    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wymyslanie kola ;)
    Date: Wed, 29 Apr 2009 20:23:51 +0200

    news:gt2ior$6q2$1@achot.icm.edu.pl...

    > Wymysliłeś modbusa w innym opakowaniu. Modbus to tez (prawie) obraz
    > pamięci w prost zapakowany w trywialna ramkę. Dwa problemy:

    Tyle, ze modbus jest jednym z kilku protokolow ktore trzeba wziac pod uwage.
    To czego szukam (co usiluje wymyslic) to taki sposob
    klasyfikowania/grupowania typow wartosci, ktory pozwoli na (w miare) proste
    wykonywanie obrazow pamieci po "grubszej" stronie.

    > a) co jesli xml będzie poprawny, ale zmodyfikowany (np kolejnośc tagów)?

    A co to jest "kolejnosc tagow" w xml'u? I jak sie stwierdza, czy _ten_ xml
    rozni sie pod tym wzgledem od _poprzedniego_? Zostawmy zagadnienie
    XML'owatosci jako-takiej... Prosze...

    > Wysypiesz się czy obsłużysz? Ktoś mi zabroni wysłać xmla o długości 4MB

    Obsluze (wysypie sie co najwyzej urzadzenie ;). Nikt nie zabroni wyslania.
    Wypracowywana koncepcja polega na tym, zeby nie zmuszac do wysylania 4 MB w
    sytuacjach, w ktorych wystarczajace bedzie spytne poinformowanie urzadzenia,
    ze wartosci od komorki x do komorki y nalezy zastapic tym co pomiedzy ">" a
    "<" (i jak sie zachowac, jezeli rozmiar nowych wartosci jest inny niz
    rozmiar starych...).

    4 MB mnie nie przeraza. Od okolo roku dosc skutecznie wysylam po GPRS'ie
    (EDGE tylko jezeli ktos nie zapomni wystawic anteny przez lufcik) pelny
    zestaw ulic DC i czesci okolicznych wiosek do modbusa wlasnie.

    > gdzie 3.99MB zajmują komentarze?

    Jest drobna roznica pomiedzy "odebrac" a "przetworzyc"...

    > b) Co z notacją little/big endian i zapisywaniem floatów? Wysyłanie
    > floatów w postaci binarnej to kupa. Tak czy inaczej musisz pasować. Bez
    > dodatkowego RAMu w uC chyba się nie obejdze. Może to argument dla
    > marketoida który to wymyślił: będzie za drogie.

    I o tym miedzy innymi chialem porozmawiac...

    Do jakiego momentu warto sie przejmowac rzeczami typu "zakres w kontekscie
    bitowego rozmiaru adresowalnej jednoski konkretnego protokolu", a od jakiego
    nie pieprzyc sie w drobne, tylko ciagnac/wysylac jak leci a niuansami
    zajmowac sie tam, gdzie nie ma problemow z moca obliczeniowa.

    > To jest _za wysoki_ poziom abstrakcji pakowac xmla tam gdzie w ogole
    > chodzi o coś kompletnie innego niz czytelnośc komunikatow latających po
    > kablu RS485.

    No to wytlumacz to nawiedzonym urzednikom decydujacym o tym co bedzie trzeba
    obsluzyc, zeby nie wypasc z rynku.

    Moja prospoleczna aktywnosc skupia sie na edukacji zapobiegajacej
    wykluczeniu informatycznemu w srodowiskach wiejskich, a nie na zwalczaniu
    sekciarstwa utrzymujacego sie z moich podatkow...

    Jest szansa na wypracowanie regul (standardu) niewymagajacego zaglebiania
    sie w pieciopoziomowe schemowe includy. Wyjdze - dobrze. Nie wyjdzie - tez
    dobrze.

    sz.