  • 31. Data: 2015-05-10 12:10:13
    Temat: Re: Wymiana CPU Athlon 64 3800+ -> Athlon X2 5200+
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-05-10 o 11:04, Poldek pisze:
> [...]
    ce-gt-610/specifications

    > Tutaj mam w przykładowym sklepie (proszę się nie sugerować) Radeona 5450
    >
    > http://www.komputronik.pl/product/94431/Sprzet_kompu
    terowy_/Podzespoly/Radeon_5450_Asus_1GB_Silent_DVI_H
    DMI_PCI_E_.html

    > Czy jak kupię taką kartę, to można odkręcić tego "normalnego" śledzia i
    > przykręcić krótkiego śledzia? Na obudowie jest krótka dziura na śledzia.
    > Czy krótki śledź jest typowo w zestawie z kartą graficzną?

    Raczej nie, ale możesz przyciąć i dogiąć śledzia rezygnując albo
    przenosząc obok D-Sub.

    > Czy do takiej karty trzeba podłączać dodatkowe zasilanie, czy wystarcza
    > jej zasilanie z PCI-E?

    Wystarczy PCI-E.

    miab

  • 32. Data: 2015-05-10 15:21:48
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 10 May 2015 12:10:13 +0200, miab napisał(a):

    > Raczej nie, ale możesz przyciąć i dogiąć śledzia rezygnując albo
    > przenosząc obok D-Sub.

    Parę lat temu kupiłem 5450 od Gigabyte. W pudełku był krótki śledź.

  • 33. Data: 2015-05-10 19:32:29
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 10/05/2015 08:39, Poldek wrote:

    > Gdzie mam listę?

    Sorry. Zapomniałem wkleić.
    http://n40l.wikia.com/wiki/Graphics_Cards
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 34. Data: 2015-05-10 19:35:41
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 10/05/2015 10:04, Poldek wrote:

    > Czy jak kupię taką kartę, to można odkręcić tego "normalnego" śledzia i
    > przykręcić krótkiego śledzia? Na obudowie jest krótka dziura na śledzia.

    Tak, śledź jest standardowy. Większość jak nie wszyscy producenci
    używają referencyjnego PCB, także pasują miedzy sobą. Sam dokupiłem do
    swojej na eBayu. Analogowe D-Sub darowałem sobie i wypiąłem całkowicie.

    > Czy krótki śledź jest typowo w zestawie z kartą graficzną?

    Niektórzy producenci dają w zestawie.

    > Czy do takiej karty trzeba podłączać dodatkowe zasilanie, czy wystarcza
    > jej zasilanie z PCI-E?

    Wystarczy PCIE.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 35. Data: 2015-05-10 20:02:48
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 10/05/2015 08:39, Poldek wrote:

    > Przede wszystkim GT 610 jest o wiele za droga. I wierzę, że nie trzeba
    > 29W ciągniętych przez samą kartę, żeby oglądnąć filmik w HD.

    No ale to max mocy jaką potrzebuje. Przy normalnym użytkowaniu nigdy
    tyle nie pociągnie. Ponadto ludzie twierdzą, że sterowniki i wsparcie od
    GF jest lepsze. Ja tam nie narzekam na AMD/ATI.

    > GT610 to
    > jest karta z 1GB RAMu - nie wierzę, że tyle jest konieczne, żeby
    > wyświetlić film 1920×1080.

    No nie jest. Ale są przypadki, że może się przydać.
    Ponadto różnica w cenie między używanymi HD5450 512MB i 1GB jest
    praktycznie żadna. Sam mam 512 bo akurat taka się tanio trafiła, ale
    jakby była 1GB to bym nie pogardził.

    > To jest karta do gier 3D, a ja nie mam żadnej
    > gry.

    No do gier to ona też nie bardzo się nadaje. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 36. Data: 2015-05-10 21:22:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > używają referencyjnego PCB, także pasują miedzy sobą. Sam dokupiłem do
    > swojej na eBayu. Analogowe D-Sub darowałem sobie i wypiąłem całkowicie.

    Właśnie byłem w sklepie i miałem już w ręku Asus Radeon 5450 1GB.
    Nie kupiłem, bo w zestawie nie było krótkiego śledzia, w sklepie też nie
    było - na zamówienie.
    Karta mi się podobała, bo jest chłodzona pasywnie i radiator nadmiernie
    nie odstaje. Nie ma obawy, że się nie zmieści obok czegośtam.
    Mogę zamówić tego śledzia, albo znaleźć coś lepszego do mojego kompa.
    Da się?
    Rozważałem jeszcze GT 610, bo ma CUDA. Warto mieć CUDA?
    Cza taka CUDA, jak w GT 610 coś daje, czy za słaba, żeby robić różnicę?
    Radeon ma coś zamiast CUDA lub coś lepszego?

  • 37. Data: 2015-05-10 23:48:23
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim GT 610 jest o wiele za droga.

    Nowych kart za mniej niż 100 zł nie dostaniesz. A kupując nówkę można sie
    zastanowić czy nie wymienić odrazu płyty z procesorem i pamięcią. Najtańszy
    dzisiejszy CPU będzie dużo szybszy od 5200+, integra w CPU będzie też
    obsługiwać filmy.

    > I wierzę, że nie trzeba 29W ciągniętych przez samą kartę, żeby oglądnąć
    > filmik w HD. GT610 to jest karta z 1GB RAMu - nie wierzę, że tyle jest
    > konieczne, żeby wyświetlić film 1920×1080. To jest karta do gier 3D, a ja
    > nie mam żadnej gry.

    Do twoich potrzeb już GF8400 256MB będzie dużo lepszy od integry 6150 (a
    kosztuje na allegro jakieś grosze). Między 8400 a 610 są jeszcze (z
    budżetowych kart HTPC) GF210 i GF520.

  • 38. Data: 2015-05-10 23:51:17
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > nie odstaje. Nie ma obawy, że się nie zmieści obok czegośtam.
    > Mogę zamówić tego śledzia, albo znaleźć coś lepszego do mojego kompa.

    To powiedz w sklepie żeby ci dobrali taką kartę HTPC żeby w pudełku miała
    krótki śledź.

    > Rozważałem jeszcze GT 610, bo ma CUDA. Warto mieć CUDA?
    > Cza taka CUDA, jak w GT 610 coś daje, czy za słaba, żeby robić różnicę?

    Nie, CUDA to już m.in. do kodowania filmów, a nie dekodowania.

  • 39. Data: 2015-05-11 17:21:30
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 10/05/2015 20:22, Poldek wrote:

> [...]
    > nie odstaje. Nie ma obawy, że się nie zmieści obok czegośtam.
    > Mogę zamówić tego śledzia, albo znaleźć coś lepszego do mojego kompa.

    Powiedz w sklepie, że chętnie kupisz jak zamówią w hurtowni taką z
    niskim śledziem. Odkąd pamiętam nigdy nie było to problemem.
    AFAIR XFX i Gigabyte ma w pudełku (na pewno informacja o tym była na
    pudełku).

    > Da się?

    W tej chwili wątpię. Chyba, że zaraz zmieni się coś na rynku.

    > Rozważałem jeszcze GT 610, bo ma CUDA. Warto mieć CUDA?
    > Cza taka CUDA, jak w GT 610 coś daje, czy za słaba, żeby robić różnicę?

    IMO w HTPC różnicę zrobi marginalną.

    > Radeon ma coś zamiast CUDA lub coś lepszego?

    OpenCL.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 40. Data: 2015-05-12 09:55:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > pudełku).

    > W tej chwili wątpię. Chyba, że zaraz zmieni się coś na rynku.

    No i wylądowałem z GeForce GT210 w wykonaniu Gigabyte 1 GB DDR3.
    Karta bezgłośna (radiator bez wiatraczka), w komplecie krótki śledź,
    radiator nie wystaje przesadnie, więc zmieściła się idealnie i nie
    warczy. Nie ciągnie prądu z Bełchatowa, zasilacz nie dymi. Ogólnie obraz
    na monitorze, jakby się nico poprawił, jest jakby mniej rozmyty, ale
    może to złudzenie. Filmiki flaszowe przyspieszyły i daje się to oglądać,
    ale wciąż na niektórych potrafi się przyciąć. Np.
    https://vimeo.com/127121696