  • 11. Data: 2010-10-13 08:51:03
    Temat: Re: Wybrać język czy tematyke
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Gdyby był to sens życia, to raczej nie przeszkadzałoby im, że pracują
    > dużo, bo i tak w każdej innej wolnej chwili też by się tym zajmowali.

    No i tak robią... To jest smutne. Rozumiem malarstwo albo muzykę, ale pisanie
    kodu? To jest chore.

    > Ale z drugiej strony programowanie to świetna zabawa, jeśli się tworzy
    > to na co ma się ochotę i w taki też sposób. Gorzej jest jeśli pracuje
    > ktoś jako programista nie lubiąc programowania... bo tak to juz zupełnie
    > się ktoś będzie męczył.

    Ja nie lubię (albo jest mi to obojętne, bo robię to dla kasy), a pracuję.
    Męczenie się pracą to normalny objaw. Nienormalne jest podniecanie się nową
    wersją Hibernate w czasie wolnym.

  • 12. Data: 2010-10-13 10:48:23
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 13-10-2010 10:51, Mateusz Ludwin wrote:

    > No i tak robią... To jest smutne. Rozumiem malarstwo albo muzykę, ale
    > pisanie kodu? To jest chore.

    Sam jestes chory. Dla mnie muzyka czy tymbardziej malarstwo mogloby nie
    istniec. Zato jestem fanem techniki.

    > Ja nie lubię (albo jest mi to obojętne, bo robię to dla kasy), a
    > pracuję. Męczenie się pracą to normalny objaw. Nienormalne jest
    > podniecanie się nową wersją Hibernate w czasie wolnym.
    Reprezentujesz wiekszosc bezwartosciowego nowego pokolenia dla ktorego
    jedyna wartoscia jest kasa i za pieniadze gotow jest zerzec moja kupe.

    Zupelnie inaczej pracuje sie z pasjonatami, ktorych niestety jest coraz
    mniej.

    Marek

  • 13. Data: 2010-10-13 11:56:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek Borowski wrote:

    > Sam jestes chory. Dla mnie muzyka czy tymbardziej malarstwo mogloby nie
    > istniec. Zato jestem fanem techniki.

    Właśnie to jest smutne i chore.

    Rozmawiam z człowiekiem w moim wieku, "pasjonatem", jak to określasz.

    Co czyta? Nic.
    Czego słucha? Teledysków na YT.

    Ale codziennie wciąga kilkanaście blogów o programowaniu. To jest żałosne. Nowy
    proletariat.

    > Reprezentujesz wiekszosc bezwartosciowego nowego pokolenia dla ktorego
    > jedyna wartoscia jest kasa i za pieniadze gotow jest zerzec moja kupe.

    Reprezentuję normalnego człowieka, który posiada hobby i zainteresowania inne
    niż praca, a nie żyje w zamkniętym świecie blogów o nowych bibliotekach ORM.

    Robię to co muszę robić, żeby móc robić to co chcę i lubię. A jak nazbieram
    wystarczająco dużo, rzucę IT w cholerę.

    > Zupelnie inaczej pracuje sie z pasjonatami, ktorych niestety jest coraz
    > mniej.

    Wolę pracować z profesjonalistami, bo oni przynajmniej nie robią problemów jak
    coś trzeba zrobić nie po ich linii. Pasjonaci są niebezpieczni.

  • 14. Data: 2010-10-13 12:09:59
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 13 Paź, 13:56, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Wolę pracować z profesjonalistami, bo oni przynajmniej nie robią problemów jak
    > coś trzeba zrobić nie po ich linii. Pasjonaci są niebezpieczni.

    I oczywiście pasjonat nie może być profesjonalistą.

  • 15. Data: 2010-10-13 12:10:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

> [...]
    >
    > Co czyta? Nic.
    > Czego słucha? Teledysków na YT.
    >
    > Ale codziennie wciąga kilkanaście blogów o programowaniu. To jest

    Skoro tak lubi. Z drugiej strony znam wielu pasjonatów, którzy
    interesują się zarówno muzyką, malarstwem, teatrem, fizyką i wieloma
    innymi rzeczami. Tylko co to ma do rzeczy?

    > Reprezentuję normalnego człowieka, który posiada hobby i zainteresowania
    > inne niż praca, a nie żyje w zamkniętym świecie blogów o nowych
    > bibliotekach ORM.

    A co ma do tego, że ktoś robi to co lubi?

    > Robię to co muszę robić, żeby móc robić to co chcę i lubię. A jak
    > nazbieram wystarczająco dużo, rzucę IT w cholerę.

    Ok, tylko co to ma do rzeczy? To, że wybrałeś robotę, której nie lubisz?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2010-10-13 12:35:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Skoro tak lubi. Z drugiej strony znam wielu pasjonatów, którzy
    > interesują się zarówno muzyką, malarstwem, teatrem, fizyką i wieloma
    > innymi rzeczami. Tylko co to ma do rzeczy?

    No bo mówimy o pasjonatach, dla których nie ma niczego poza programowaniem.

    > A co ma do tego, że ktoś robi to co lubi?

    Bo komuś przeszkadza, że robię to, co jest mi obojętne. Nazywa mnie
    bezwartościowym pokoleniem.

    Najlepsze że pisze to człowiek, dla którego sztuka mogłaby nie istnieć, bo on
    jest "fanem techniki".

  • 17. Data: 2010-10-13 12:36:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mariusz Marszałkowski wrote:

    > I oczywiście pasjonat nie może być profesjonalistą.

    Oczywiście może, ale wtedy jest reprezentantem "bezwartosciowego nowego
    pokolenia dla ktorego jedyna wartoscia jest kasa i za pieniadze gotow jest
    zerzec moja kupe". Prawdziwy pasjonat pracuje w IT, bo to kocha.

  • 18. Data: 2010-10-13 12:46:25
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 10:51:03 +0200, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > No i tak robią... To jest smutne. Rozumiem malarstwo albo muzykę, ale pisanie
    > kodu? To jest chore.

    Wersja malarza:

    "No i tak robią... To jest smutne. Rozumiem programowanie albo projektowanie
    systemow, ale malowanie? To jest chore."

> [...]
    > Męczenie się pracą to normalny objaw. Nienormalne jest podniecanie się nową

    "Ja nie lubie malowania, robie to dla kasy. Meczenie sie praca jest
    normalne. Nienormalne jest podniecanie sie nowa technika malarska w wolnym
    czasie".

    Co nie znaczy, ze jestem fanem techniki i sztuka dla mnie nie istnieje.
    Tylko kazdy ma swoj punkt widzenia i kazde hobby jest tak samo wartosciowe.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 19. Data: 2010-10-13 13:20:16
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co nie znaczy, ze jestem fanem techniki i sztuka dla mnie nie istnieje.
    > Tylko kazdy ma swoj punkt widzenia i kazde hobby jest tak samo

    Nie istnieją tacy malarze i muzycy? :)
    Np. muzycy pop - ogromna większość, o ile nie wszyscy, robi to dla kasy.

  • 20. Data: 2010-10-13 13:45:16
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 15:20:16 +0200, jcm napisał(a):

    > Nie istnieją tacy malarze i muzycy? :)
    > Np. muzycy pop - ogromna większość, o ile nie wszyscy, robi to dla kasy.

    A czy ja to sugeruje? Wrecz przeciwnie. Nawet przyklad z muzykiem bylby
    blizszy zyciu niz z malarzem.

    --
    pozdrawiam
    Norbert