  • Data: 2018-09-17 23:37:12
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" <m...@n...dev> napisał w wiadomości
    news:pnp35j$t5c$1@node2.news.atman.pl...

    > To urządzenie służyło raczej do zabawy niż do praktycznego zastosowania.
    > Działało jednak całkiem dobrze - trzeba było idealnie gwizdnąć w ton.
    > Ewentualnie zrobić glissando ale powoli, bo ten właściwy ton musiał jakiś
    > czas trwać.

    Hehe, przypomniałeś mi czasy, gdy przemiennik warszawski SR5A, otwierany
    tonem, używany był w czasach, gdy mało które radio miało fabryczny ton 1750
    Hz.
    Te glissanda, a nawet niekiedy prawie melodie, zamiast krótkiego,
    konkretnego gwizdu, zwłaszcza, że jego zakres zaskoku był dość znaczny,
    łapał się 1633 z klawiatury DTMF... Po kilka sekund nawet, zwłaszcza w nocy,
    gdy jakiś k...olega, zechciał nagle sprawdzic, czy otwiera przemiennik.
    Ech... a dziś coraz mniejszy ruch, ale rośnie ilość przemienników i kodowań
    (CTCSS, a nie wiem, czy gdzieś DCS nie ma (słychać trochę jak głuche, ciche
    burczenie-pierdzenie)), całkowicie zaprzeczając idei przemiennika, jako
    takiego. Pokodujmy wszystko, to końcówki się w przemiennikach popalą z
    obłożenia ruchem :PP (SR5W, jeszcze bez CTCSS/DCS, conajmniej raz, końcówa
    się zjarała).
    Tak mi się myśli związały z poszczącym brelokiem, miałem kiedyś i nawt
    nieźle łapał...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.