    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: Wypalenie - czy ktoś z Was się z nim zetknął?
    Date: 26 Sep 2012 19:58:59 GMT

    On 2012-09-26, Adam Wysocki <g...@n...invalid> wrote:
    > A w jakiej branży teraz pracujesz, jeżeli to nie tajemnica?

    W finansach (aktualnie dosyć szeroko pojętych, potem pewnie coś się
    wykrystalizuje).

    > Z elektroniki w Polsce się nie wyżyje, chińczycy wszystko robią taniej :(
    > małe to pieniądze.

    Chodziło mi o naprawę, a nie produkcję. Na naprawie zarabia się znacznie
    więcej (w każdej branży).

    Zresztą to co piszesz nie jest prawdą. Znam osoby, które robią dobrej
    klasy elektronikę i mają jakieś wąskie, ale wierne (i polecające dalej)
    grono klientów. Są to najczęściej jakieś kontrolery typu "inteligentny
    dom", akcesoria do kompów itp. No i tradycyjnym produktem tego typu
    są latarki i lampki rowerowe (m.in. chyba kultowa już "bocialarka").

    > I to boli. Bo opinia jest taka, że programiści jednak zarabiają kupę kasy.
    > Ja nadal łudzę się, że jeszcze po prostu nie trafiłem na taką firmę, która
    > płaciłaby tyle, ile bym chciał.

    Wcale nie boli. To zupełnie naturalne, że spec od wykańczania mieszkania
    zarabia więcej niż przeciętny programista. Tak było, jest i będzie.

    Co do zarobków programistów... nie jestem i nie będę pewnie, więc tak
    nie śledzę, ale są pewne oczywiste kwestie. Np. ta, że lepiej być
    "analitykiem-programistą" niż "programistą". Po prostu dobrze zarabiają
    osoby, które albo pracują umysłowo (analizują problemy) albo podejmują
    decyzje.

    pozdrawiam,
    PK