  • Data: 2016-06-07 22:11:12
    Temat: Re: Wykrywanie urządzeń w RWD. Ile cali ma cal?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 5 Jun 2016 23:39:06 +0200, Marek napisał(a):

    > Szczerze mówiąc nie łapię nadal dlaczego tak uważasz. Załóżmy
    > hipotetycznie, że 768 px odpowiada 200 dpi. Jeśli określisz zmianę CSS
    > przy 768 px lub przy 200 dpi skutek będzie identyczny przecież.

    Pewnego dnia przyjdą ekrany 400dpi i nagle strona będzie dwa razy za mała.
    Będziesz za każdym razem poprawiać CSS-y? O piksele "logiczne" martwi się
    producent telefonu lub przeglądarki.

    > Tak, właśnie to sam wcześniej sprawdziłem. JavaScripr zwraca mi
    > szerokość ekranu (w trybie portrait) jako właśnie 412px a media
    > min/max-width ma się nijak do tego. Stąd m.in. moje dywagacje.

    Na to pewnie jest proste wytłumaczenie o nazwie "Android" ;)

    (nie pierwszy i nie ostatni problem)

    > Zgodzę się z Tobą, że musimy pracować na tym co mamy. Ale rozważając już
    > czysto akademicko zupełnie nie rozumiem tego zamieszania. DPI jest
    > jednoznaczne a piksele CSS są z dupy wzięte (powołując się na w/w
    > przykład). Nie sprawdza się tu w ogóle zasada CSS, że piksele są
    > pikselami kątowymi.

    Nie będą co do ułamka sekundy kątowej, ale widać w miarę wyraźnie stosunek
    rozdzielczości "logicznej" do wielkości ekranu (+/- wyjątki jakichś
    kreatywnych producentów).

    > Tak, zastanawiałem się nad tym. W końcu N dpi na billboardzie
    > elektronicznym (który swoją drogą ma być zakazany przy ulicach - nie
    > wiem czy słyszałeś o tym)

    I bardzo dobrze, nienawidzę ich. Jedziesz sobie w nocy, a tu nagle
    dostajesz lampą po oczach.

    > Dlatego wprowadziłbym fizyczne i wizualne DPI.

    Widzę, że Firefox ma coś takiego jak "mozmm", które miało być "fizycznym
    milimetrem" o którym piszesz, ale jak widać nie ma na to zapotrzebowania i
    temat jest śladowo opisany.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl