  • Data: 2018-10-14 01:02:11
    Temat: Re: Wykrywacz metalu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Szcześniak napisał:

    > Wbrewm pzorom ten przepis ma naprawdę dużo sensu. A prywatne klucze
    > do własnego mieszkania nie są zabytkami i nie podpadają pod ustawę.

    Tylko w jaki sposób stwierdzić czego ktoś tym wykrywaczem poszukuje?
    Ja wiem, pan Zbyszek (oby żył wiecznie), potrafi rozwiązać każdą zagadkę
    prawną, jednak wolałbym aby środki do rozstrzygania o tym, co jest
    zabytkiem a co nim nie jest, dostępne były każdemu. Ponadto nikomu nie
    życzę, aby podpadł panu Zbyszkowi.

    Tak poza tym uważam, że zabytki są naszym wspólnym dobrem, nie wolno
    czynić różnic między podmiotami, które nimi chcą się zajmować. A już
    zwłaszcza niewskazany jest monopol państwa w tej dziedzinie. Może ono
    najwyżej mieć prawo pierwokupu pamiątek historycznych. Zakładanie z
    góry, że ktoś, kto chodzi z wykrywaczem po lesie, jest niekompetentny
    i zniszczy stanowisko archeologiczne, pachnie mi gorszosortyzmem,
    a tego to ja nie trawię. Oczywiście jeśli ktoś (świadomie lub nie)
    niszczy te stanowiska, zasługuje na surową karę.

    Jarek

    --
    a my w miskach sprzed lat trzech tysięcy
    jak co rano jemy ryż na śniadanie,