  • 1. Data: 2023-10-27 12:45:06
    Temat: Wykrycie miejsca zwarcia na dlugim przewodzie
    Od: Ghost <g...@h...net>

    Mamy kilkadziesiat metrow dwuzylowego, gdzies jest zwarcie - da sie
    wykryc miejsce zwarcia? Zwarcie jest "widoczne" z obu koncow.

  • 2. Data: 2023-10-27 12:55:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Oct 2023 12:45:06 +0200, Ghost wrote:
    > Mamy kilkadziesiat metrow dwuzylowego, gdzies jest zwarcie - da sie
    > wykryc miejsce zwarcia? Zwarcie jest "widoczne" z obu koncow.

    Jak nie omomiarka (raczej metoda techniczna, bo opór niewielki),
    to zostaje jeszcze reflektometr ... ktory w zasadzie mozna zrobic
    z szybkiego oscyloskopu.

    J.

  • 3. Data: 2023-10-27 15:05:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Oct 2023 12:55:50 +0200, J.F napisał(a):

    > Jak nie omomiarka (raczej metoda techniczna, bo opór niewielki),
    > to zostaje jeszcze reflektometr ... ktory w zasadzie mozna zrobic
    > z szybkiego oscyloskopu.

    Tester LAN. Nawet tanie testery z wyświetlaczem pokazują odległość albo do
    terminatora albo zwarcia.
    Tanie mają rozrzut ok. 20 do 50 cm, ale może to wystarczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2023-10-27 15:14:11
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 12:55, J.F pisze:

    > Jak nie omomiarka (raczej metoda techniczna, bo opór niewielki),
    > to zostaje jeszcze reflektometr ... ktory w zasadzie mozna zrobic
    > z szybkiego oscyloskopu.
    >

    > J.

    Podłączyć cewkę do słuchawek, przepuścić slaby prąd przez badany kabel
    (AC) np. przez żarówkę, przykładać do niego cewkę i słuchać, do którego
    miejsca będzie się indukował sygnał.

    --
    Wiesiaczek - dziś z Marsa Alam - Egipt
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 5. Data: 2023-10-27 15:25:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.10.2023 o 12:45, Ghost pisze:

    > Mamy kilkadziesiat metrow dwuzylowego, gdzies jest zwarcie - da sie
    > wykryc miejsce zwarcia?

    Jak rozgrzeje swoje otoczenie, to termowizją.

    Robert

  • 6. Data: 2023-10-27 15:40:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 27.10.2023 o 12:45, Ghost pisze:

    > Mamy kilkadziesiat metrow dwuzylowego, gdzies jest zwarcie - da sie
    > wykryc miejsce zwarcia? Zwarcie jest "widoczne" z obu koncow.

    W miejscu zwarcia i tak będzie trzeba przewód przeciąć. Podłącz go do
    akumulatora, zwarcie da o sobie znać po paru sekundach.

    P.P.

  • 7. Data: 2023-10-27 16:34:02
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Jak nie omomiarka (raczej metoda techniczna, bo opór niewielki),
    > to zostaje jeszcze reflektometr ... ktory w zasadzie mozna zrobic
    > z szybkiego oscyloskopu.

    Poczekać do zimy, rozciągnąć na śniegu i zasilić prądem.
    Będzie widać do którego miejsca się grzeje:)

  • 8. Data: 2023-10-27 16:39:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Oct 2023 16:34:02 +0200, Wiesiaczek wrote:

    > Poczekać do zimy, rozciągnąć na śniegu i zasilić prądem.
    > Będzie widać do którego miejsca się grzeje:)

    Moze mozna teraz i pomacac do ktorego miejsca cieply.
    Albo sprawdzic metodę Pawła - podniesc prad i moze miesce zwarcia samo
    sie objawi :-)

    J.

  • 9. Data: 2023-10-27 18:13:09
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 27.10.2023 12:55, J.F wrote:

    > Jak nie omomiarka (raczej metoda techniczna, bo opór niewielki),
    > to zostaje jeszcze reflektometr ... ktory w zasadzie mozna zrobic
    > z szybkiego oscyloskopu.

    Można zrobić, ale ja kupiłem stareńki za grosze (kosztował pewnie
    majątek jak był nowy).
    Gdybym nie miał to można faktycznie puścić większy prąd żeby kabel się
    lekko grzał i wymacać dokąd się grzeje.
    Jest ryzyko, że prąd przepali zwarcie i nie będzie nic wiadomo aż znowu
    się ujawni.
    Jak jest przerwa to można generator podłączyć pod uszkodzoną żyłę i
    uziemienie i szukaczem albo nawet słuchawkami wysokoomowymi przebadać.
    Jak przewód w ziemi albo w ścianie to zostaje reflektometr.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2023-10-27 18:30:36
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 27.10.2023 o 15:40, Paweł Pawłowicz pisze:

    > W miejscu zwarcia i tak będzie trzeba przewód przeciąć. Podłącz go do
    > akumulatora, zwarcie da o sobie znać po paru sekundach.
    >
    > P.P.

    Niestety nie caly kabelek jest na wierzchu stad potrzeba znalezienia
    gdzie dlubac.