  • 201. Data: 2021-03-19 01:17:38
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-18 o 21:42, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Mar 2021 20:54:17 +0100
    > doszła do mnie wiadomość <s30b5u$r09$1@gioia.aioe.org>
    > od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    > Nie, nie jest wyłączony, strasznie to poszatkowane, ale:
    > Wielkość bazowa 1856 MiB
    > Aktualnia zajętość 138 MiB
    > Maksymalna zajętość 226 MiB
    > Data utworzenia pliku 2021 02 20 13:58
    >
    > Wszystko ok, małe użycie pliku.

    No to cieszę się. Dzięki za uświadomienie mnie. Gdybym Ci napisała ile
    jest pamięci w tym komputerze to chyba byś zemdlał.
    Wszystko działa dosyc szybko, ale ten cały fejsbuk często stoi jak osioł
    i nie mam zdrowia czekać aż dalsza część strony sie uruchomi. Często nie
    mogę się nawet wylogować i wchodzę ponownie, loguję sie potem
    wylogowywuję się. Normalnie koszmar.

    Jeszcze jeden problem mam, bo w menadżerze zadań ciągle wyskakuje mi
    Usługa ochrony oprogramowania. Ciągle tam zaglądam i ubijam proces. Nie
    można w rejestrze zmienić wartości sppsvc, bo to jest już pożegnanie z
    systemem chociaż Klucz Windows gdzieś tam jest i komunikat, że Windows
    nieaktywowany. Wpisz klucz, ale oczywiście dobry klucz nie pasuje, ani
    jakieś inne i trzeba Windowsa albo przywracać (robię punkty
    przywracania) albo instalować od nowa.Szlag by to wszystko trafił :-(

> [...]
    > potrafi wzrosnąć do kilku gigabajtów, w ekstremelnych sytuacjach nawet do
    kilkunastu
    > gigabajtów, przy swapie 2-4 gigabajtów da się swobodnie pracować, ale przy
    kilkunastu
    > gigabajtach widać już ogromne spowolnienie systemu(nieustająca czkawka i lagi po
    > kilkanaście sekund).
    >
    > * "coś wielkiego" to w zasadzie kilka instancji Firefoksa w różnych wersjach(od
    trzech do
    > nawet sześciu sztuk), ale bywają też inne, mocno pamięciożerne aplikacje(maszyny

    Zajrzyj w Windowsie do Zarządzania komputerem -Harmonogram Zadań. Tam
    pod Windows zawsze po instalacji wskakuje Fitefox ze swoim
    harmonogramem-międleniem w komputerze. Po każdej nowej instalce FF
    usuwam folder Forefox wraz z jej harmonogramem.

    --
    animka

  • 202. Data: 2021-03-19 09:24:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2021 11:51:51 +0100, Kamil napisał(a):

    > Swap jest tworzony w locie przez Windows i po zamknięciu
    > systemu znika, a Ty go chciałeś zobaczyć w Gparted. Tak, czy nie?

    Nie, nie chciałem. Choćby dlatego że nie mam windowsa na kompie :) Skąd
    ty wyciągasz takie dziwne wnioski?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 203. Data: 2021-03-19 10:34:12
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 09:46, RadoslawF pisze:

    > Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
    > je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

    Bo się zamortyzowały i stały się zbyt mało wydajne.

  • 204. Data: 2021-03-19 10:40:14
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 11:21, Kamil pisze:

    > Może powinieneś go sprzedać jako używany, w pełni sprawny, przetestowany
    > w 100%, itd?

    Nie działał dobrze, więc poszedł do elektrośmieci. Po pewnym czasie
    ktoś, kto nie wyznawał filozofii: nowe=dobre, używane=złe uświadomił
    mnie, że wystarczyło tylko kupić sprawną pamięć RAM.

    I tak oto stałem się posiadaczem używanej platformy na AMD K6-2, który
    był znacznie mniej wydajny od konkurencyjnego Celerona 300A, ale i tak
    się cieszyłem, że działa stabilnie i wystarcza do wszystkiego (!)

  • 205. Data: 2021-03-19 12:15:45
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-19 o 10:40, zhbick pisze:
    > Nie działał dobrze, więc poszedł do elektrośmieci. Po pewnym czasie
    > ktoś, kto nie wyznawał filozofii: nowe=dobre, używane=złe uświadomił
    > mnie, że wystarczyło tylko kupić sprawną pamięć RAM.

    Wystarczyloby zainstalowanie programu AIDA64 czy jakiegoś innego
    diagnostycznego i byś wiedział, że RAM do wymiany lub zareklamowania w
    sklepie.

    --
    animka

  • 206. Data: 2021-03-19 16:49:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-19 o 10:34, zhbick pisze:

    > Bo się zamortyzowały i stały się zbyt mało wydajne.

    To pierwsze to prawda, to drugie już nie koniecznie.

    Pozdrawiam

  • 207. Data: 2021-03-19 20:47:45
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 19 Mar 2021 01:17:38 +0100
    doszła do mnie wiadomość <s30qjp$1apm$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

> [...]
    >i nie mam zdrowia czekać aż dalsza część strony sie uruchomi. Często nie
    >mogę się nawet wylogować i wchodzę ponownie, loguję sie potem

    Ile tego RAM masz? Może dokup więcej, w tej chwili 8GiB to podstawa.

> [...]
    >jakieś inne i trzeba Windowsa albo przywracać (robię punkty
    >przywracania) albo instalować od nowa.Szlag by to wszystko trafił :-(

    Nie rozumiem po co z tym walczysz. Zostaw to jak jest, jedyne co osiągniesz, to
    komunikat
    o pirackim Windows i konieczności aktywacji tej kopii Winddows, nie warto tego
    wyłączać,
    to nie jest szkodliwe.
    Ta usługa nadzoruje licencję na oprogramowanie, w tym pilnuje licencji Windows.

    Tego typu rzeczy zawsze wyłączam.

  • 208. Data: 2021-03-19 21:46:53
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-03-19 o 20:47, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    > od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    > Ile tego RAM masz? Może dokup więcej, w tej chwili 8GiB to podstawa.

    1 GB. Teraz się śmiej.
    Nie opłaca się dokupować. Stary komputer, ale jeszcze jary. Nigdy nie
    było z nim problemu. Diody świecące z przodu komputera tylko wysiadly i
    dwie nagrywarki, a są tak zaśrubowane, że się do nich nie dostanę, żeby
    wymienić. Kupiłam nagrywarkę na USB i bardzo sobie chwalę. Jeden znajomy
    fachowiec dołożył mi kiedyś druga nagrywarkę i się bardzo napracował z
    tymi zabezpieczeniami-śrubami.Niestety nie ma go już, a on ma "złote ręce".
    Pamięci może być tylko 2 GB
    Nazwa modułu SK hynix HYMP564U64CP8-C4
    Musiałabym kupić 2 pamięci po 1 GB- Hynix.

> [...]
    > to nie jest szkodliwe.
    > Ta usługa nadzoruje licencję na oprogramowanie, w tym pilnuje licencji Windows.

    Tak, ale jak wyskoczy w menadżerze zadań to bardzo obciąża procesor. Jak
    widzę, że coś za ciężko "chodzi" to wiadomo, że włączyła się "Usługa
    ochrony oprogramowania i zamykam. Gdzieś czytałam, że to się uruchamia
    bo wyłączyłam tego parszywego Defendera.

    No widzisz...Ty masz 16 GIB RAM, a komputer gorzej pracuje niż mój. Ten
    facebook tylko nie wyrabia, ale czytałam, że nie tylko u mnie.

    Po co Ci tyle instalacji Firefoxa?
    Maszymy wirtualne to można wyłączyć/odłączyć kiedy się z nich nie
    korzysta, a włączyć kiedy coś potrzebne.

    :-)

    --
    animka

  • 209. Data: 2021-03-20 00:50:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" news:mev95gdhlgdddc8fvgtarvq5rebncmkutg@4ax.com

    > Ile tego RAM masz? Może dokup więcej, w tej chwili 8GiB to podstawa.

    Na F-S mam tylko 4 GiB, z czego 300 MB przeznaczyłem
    na RAMdysk -- nie narzekam na brak RAMek.

    > Nie rozumiem po co z tym walczysz. Zostaw to jak jest, jedyne
    > co osiągniesz, to komunikat o pirackim Windows

    Nie mam takich komunikatów. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 210. Data: 2021-03-20 01:27:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" news:grg45gpcictimubej844nvrref925cqksk@4ax.com

    > Scenariuszy padania systemu jest od groma.

    U mnie WXP padał za każdym razem tak samo -- jeśli
    powodem padu był niedostatek SWAPu.

    > Nie wiem, chyba się nie da. swapfile.sys jest dla aplikacji
    > UWP. Co do pagefile, ustaw rozmiar niestandardowy, od-do,
    > wtedy się rozrasta.

    'Od do' nie rozrośnie powyżej do.

    > Jak masz wiele systemów, to możesz je podpiąć do tej partycji
    > wymiany, oszczędzasz miejsce(najlepiej, jeśli ta partycja
    > wymiany jest na innym dysku fizycznym).

    Co do zasady u mnie swapfile zawsze jest na innym fizycznym
    i z jednego pliku wymiany korzystają tylko systemy różnych
    partycji pozostałego (że go tak nazwę) dysku; mając Toshibę
    (to ta samą, którą kupiłem w 2009 r. jako zewnętrzny i która
    wędrowała po różnych laptopach oraz przeróżnych kieszeniach
    z USB) i Hitachiego (to ten sam, który kupiłem przed rokiem
    jako używany) mam na obu miejsce na SWAPy, gdyż mogę odpalić
    - albo z Toshiby -- wówczas mam swap na Hitachim
    - albo z Hitachiego -- wówczas mam swap na Toshibie,
    ale jeśli odpalę z Toshiby, miejsce po pliku wymiany
    znajdujące się na Toshibie może zostać wykorzystane
    do czegoś innego i odwrotnie...

    Nie jest to trudne ;) -- W64 potrzebuje podczas pracy wolnego
    (lepsze byłoby szybsze?) miejsca, które może być później (gdy
    komp wystartuje z innego dysku fizycznego) przeznaczone na
    pokaźny swapfile...

    Nadal nie widzę przewagi partycji nad plikiem, choć przyznaję, że
    miewałem pod WXP niemal całą partycję przeznaczaną na taki plik,
    ale to rozwiązanie miało swe inne usprawiedliwienie -- była to
    zarazem partycja, z której bootował się system i na której był
    plik 'boot.ini' kierujący start systemu na inne partycje... Miało
    to sens w czasach niepewności startowej -- W64 jest stabilniejszy
    (od strony startu -- bo w ogóle niekoniecznie ;) jest) niż WXP...

    --