  • 71. Data: 2016-03-03 10:56:17
    Temat: Re: Wylacznik karty graficznej w PC
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:a9bfcfd2-bebe-4067-bf7e-cee114a76d82@googlegrou
    ps.com...
    > Teraz np. 5V na portach USB często jest dostępne przy wyłączonym
    > komputerze, producenci mają na to różne poetyckie nazwy, jak na przykład
    > "ON/OFF Charge Technology":
    > http://www.gigabyte.com/MicroSite/185/on-off-charge.
    htm

    No, mam płytę Gigabajta i potwierdzam - jak bym miał na niej Vistę, albo
    wyżej, to bym klikiem myszy włączał, sprawdzone. Mam za to ustawione
    włączenie klawiszem POWER w klawiaturze - i to działa niezależnie od
    systemu, na pewno z PS/2, a czy z klawiaturą USB zadziała, nie
    sprawdziłem... Więc musi być napięcie off-line, a odpowiedni układ na płycie
    musi rozpoznać kod klawisza, bo przy innym nie włącza. Więc napięcie na PS/2
    i USB jest, bo co prawda, jak wyłaczę z XP, to klik myszą nie budzi maszyny,
    ale diodka w myszce, oświetlająca powierzchnię, wyraźnie pomryguje przy
    klikaniu. A jak naprawiałem tę myszencję, za co mi się odwdzięczyła
    wieloletnim działaniem, to nie widziałem elementów piezoelektrycznych, które
    ewentualnie mogły by spowodować zasilenie diodki i wywołać jej mignięcie.
    Na starej płycie sprzed lat ohoho, widziałem nawet zworę, która jawnie była
    opisana, że służy do tego, aby na porcie... tylko chyba tu PS/2, było
    napięcie offline, więc chyba i tu już chodziło o włączenie maszyny wprost z
    klawiatury...? (bo po co inaczej?) Różnie to działało... ale było.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 72. Data: 2016-03-03 20:07:43
    Od: Pawel 'Jarod' <P...@s...xx>

    On 2016-03-02 22:01, Luke wrote:

    > Czy jesteś pewien, że te 30W idzie przez to złącze, a nie z płyty głównej?

    W sumie to bez znaczenia czy idzie kablem czy przez złącze od płyty. W przypadku
    gdy zewnętrzne zasilanie jest podłączone karta działa i ciągnie te ~30W nic nie
    robiąc.
    Bez podłączonego zewnętrznego zasilania karta po prostu nie działa, a wiec nic nie
    pobiera.

    > Jeśli będzie nowsza, to może ciągnąć mniej.
    >
    > (i cały czas uważam, że ryzyko jest większe niż korzyść, serio!)

    To będzie coś na poziomie GTX 760 więc na 99% będzie więcej niż teraz

  • 73. Data: 2016-03-05 08:45:23
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2016-03-02 o 22:52, AlexY pisze:

    > A może weź miernik i sprawdź zanim bzdurę napiszesz?

    Zaniknięcie napięcia na jednej linii 12V nie oznacza wcale, że złącze
    zasilające karty można podpinać do niej bezkarnie. I tak naprawdę nie da
    się ocenić ryzyka nie znając 50 innych faktów na temat karty, płyty,
    zasilacza. I sam fakt, że się *nie da* ocenić, powinien odwodzić u
    podstaw od takich eksperymentów. W ten sposób w najmniej optymistycznym
    wariancie zaoszczędzamy 5 zł prądu i palimy pół komputera. A głównym
    celem całej roboty miały być jakieś oszczęsności.

    Jeśli uważasz inaczej - proszę bardzo, ale nie ma sensu mnie przekonywać
    do innego podejścia :)

    L.