  • 11. Data: 2017-03-20 14:28:56
    Temat: Re: Wtyczki zasilaczy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 19 Mar 2017 20:08:04 +0000, w <oamof4$4mm$1@news.chmurka.net>, "Michal M.
    Lechanski" <m...@d...eu> napisał(-a):

    > Pomożecie? Z góry dziękuję.

    Wrzuć zdjęcie wtyczki.

  • 12. Data: 2017-03-20 19:17:19
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 20/03/2017 o 00:36, Zenek Kapelinder pisze:

    > Z jakiego powodu by nie przyjela?

    Bo jeśli wtyczki są nierozbieralne to przewody pomiędzy nimi nie mogą
    być łączone. Tak przynajmniej tłumaczył mi to inspektor.

    Michał

  • 13. Data: 2017-03-20 19:17:48
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 20/03/2017 o 00:44, Zenek Kapelinder pisze:
    > Idz do kogos kto potrafi mierzyc suwmiarka.

    Dziękuję bardzo, na to nie wpadłem.

    Michał

  • 14. Data: 2017-03-20 19:23:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie ma za co. Jak bys jeszcze czegos nie wiedzial to smialo pytaj.

  • 15. Data: 2017-03-20 19:27:10
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 20/03/2017 o 13:28, r...@k...pl pisze:

    > Wrzuć zdjęcie wtyczki.

    Taka jak na tej aukcji:

    http://www.ebay.co.uk/itm/Cnet-5-0V-2-6A-AC-Adapter-
    AD1605E-/272419399213

    Michał

  • 16. Data: 2017-03-20 19:27:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bys sie chcial zwolnic to spytaj tego naukowca od bhp od kiedy dla niskiego
    napiecia takie cos obowiazuje. Dla elektronarzedzi zasilanych z sieci jest taki
    wymog. Ale tez nie jak ten naukowiec twierdzi a taki ze nie wolno wymienic wtyczki
    bez wymiany przewodu z ktorym jest zrobiona jako calosc.

  • 17. Data: 2017-03-20 19:40:37
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 20/03/2017 o 18:27, Zenek Kapelinder pisze:
    > Jak bys sie chcial zwolnic to spytaj tego naukowca od bhp
    > od kiedy dla niskiego napiecia takie cos obowiazuje.

    Nie omieszkam, niestety będzie to musiało poczekać do wakacji kiedy
    WSZYSTKIE kabelki w szkole są sprawdzane i dostają pozwoleństwo na
    używanie ich przez następny rok. I etykietkę podobną do tych, jakie są
    na gaśnicach po przeglądzie.

    Michał

  • 18. Data: 2017-03-20 20:02:57
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-03-20 o 00:47, Michal M. Lechanski pisze:

    > Pięknie dziękuję. Nie wiedziałem - rzadko korzystam z Allegro.

    Nie tylko Allegro, w sklepach też są podawane wymiary. Inaczej nie było
    by wielkiego sensu, bo kto by trafił. Np.:

    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=112990&s_f
    ield=artykul&s_order=ASC&visible_params=2%2C6%2C6%2C
    7%2C7%2C9%2C77%2C419%2C1247%2C1322%2C1427%2C2555%2C2
    671&used_params=6%3A8684%3B7%3A7%3B

  • 19. Data: 2017-03-20 20:10:22
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 20/03/2017 o 19:02, szod pisze:

    > Nie tylko Allegro, w sklepach też są podawane wymiary.

    Dziękuję.
    Nadal jednak zastanawia mnie czy naprawdę nie ma jakiejś normy, która by
    takie wtyczki opisywała, albo czy nie ma jakiegoś systemu oznaczeń na
    samym zasilaczu, które by jednoznacznie mówiły o tym jaka jest wtyczka.
    Nie spodziewałem się że do kupna zasilacza będę potrzebował suwmiarki...

    Michał

  • 20. Data: 2017-03-20 20:23:10
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-20 o 19:17, Michal M. Lechanski pisze:

    > Dziękuję bardzo, na to nie wpadłem.
    >
    > Michał

    Oczywiście Kapelinder był łaskaw przeoczyć Twoją uwagę, co do
    niemożności zmierzenia tak małego otworu zwykłą suwmiarką, ale może
    trochę racji jednak ma:
    - jeśli otworek jest jednorodnej średnicy, czyli nie ma złożonej
    "struktury wewnętrznej", to zmierzenie go nie powinno Cię przerastać.
    Tylko nie używasz do tego "drugiej strony" miarki, z tymi małymi
    "skrzydełkami", ale strony "pierwszej", patrząc na otworek pomiędzy
    szczękami mierzącymi. I tak nimi manipulujesz, aby się pokryły ze
    średnicą otworka. Co nie za bardzo zda egzamin, jeśli jego wlot jest
    szeroki, zaś "średnicę roboczą" (o którą się rozchodzi) on uzyskuje
    gdzieś w głębi. To wtedy trzeba użyć zapałki: temperujesz ją cienkimi
    podejściami, aż do chwili, gdy zmieści się do otworka. Acz taki pomiar
    może być obarczony pewnym błędem...