    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wtórnik emiterowy z zabezpieczeniem prądowym
    Date: Fri, 9 Jun 2017 15:22:25 +0200

    W dniu 2017-06-09 o 13:53, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Kilka drobnych ale:
    > 1.
    > Taki ogranicznik (gdy ogranicza) może się wzbudzać i generować jakiś tam
    > sygnał w.cz. Jest to bez znaczenia, bo stan ograniczania normalnie nie
    > występuje.
    > Ponieważ tranzystor to SOT323 i dwie diody to też SOT323 - czasami
    > zastępuję Q1 dwiema diodami - bez sprzężenia zwrotnego się nie wzbudzi.
    > 2.
    > Nadal przy zadanym 50mA i 24V tranzystor nie wytrzyma zwarcia do +24.
    > Aby normalnie dać 50mA i wytrzymać 24V trzeba by coś jak fold-back

    Raczej mam tu na myśli jakieś chwilowe zwarcie niż trwałe. Prąd też
    podałem jako rząd wielkości bo sam jeszcze nie wiedziałem ile transoptor
    może chcieć. Wyszło mi, że 11mA więc zabezpieczenie dam na 20-30. Musze
    się też liczyć z tym, że inny transoptor będzie chciał ciut więcej. Nie
    wiem co user podłączy.

    > Jeśli wiadomo, że obciążeniem (zawsze ?) ma być dioda w transoptorze to
    > może dać jeden tranzystor (bez ogranicznika prądu) a jego kolektor do
    > wyjścia połączyć przez (odpowiedniej mocy) R ustalający te 50mA.

    Chodzi o sterowanie maszyną CNC. Tam transoptory są zawsze z opornikiem
    swoim. Zwiera się je albo do masy albo do + w zależności od konstrukcji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek