  • Data: 2018-09-21 19:04:12
    Temat: Re: Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/21/18 04:00, Atlantis wrote:
    > Do pewnego prostego projektu potrzebuję biblioteki, która pozwoli mi na
    > wysyłanie tekstu na ekran telewizora, przez najzwyklejsze wyjście
    > kompozytowe. Nie ma wielkich wymagań co do jakości obrazu. Wystarczy
    > biały tekst na czarnym tle, bez odcieni szarości, rozdzielczość na
    > poziomie C64. Byle tylko jitter nie rzucał się w oczy.

    Dostałeś już wiele świetnych odpowiedzi jak to zrobić na
    mikroprocesorze, więc ja się zabawie w heretyka: dlaczego nie weźmiesz
    jakiegoś prostego komputerka z wyjściem wideo jakie ci jest potrzebne?
    Jest trochę takich, które mają wyjście CVBS.

    Ja w taki sposób zbudowałem sobie mały domowy systemik informacyjny. Na
    Beaglebone z modułem projektora na grzbiecie działa mała, szybka
    przeglądarka (qupzilla) uruchomiona w trybie pełnoekranowym,
    wyświetlająca prostą stronę z prostym javascriptem.
    Jeśli informacja jaką chcesz wyświetlać się nie zmienia, wystarczy
    kawałek HTMLa i CSS. Do wyświetlania informacji która ma być
    uaktualniana będziesz musiał dorzucić kilka linijek javascriptu i jakiś
    skrypt CGI który będzie go karmić danymi.

    Finansowo może to być porównywalne do kosztu samych części na
    specjalizowany projekt, z oprogramowaniem masz szanse wyrobić się w
    tydzień dłubania wieczorami, a w zanadrzu będziesz miał możliwości
    jakich nie da ci żaden układ na mikrokontrolerze.

    Jacek.