  • 1. Data: 2010-12-15 21:31:27
    Temat: Wymiana akumulatorów w APC Smart
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Padły mi po wielu latach eksploatacji akumulatory w APC Smart 1000VA.
    Widać piękne rozszczelnienie na boku i ślady białego elektrolitu.
    Wystarczy kupić nowe tego samego typu i rozmiaru (2 sztuki 12V 12Ah) i
    już - czy jeszcze trzeba odprawić dodatkowe modły nad sprzętem?
    Słyszałem plotki o magicznej kalibracji. Kabelek do UPSa mam ale do tej
    pory korzystałem jedynie z możliwości standardowego serwisu w Windows XP
    (w gruncie rzeczy fajnie, że nic nie trzeba doinstalowywać i wiele
    modeli APC jest obsługiwanych z marszu).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2010-12-15 22:49:51
    Temat: Re: Wymiana akumulatorów w APC Smart
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 22:31:27 +0100, Adam Dybkowski napisał(a):

> [...]
    > Wystarczy kupić nowe tego samego typu i rozmiaru (2 sztuki 12V 12Ah) i
    > już - czy jeszcze trzeba odprawić dodatkowe modły nad sprzętem?
    Takie rozszczelnienie to objaw zazwyczaj za wysokiego napiecia na ogniwo.
    Typowe przyczyny to:
    * zwarcie w jakims ogniwie, pozostale dostaly za wysokie napiecie.
    Wymiana zalatwi sprawe,
    * UPS daje za wysokie napiecie. Nowe pojda w slady starych w krotkim
    okresie.
    Zmierz, co faktycznie podaje na aku ten twoj UPS.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2010-12-16 07:50:34
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

    > Padły mi po wielu latach eksploatacji akumulatory w APC Smart 1000VA.
    > Wystarczy kupić nowe tego samego typu i rozmiaru (2 sztuki 12V 12Ah) i
    > już - czy jeszcze trzeba odprawić dodatkowe modły nad sprzętem?

    Mam taki sam UPS i na wiosnę wymieniałem akumulatory. Przez jakiśczas
    świeciła mi się jakaś dodatkowa LEDka, ale bij zabij nie pamiętam która.
    Wygooglowałem że to miało związek z kalibracją akumulatorów, więc po
    naładowaniu się pozwoliłem popracować UPSowi bez zasilania aż do
    rozładowania i od tej pory wszystko jest OK.
    Raz na kilka miesięcy staram się pamiętać aby dać mu trochę popracować, tak
    przynajmniej z pół godzinki pod obciążeniem i to wszystko. Aplikację UPSową
    odpalałem kiedyś ale nie znajduję tam nic na tyle przydatnego w moich
    zastosowaniach domowych żeby usprawiedliwiało stale zajęty port i siedzący w
    pamięci spory kawalek softu.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 4. Data: 2010-12-16 08:51:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jaroslaw,

    ^^^^^^^^^^^^^^^
    > Takie rozszczelnienie to objaw zazwyczaj za wysokiego napiecia na ogniwo.

    Byłaby to prawda, gdyby nie to, że autor pytania napisał to, co
    podkreśliłem.

    _Stare_ akumulatory żelowe mają często tak skrystalizowany elektrolit
    i siarczany na płytach, że po prostu aż pękają obudowy. Nie ma w tym
    nic dziwnego - to się po prostu zdarza. Często.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2010-12-16 13:22:53
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Wystarczy kupić nowe tego samego typu i rozmiaru (2 sztuki
    > 12V 12Ah) i już - czy jeszcze trzeba odprawić dodatkowe
    > modły nad sprzętem?

    Wstawiasz i działają, kilka miesięcy temu to właśnie robiłem
    :-).

  • 6. Data: 2010-12-16 13:38:41
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wstawiasz i działają, kilka miesięcy temu to właśnie robiłem :-).

    W smartach trzeba przeprowadzic kalibrację odpowiednim softem. Jak tego nie
    zrobisz to w 80% okaże się że będziesz spuchnięte akumulatory wymienić dużo
    wcześniej.

    Marek

  • 7. Data: 2010-12-16 16:38:34
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > korzystałem jedynie z możliwości standardowego serwisu w Windows XP (w
    > gruncie rzeczy fajnie, że nic nie trzeba doinstalowywać i wiele modeli APC

    Hej

    http://www.apc-fix.com/page.php?al=apcfix

    zciągnij, podłacz. zrób kalibrację i już :)

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-12-17 22:33:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-16 17:38 Irokez napisał(a):

    > http://www.apc-fix.com/page.php?al=apcfix
    >
    > zciągnij, podłacz. zrób kalibrację i już :)

    Dzięki wielkie. Teraz pozostało kupić tylko nowe aku.
    Oryginalnie były Yuasa ale 12V 12Ah są nieco drogawe niestety (a
    potrzebne tutaj 2 sztuki), jaka inna firma jest godna polecenia?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-12-18 10:04:02
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Dzięki wielkie. Teraz pozostało kupić tylko nowe aku.
    > Oryginalnie były Yuasa ale 12V 12Ah są nieco drogawe niestety (a potrzebne
    > tutaj 2 sztuki), jaka inna firma jest godna polecenia?

    Oryginalne są też CSB wkładane przez APC.

    A reszta...to już loteria, ale 3 lata wytrzymują.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2010-12-18 13:39:04
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Irokez pisze:
    > Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Oryginalne są też CSB wkładane przez APC.
    >
    > A reszta...to już loteria, ale 3 lata wytrzymują.

    Mnie sie zmieściły do apc1000 vipow 18 lub 20 ah. szczerze ODRADZAM.
    wytrzymały 14 miesiecy- UPS pada w 3 minuty zasilając sam siebie. z
    obnciażeniem - poniżej 3 sekund. Ja zdecydowałem "pojechać po całości" i
    skorzystać z promocji norauto, 36Ah za 99zł.

    ToMasz

    PS oryginały to cbs, i to jakieś lepsze, pakowane w zestaw 2 szt.