  • 1. Data: 2014-04-17 13:32:39
    Temat: Wymiana oleju
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Mam pytanie do fachowców w tej dziedzinie. Problem wygląda następująco -
    jest do wymiany olej w dziewięcioletnim turbodieslu 1,5 CRDI i w 6cio
    letnim "zwykłym" silniku 1,6 benzynowym. Obydwa auta kupione w Niemczech
    i zupełnie nie wiadomo na jakim rodzaju ojeju jeździły do tej pory. Jaki
    olej byście polecali syntetyk, półsyntetyk czy mineralny? Do benzyniaka
    chyba mogę spokojnie nalać mineralnego, ale ten turbodiesel to już
    zupełnie nie wiem, nowa konstrukcja, a więc minerał może nie pasować..?

  • 2. Data: 2014-04-17 13:51:04
    Temat: Re: Wymiana oleju
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-17 13:32, Trybun pisze:

    > Jaki olej byście polecali syntetyk,
    > półsyntetyk czy mineralny?

    A tam gdzie wymieniają nie wiedzą co wlać?

    Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać
    > mineralnego

    Żebyś się nie zdziwił, bo wg instrukcji do innego auta:
    benzyniaka z 2001 leje się tyko syntetyk.

  • 3. Data: 2014-04-17 14:02:25
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 17.04.2014 13:32, Trybun wrote:
> [...]
    > mineralnego, ale ten turbodiesel to już zupełnie nie wiem, nowa
    > konstrukcja, a więc minerał może nie pasować..?

    Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 4. Data: 2014-04-17 14:35:17
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-17 13:51, cef pisze:

    > A tam gdzie wymieniają nie wiedzą co wlać?

    Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co
    tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest
    to żeby wiedzieć co trzeba wlać..

    > Do benzyniaka chyba mogę spokojnie nalać
    >
    > Żebyś się nie zdziwił, bo wg instrukcji do innego auta:
    > benzyniaka z 2001 leje się tyko syntetyk.

    Niestety mam instrukcje obsługi tylko po niemiecku. Do turbodiesla
    zalecany olej to - API CF-4 (oderhoher ACEA B4 oderholer), no i SAE od
    30 do 0W.
    Do benzyniaka API SL (ILSAC GFIII ) SAE 5W-30, 10W-30. Nie więcej o
    olejach nie ma w instrukcjach obsługi
    Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?

  • 5. Data: 2014-04-17 14:36:04
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-17 14:02, Marek pisze:

    > Ja bym do obu nalal syntetyk. To w koncu dosc mlode auta.

    Jest jeszcze jedna sprawa która może coś wyjaśniać - w dieslu ten obecny
    olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
    obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
    wymieniany.

  • 6. Data: 2014-04-17 15:12:20
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-04-17 14:36, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

> [...]
    > olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
    > obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno

    Chyba odwrotnie.
    W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
    - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2014-04-17 17:23:30
    Od: Nathan <s...@w...org>

    W dniu 2014-04-17 14:35, Trybun pisze:

    > Chciałbym spróbować wymiany we własnym zakresie, mam kanał, a więc po co
    > tracić kasę na mechaników w tak błahej sprawie. Jedynym problemem jest
    > to żeby wiedzieć co trzeba wlać..

    Drugi problem - co zrobisz ze zużytym olejem?

    Czemu mu tak źle życzysz? Bo wiekowy? IMHO lej lżejszy 5wXX. Choćby z
    Orlenu.
    A do uturbionego dizla (w dodatku CR) na bank "syntetyk" 5w30/5w40 np.
    Total Quartz 9000 czy inny max expert ;)

> [...]
    > olejach nie ma w instrukcjach obsługi
    > Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?

    Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane w
    technologii syntetycznej"
    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 8. Data: 2014-04-17 17:28:14
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    > olejach nie ma w instrukcjach obsługi
    > Orietujesz się może czy to są oleje mineralne czy syntetyczne?

    Chyba nie tak trudno znaleźć odpowiednie polskie instrukcje,
    albo zadzwonić do warsztatu znając model.
    (gugiel podpowiada po oleju, że to jakiś chevrolet)

    Po symbolach lepkosci nie da się w sposób pewny okreslić
    typu oleju, ale skoro auto z 2001, to niby dlaczego miałby być minerał?

  • 9. Data: 2014-04-17 18:06:28
    Od: "abn140" <a...@g...com>

> [...]
    > olej jest prawie przezroczysty, natomiast w benzynie czarny jak smoła. W
    > obydwu autach poprzedni właściciele deklarowali że olej był niedawno
    jak jest jak piszesz to w d jest swiezy olej, a w b. nie byl wymieniany
    jeszcze nigdy! skoro jest czarny jak smola.... :-)
    ale zakladam pomylke.
    co do oleju to syntetyk.
    zawsze.
    ja zalalem:
    golfa 2 td stan silnika smierc kliniczna przebieg chyba obrocony licznik
    kilka razy..., wymiana na syntetyk. splynelo wiadro smoly, znowu syntetyk.,
    oleju bral MNIEJ niz lotosa mineralny, kopcil mniej ale nadal. potem sie
    okazalo ze cos z turbo bylo. auto jezdzi do dzisiaj co mnie osobiscie dziwi.
    drugi przypadek co to niby sie nie powinno
    mb w124 2,5d, tyle ze to auto jest w tak dobrym stanie ze tu jest obojetne
    co sie wleje i bedzie git. Silnik jak byl suchy i ok tak jest nadal.
    wiec lej syntetyki i tyle. a jak cieknie z motoru - nie lepic tylko robic.
    tu klejenie mineralami nie pomoze, syntetyki tez nie....

  • 10. Data: 2014-04-17 22:35:09
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-04-17 15:12, Mirek Ptak pisze:

    > Chyba odwrotnie.
    > W dieslu zwykle po przejechaniu niewielu kilometrów olej robi się czarny
    > - w benzynowych dość długo może wyglądać jak świeży.

    Niekoniecznie, w silnikach z wtryskiem bezpośrednim i w benzynach
    momentalnie olej robi się czarny.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin