  • Data: 2009-04-26 17:26:15
    Temat: Re: Wymyslanie kola ;)
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> szukaj wiadomości tego autora

    news:gt14o5$a7t$1@achot.icm.edu.pl...

    > Nawet na modbus nie ma standardu. Głównie ze względu na kretynizm

    Oficjalnie jest ;>

    > developerów firmware którzy nie potrafią liczyc crc, psują sie jak za
    > szybko pytasz, mają nieco inne pojęcie 1ms niż reszta swiata, kupuja
    > troche inne kwarce do RS niz powinni, generują zapis liczb typu integer

    A to nie jest kwestia standardu jako-takiego, tylko "standardu
    powielaczowego" ;>

    > mozliwie najbardziej przypominający szyfrowanie, itd. W automatyce
    > przemysłowej nic nie jest dobrze zrobione, przynajmniej pod kątem firmware
    > i komunikacji ( taki mocno subiektywnty wniosek wynikający z walki z
    > paroma urządzeniami modbus ) :/

    Ale dziala! I to na skale, o ktorej malo kto ma pojecie. I mi sie w tym
    najbardziej podoba ;>

    > Przyznam, że jak ktoś chce jechać z Krakowa do Warszawy przez Wrocław to
    > się nie dyskutuje bo sensu brak. IMHO xml da tylko jedno - przy

    Jak uslyszalem (przez telefon) o co chodzi moim pierwszym komentarzem bylo:
    "po...lo ich ?!?!"
    W odpowiedzi uslyszalem, ze rozmowca w pierwszym odruchu pomyslal tak samo.

    Tutaj trzeba myslec jak taksowkarz ;>

    > mizernych predkościach komunikacja wzrośnie do ogromych rozmiarów i
    > prawdopodobieństwo błędu skoczy gwałtownie w góre. W dodatku jak sobie
    > wyobrażasz liczenie crc xmla żeby to crc było zgodne z zapisem xml? Da
    > się, ale po co ...

    Masz racje.

    W ten sposob bylo by tak bez sensu, ze nawet posiadajac mentalnosc slupka
    niekorporacyjnych taksiarzy nie dalo by sie nawet o temacie pomyslec.

    Dlatego mysle o dodaniu (po /cienszej stronie/) warstwy "rozdlubywania"
    xml'a, ktorego bebechy beda *wprost* obrazami obszarow pamieci w formie
    wysylalnej/odbieranej bezposrednio.

    Hardcorow nie bedzie - nie ma wymagania pakowania modbusa w modbusa. Jest
    wymaganie posredniczenia xml'em (z /jeszcze/ dowolnoscia "wciecia" sie w
    warstwy protokolow). A ja chce wymyslec to tak, zeby ominac etap analitykow
    i konsultantow wyposazonych w spaja.

    Kurde, moglem o tym napisac od razu. Operowalem na innym poziomie abstrakcji
    :/

    sz.