30:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    PS.

    Sprawa w sądzie odbyła się w połowie roku 2012 ale mimo to napiszę jaki był
    finał tej historii choćby dla innych w podobnej sytuacji.

    Sąd umorzył postępowanie pod warunkiem wpłacenia przeze mnie 500zł na konto
    fundacji na rzecz ofiar wypadków. Orzeczenia sądu nie pamiętam już do końca
    aczkolwiek z grubsza przytoczę:

    Kierowca samochodu osobowego nie zachował szczególnej ostrożności podczas
    zbliżania się do przejścia dla pieszych ale to niebezpieczne zachowanie się
    pieszego bezpośrednio doprowadziło do wypadku drogowego. Pieszy wtargnął pod
    koła nadjeżdżającego samochodu a kierowca nie miał żadnej możliwości uniknięcia
    wypadku.

    Dodam tylko, że poszkodowany nie stawił się na rozprawę i nie założył mi sprawy
    cywilnej.
    Dziękuję wszystkim za rady.
    Pozdrawiam. Paweł

    https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/305940-wtarg
    niecie-pieszego-potracenie-na-pasach.html

    Czyli tradycyjnie winny pieszy, ale winny kierowca :)

  • 48. Data: 2019-03-07 11:34:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 11:24, r...@k...pl pisze:

    > "Weszli" na jezdnię nie upewniwszy się czy nie nadjeżdża samochód. Na dodatek w
    > takim momencie, że samochód nie mógł skutecznie wyhamować przed przejściem.

    Bo nie zwolnił, do czego był zobowiązany. Gdyby zapierdalał szybciej to
    by ich wysłała na Marsa bez udziału Elona Muska :)

> [...]
    > nadjeżdżających pojazdów; zachowaniu ostrożności przy niesprzyjających
    > warunkach oraz ograniczonego zaufania dla innych uczestników ruchu.

    Problem w tym, że pieszy nie robi badań na ocenę prędkości. Kierowcy
    raczej tak :) a ograniczenie zaufania dotyczy równiez kierowcy tym
    bardziej że to on posiada narzędzie śmierci w przypadku pieszego a w
    momencie wejścia pieszego na pasy nie ma pierwszeństwa przejazdu.
    2:1

    > To może Watsonie podasz swoją definicję wtargnięcia? :D

    Dla mnie proste. Za wtargnięcie uważam nagłe wbiegnięcie/wejscie
    pieszego tuż przed jadącym pojazdem. Oceniam to na ok 5, max 10m.

  • 49. Data: 2019-03-07 11:40:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 11:30, r...@k...pl pisze:
> [...]
    niecie-pieszego-potracenie-na-pasach.html

    > Czyli tradycyjnie winny pieszy, ale winny kierowca :)

    Huhu...no i wyszło szydło z wora :D

    Nie ma wyroku, a ty jesteś lepszy od sądu :D Tutaj raczej współwina by
    była ale sprawę umorzono a ty ferujesz swój wyrok :p. Dobry jesteś :D

  • 50. Data: 2019-03-07 11:41:01

    Thu, 7 Mar 2019 11:26:07 +0100, w <5c80f1c7$0$497$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > udzielenie pierwszeństwa pieszym, którzy tam byli i postawili nogę na
    > pasie. Miał w momencie wejścia na pasy pieszych ok 20-30m do przejścia.

    Żaden samochód z żadnej prędkości nie zatrzymuje się w miejscu.
    Pieszy ma obowiązek upewnić się przed wejściem na pasy, że kierowca w ogóle ma
    możliwość wyhamowania.