  • 11. Data: 2016-11-01 10:37:05
    Temat: Re: Wydajność prądowa ogniw do elektronarzędzi
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.10.2016 o 19:16, PeJot pisze:
    > Czołem. Wpadła mi w ręce fajna wkrętarka, firmowa i niezajeżdżona, za to
    > ze zniszczonymi akumulatorami NiCd 12 V.
    wymień na 18650. na allegro dostaniesz żywe po 5zł, zasilacz
    zmajstrujesz za paręnaście złotych.
    Zasilacz, jeśli zamontujesz mądry, to przy załączaniu wkrętarki, będzie
    stwierdzał ze jest zwarcie i wyłączał się. Albo będziesz za każdym razem
    "rozpędzał" powolutku narzędzie, albo zrób zasilacz z 20sto amperowego
    "prostownika" do ładowania akumulatorów samochodowych. takiego z
    poprzedniej epoki, bez "inteligencji"

    ToMasz
    PS jakbyś chciał przerabiać, służę opisem. Ale ostrzegam, dla mnie
    estetyka narzędzi jest nieistotna

  • 12. Data: 2016-11-01 11:46:20
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-11-01 o 10:37, ToMasz pisze:
    > wymień na 18650. na allegro dostaniesz żywe po 5zł, zasilacz
    > zmajstrujesz za paręnaście złotych.
    [...]

    Przedtem obejrzyj to:

    https://www.youtube.com/watch?v=iDaPP-dI9dE

    P.P.

  • 13. Data: 2016-11-01 12:14:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cienko. Kondensator elektroliryczny podlaczony odwrotnie lepiej wybucha. A co do
    filmu. Kolejny film nakrecony dla idiotow przez idiote.

  • 14. Data: 2016-11-01 12:23:58
    Od: f...@g...com

    użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Przedtem obejrzyj to:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=iDaPP-dI9dE
    >
    > P.P.

    Przy ładowaniu. Jak zrobiłem niechcący zwarcie, nagrzało się
    do 80 stopni i dostało w środku przerwy, czyli temp. w środku
    musiała być 30-50 stopni wyższa. Nic nie wybuchło.

  • 15. Data: 2016-11-01 14:15:00
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

    Czołem. Wpadła mi w ręce fajna wkrętarka, firmowa i niezajeżdżona, za to
    ze zniszczonymi akumulatorami NiCd 12 V. Przyszło mi do głowy zasilić
    toto z zasilacza 12 V DC i mieć funkcjonalne urządzenie na kabel.
    Zasilacz z 12 V 4A jest za słaby - zbyt często włącza się ograniczenie.
    Jak oszacować maks. wydajność prądową takiego zasilacza ? Wydaje mi się
    że w układzie z akumulatorem jego wydajność prądowa może być dodatkowym
    zabezpieczeniem silnika i przekładni.
    [...]

    Kiedyś używałem wkrętarkę BOSCH (modelu w tej chwili nie pomnę), podłączoną
    do zasilacza regulowanego 0-20 V / 0 - 10 A. Bez problemu dało się w ten
    sposób pracować.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 16. Data: 2016-11-01 14:23:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-11-01 o 14:15, Krzysztof Kucharski pisze:

    > Kiedyś używałem wkrętarkę BOSCH (modelu w tej chwili nie pomnę),
    > podłączoną do zasilacza regulowanego 0-20 V / 0 - 10 A. Bez problemu
    > dało się w ten sposób pracować.

    O taką odpowiedź mi chodziło. Jeszcze mi przychodzi do głowy podmienić
    silnik 12 V DC na 230 V DC.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2016-11-01 17:42:39
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Weź jakieś duże trafo 250VA, mostek 50A i duży elektrolit. Odwiń
    > uzwojenie tyle żeby na luzie dawał +14v. Kabel daj głośnikowy z
    > audiofilskiej miedzi beztlenowej fi jak ołówek ;)

    Z takiego kabla, to sobie dipola multiband do radia zrobię, bez tego SWR
    przekroczy 1.03 i sens emisji będzie żaden :P
    A zadowalające rezultaty osiągnie się, przy spadku SWR poniżej 1.005 :P
    To takie krótkofalarskie nawiązanie do audio-voo-doo, także i w tym
    środowisku obecnego.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

    PS Przephaszam, sohy, musiałem...

  • 18. Data: 2016-11-01 18:26:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 20:30, PeJot pisze:

    > Nie sądzę - vide zasilacz do PCta. I coś mi się widzi że 20 A to spora
    > przesada.

    Nie wiem co Ci się "trafiło" firmowego niezajeżdzonego, ale nie widzę w
    tym przesady. Moje AEG zdaje się tyle bez problemów łyka.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2016-11-01 18:38:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-11-01 o 14:23, PeJot pisze:

    > O taką odpowiedź mi chodziło. Jeszcze mi przychodzi do głowy podmienić
    > silnik 12 V DC na 230 V DC.

    Chcesz zrobić battery packa z 192 ogniw NiCd?

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2016-11-01 20:03:18
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-11-01 o 18:38, Irokez pisze:

    > Chcesz zrobić battery packa z 192 ogniw NiCd?

    Nie, chciałem toto popędzić z sieci 230 V, ale elektronika narzędzia
    tego nie przeżyje.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem