  • Data: 2018-09-29 09:23:55
    Temat: Re: Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 28 Sep 2018 08:41:15 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Ma sens... to widocznie mi się pomyliło, choć kojarzę że np. na starcie
    > nie było kursora (nie udało mi się wypisać tekstu na tym 8051).

    Jesli nie bylo peceta, to i do trybu tekstowego musiales go
    zaprogramowac odpowiednio.
    Wychodzi na to, ze w pececie robil to BIOS, myslac, ze to MDA.

    > W tym okresie próbowałem też programować Herculesa na PC (w trybie
    > graficznym) i pamiętam, że layout pamięci był nietypowy (musiałem
    > poświęcić trochę czasu na odgadnięcie, które offsety i bity odpowiadają
    > którym pikselom, bo nie było to liniowe), więc może skojarzyłem z tym...

    Uroki 6845.
    To jest sterownik tekstowy, wiec po odczycie np 80 bajtow z pamieci,
    odczytuje je jeszcze raz, zeby wyswietlic druga linie pikseli w
    znakach, i trzeci raz ... i tak ustawialna ilosc razy - do 16.
    Po czym przechodzi do drugiej linii tekstu.

    te bity wybierajace nr linii w ROM znakow byly w trybach graficznych
    kierowane jako wyzsze bity pamieci ram, wiec pierwsza linia byla pod
    adresem 0-89, druga 8192-8291, trzecia 16384-...
    piata dopiero 90-179..

    O ile pamietak, to niektore liczniki byly w 6845 zbyt krotkie, i nie
    mozna bylo tego zrobic inaczej.

    J.