    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wtórnik emiterowy z zabezpieczeniem prądowym
    Date: Fri, 9 Jun 2017 13:40:24 +0200

    W dniu 2017-06-09 o 12:15, Marek S pisze:

    > Ups, nie podałem :) Załóżmy 50mA

    > Preferowałbym rozwiązanie niedestrukcyjne czyli nie zwieranie przy
    > niewłaściwej polaryzacji a raczej odmowa współpracy przy złym
    > podłączeniu :-)
    >
    > To może konkretnie. Zaprojektowałem przed chwilą taki rodzaj wyjścia z
    > zabezpieczeniem przeciwprądowym:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7Sk5YWW5
    teFZjeTA/view?usp=sharing

    R13 ograniczy prąd do około 35mA a napisałeś wyżej 50mA?

    > Na R12 jest albo +24V albo masa (off / on).

    Miał tam być jakiś komparator z wyjściem OC - jak to jest zamienione na
    te +24V?

    > Wyjście tego układu powinno
    > być normalnie podłączone do diody transoptora a ona z kolei do +24V po
    > jakimś rezystorze. No i teraz mamy sytuację, że nieroztropny użytkownik
    > zwiera to wyjście do + albo zapomniał o rezystorze. Ogranicznik prądowy
    > T1 zadziała i wszystko ok.

    Na pewno?
    35mA * 24V = 0,84W - ile ms takiego zwarcia wytrzyma BC857?
    A jak 50mA to jeszcze gorzej.

    Teraz druga sytuacja: użytkownik zwiera
    > wyjście do masy. Jeśli na R12 jest +24V to następuje zniszczenie T4
    > (przebicie EB).

    Na pewno?
    Zmontuj i sprawdź - ja uważam, że nic się nie stanie.
    P.G.