    From: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wymiana akumulatorów w APC Smart
    Date: Thu, 23 Dec 2010 18:49:23 +0100

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:ieu0f0$meu$1@news.onet.pl...
    > Jako że na dwa aku Yuasa szkoda mi kasy kupiłem w końcu Sunnyway.
    > Zobaczymy ile pochodzą. Na razie wsadziłem do UPSa i działają.
    > APCFIX zrobił coś magicznego ale nie przestawił pokazywanej daty
    > zmiany akumulatorów. Jak ją można ustawić?

    Rejestrami za pomocą programu braci słowian zza wschodniej granicy
    ustawisz wszystko, nawet nazwę.

    A ja w firmie znalazłem 12 leżaków magazynowych 12V/7,2Ah UPS z 2004.
    Mówię szefowi że mogę je kupić w cenie nieco wyższej niż złomu,
    najwyżej jak będą padalce to oddam na złom i większość kasy odzyskam.
    Zgodził się.
    Wziąłem sobie najpierw je pomierzyłem. Napięcie na zaciskach od 12,0V
    do 12,6V. Wybrałem 3 akumulatory z najwyższym napięciem i wziąłem do
    siebie na górę. Ładowałem je kolejno przez kilka dni na zasilaczu
    laboratoryjnym ustawiony na 14,4V z ogranicznikiem prądu ustawionym na
    720mA. Po pierwszym ładowaniu rozładowałem je kolejno prądem 720mA i
    wyszło że mają pojemność od 5,5 do 6,3Ah.
    Ponownie ładowałem je kolejno i kolejno znowu rozładowałem. Pojemność
    już była większa, niektóre doszły do 7Ah.
    Uznałem że jak na wiekowe leżaki zakup jest bardzo dobry.

    Marek