  • 31. Data: 2019-03-07 08:34:53
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dawaj przepisy ktore to reguluja.

  • 32. Data: 2019-03-07 09:30:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    06 Mar 2019 12:59:52 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Oczywiście. Nie zastanowiło go to dlaczego auto z drugiej strony pasów
    > stoi?

    Czasem akurat ciężko rozpoznać czy auto z naprzeciwka jedzie czy już nie.

    > Pomijam to ze ci piesi to idioci...

    Tutaj akurat spotkał się komplet idiotów. Obaj kierowcy + piesi.

    Ale chodzi o to czyje złamanie przepisów doprowadziło (prawie) do wypadku.

  • 33. Data: 2019-03-07 10:02:11
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 09:30, r...@k...pl pisze:

    > Czasem akurat ciężko rozpoznać czy auto z naprzeciwka jedzie czy już nie.

    > Tutaj akurat spotkał się komplet idiotów. Obaj kierowcy + piesi.
    >
    > Ale chodzi o to czyje złamanie przepisów doprowadziło (prawie) do wypadku.

    To poczytaj punk 4
    https://www.lexlege.pl/znaki-dr/paragraf-47/

    Od tego się zaczęło i tutaj jest widoczne ewidentne złamanie przepisów.
    Cała reszta to skutek.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 34. Data: 2019-03-07 10:11:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 10:02:11 +0100, w <5c80de51$0$497$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > To poczytaj punk 4
    > https://www.lexlege.pl/znaki-dr/paragraf-47/
    >
    > Od tego się zaczęło i tutaj jest widoczne ewidentne złamanie przepisów.
    > Cała reszta to skutek.

    A to akurat bzdura.
    To mniej więcej taka sama sytuacja jak jazda główną drogą.
    Masz zachować szczególną ostrożność, ale jeżeli ktoś wyjedzie z
    podporządkowanej to będzie to jego wymuszenie, ale nie twój brak ostrożności
    (nawet jeżeli przekroczysz prędkość w sensownym zakresie).
    Oczywiście jeżeli walniesz w taki pojazd stojący od dłuższego pojazd na
    skrzyżowaniu, wina będzie twoja.

  • 35. Data: 2019-03-07 10:21:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 10:11, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > (nawet jeżeli przekroczysz prędkość w sensownym zakresie).
    > Oczywiście jeżeli walniesz w taki pojazd stojący od dłuższego pojazd na

    Ale to jest zła analogia.
    Prawidłową jest: "jak jazda drogą podporządkowaną". Jeśli ktoś wyjedzie
    z głównej, to wymusisz pierwszeństwo i nie ma znaczenia fakt, że
    jechałeś z taką prędkością, że nie zdążyłeś wyhamować.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2019-03-07 10:28:18
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > podporządkowanej to będzie to jego wymuszenie, ale nie twój brak ostrożności
    > (nawet jeżeli przekroczysz prędkość w sensownym zakresie).

    Mylisz szczególną ostrożność z wręcz NAKAZEM zwolnienia w przypadku
    przejścia dla pieszych i znaku D-6. Twoja interpretacja całkowicie to
    pomija. Skoro w przepisach jest ZWOLNIJ to oznacza że jesli jedziesz
    50km/h to MASZ zwolnić a nie dyskutować.

    Teraz wytłumacz, dlaczego następne pojazdy na tym filmie, jadą wolniej i
    stosują się do znaku a później do sytuacji.

  • 37. Data: 2019-03-07 10:40:10
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 10:28, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    >
    > Teraz wytłumacz, dlaczego następne pojazdy na tym filmie, jadą wolniej i
    > stosują się do znaku a później do sytuacji.

    Dopiszę. Czasem się zastanawiam gdzie kierowcy chodzili do szkoły na
    fizykę i matematykę. Proste obliczenia (a można sobie zrobić test z
    natury) pokazują że zwolnienie nawet z 50km/h do 30km/h w przypadku
    przejscia dla pieszych dodają nam po 1-2 sekundy do czasu jazdy na tych
    50-100 metrach. Zakładając że mamy do pokonania w mieście 30 takich
    miejsc w ciągu jednej jazdy, pojedziemy dłużej o 30-60sek. Skoro debilom
    liczą się sekundy bardziej niż bezpieczeństwo to są zwykłymi debilami :)
    Mogą się obrażać, pyskować, kozaczyć ale to nie zmienia ich statusu
    debila :)

  • 38. Data: 2019-03-07 10:42:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 10:21:37 +0100, w <q5qnr2$9n7$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > z głównej, to wymusisz pierwszeństwo i nie ma znaczenia fakt, że
    > jechałeś z taką prędkością, że nie zdążyłeś wyhamować.

    Prawidłową by była, gdy samochód miał obowiązek przepuszczania pieszego.
    A nie ma -- nawet w takim przypadku jak na filmie.

  • 39. Data: 2019-03-07 10:44:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Mar 2019 10:28:18 +0100, w <5c80e46a$0$478$65785112@news.neostrada.pl>,

> [...]
    > pomija. Skoro w przepisach jest ZWOLNIJ to oznacza że jesli jedziesz
    > 50km/h to MASZ zwolnić a nie dyskutować.

    Znasz przypadek wyegzekwowania tego przepisu?
    Nawet na filmie nie wiadomo czy zwolnił -- a do zwolnienia wystarczy zdjęcia
    nogi z gazu, nawet o 1km/h.

    > Teraz wytłumacz, dlaczego następne pojazdy na tym filmie, jadą wolniej i
    > stosują się do znaku a później do sytuacji.

    A dlaczego w przypadku wymuszenia w przypadku podporządkowanej zazwyczaj uderza
    tylko pierwszy jadący główną?

  • 40. Data: 2019-03-07 11:01:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 10:44, r...@k...pl pisze:

    > Znasz przypadek wyegzekwowania tego przepisu?
    > Nawet na filmie nie wiadomo czy zwolnił -- a do zwolnienia wystarczy zdjęcia
    > nogi z gazu, nawet o 1km/h.

    Bardzo ładny przykład myślenia rodem z Lidla :]...MAM KURWA większą masę
    i jestem kurwa pierwszy więc będę egzekwował swoje święte pierwszeństwo
    przewracają starą babcię i rozpychając się łokciami :) Cuj mnie reszta
    obchodzi, nie sobie radzą. Jak nie będę pierwszy to ktoś mi podpierdoli
    towar a ja nie dostanę :)

    Problem ok, tyle że w Lidlu ciężko kogoś zabić przypadkowo :)

    > A dlaczego w przypadku wymuszenia w przypadku podporządkowanej zazwyczaj uderza
    > tylko pierwszy jadący główną?

    No bo nie ma NAKAZU zwolnienia i zwyczajnie nie wyhamuje, Szerloku :)
    Inna sprawa że w przypadku wymuszenia przez inny pojazd na
    podporządkowanej, najczęściej ten wymuszający zapierdala bardziej niż
    pieszy i nagle się nie cofnie :)