  • Data: 2018-10-01 20:39:08
    Temat: Re: Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 1 Oct 2018 09:40:29 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):
    > Pytanie może (z pozoru) głupie, ale w jaki sposób zmiana częstotliwości
    > impulsów synchronizacji wpływa na częstotliwość odchylania? Czy obwody
    > w monitorze wykrywają częstotliwość vsync / hsync i dostosowują do nich
    > czas narastania przebiegu tak, żeby za każdym razem i tak wiązka omiotła
    > cały kineskop?

    Odkad robimy multisync to oczywiscie tak.

    Wczesniej byly potencjometry to regulacji, ale to oczywiscie dzialalo
    dobrze na jedneg,gora dwoch czestotliwosciach.

    > Na logikę, to zwiększenie częstotliwości hsync / vsync powinno dać obraz,
    > który zaczyna się w lewym górnym rogu i ma pionowy pas po prawej (hsync)
    > i/lub poziomy na dole (vsync), bo generatory będą resetowane zanim plamka
    > dojdzie do danej krawędzi, a jednak nigdy czegoś takiego nie widziałem...

    Nawet w pierwszych TV to tak nie wygladalo.
    Tzn owszem - generator byl wyzwalany przez impuls synchronizacji, ale
    jakos nie startowalo w lewym gornym rogu.
    Kondensatory w szereg z cewkami ?

    potem weszla era PLL.

    No i chyba wiekszym problemem bylo zapewnienie liniowosci w calym
    zakresie ...

    J.