    From: "PC" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wymiana sprawnej świetlówki LCD - poprawi się?
    Date: Thu, 27 May 2010 07:53:53 +0200

    Świetlówkę można sprawdzić bez rozbierania matrycy.

    A tak swoja drogą to nie polecam rozbierania matrycy. Wymieniałem raz
    świetlówkę w jakimś ACERze czy innym szmelcu. Jak dla mnie - masakra. To
    trzeba robić w warunkach prawie sterylnych a mimo to na filtrach zostają
    ślady. Moduł matrycy zaklejony jest taśmą, którą trzeba przeciąć. Wszędzie
    czają się tasiemki sygnałowe cienkie jak polsilver. Dodatkowo świetlówka
    schowana jest pod płytką elektroniki, którą trzeba odgiąć a przytwierdzona
    jest do matrycy w zasadzie w sposób jednorazowy.

    Aby zrobić to dobrze należy rozebrać wcześniej z 10 matryc. Takie jest moje
    zdanie. Więc skoro matryca działa to ja bym nie ruszał.

    PC

    P.S.
    Jak ten laptop to właśnie ACER to niestety często siada płyta główna a nie
    inwerter. Nie wiem dlaczego ale tak one mają. Coś na płycie zdycha i nie ma
    podświetlenia.
    Przy okazji może ktoś się spotkał i podpowie co tam siada, czy to jest
    naprawialne bo spotkałem juz kilka egzemplarzy ACERa.