  • Data: 2014-04-18 11:56:34
    Temat: Re: Wymiana oleju
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-18 02:22, Ajgul pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości
    >
    > Nieważne ile mają lat, istotne jaki mają przebieg. Jakie mają zużycie
    > oleju? Jeżeli są mocno używane, to można im dać oczko grubszy olej,
    > może 10W40? Na pewno nie "zerówkę" - jest za rzadki i będą straty;
    > będzie się palił, a wtedy w nowszych autach system EGR zasyfi się
    > oparami i zacznie szwankować, itd, itp...
    >
    > Ja mam taką regułę: do 120 tys przebiegu 0w30
    > 120-200/220 tys km 5W30
    > powyżej: 10W30 lub 10W40.
    >
    > Chyba, że jesteś 1 właścicielem i serwisowałeś, wtedy dodaj 50 tys. do
> [...]

    Nie, auta są kupione od innych użytkowników. Z autentycznością
    przebiegu, to trochę trudna sprawa, w ich przebieg na licznikach nie
    chce mi się wierzyć - diesel - 140 tys z groszami, - benzyna 160 tys z
    ogonkiem.. Diesel nie bierze ani grama oleju, natomiast benzyna gdzieś
    tak na 1000 km trzeba by dolać 100gr. Może to jednak być spowodowane
    lekkim wyciekiem z pod pokrywy zaworów.
    Grubszy, ale jaki to ma być - syntetyk czy minerał?