  • Data: 2018-09-30 10:40:20
    Temat: Re: Wypisywanie tekstu na wyjściu kompozytowym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Imo - te amerykanskie 525 linii dawalo ~240 linii widocznych w
    > polobrazie i dobrze pasowalo do mozliwosci wczesnych komputerow - i
    > tak wiecej nie bylo, nie trzeba bylo sobie d* zawracac przeplotem.

    Sam widziałem na początku lat 90 (w zaprzyjaźnionej firmie) koputer
    za kartą o rozdzielczości 2048 i ogromnym kolorowym monitorem do tego.
    Jedno i drugie wyprodukowane przez Matrox. W tym samym czasie dostępne
    też były systemy firmy WYSE -- 1280x960, czarnobiałe, z mniejszym
    monitorem, przez to tańsze. Obraz znakomity. Możliwości zatem były,
    dało się, to tylko kwestia ceny. Ale sprzęt powszechny był "telewizyjny".

    > Przy MDA zrobili znaki wysokosci 14 linii (chyba 12+odstep), no i juz
    > zabraklo. Pewnie zreszta mieli to opanowane z jakis terminali.

    MDA miał podobną częstotliwość odchylania poziomego, a więcej linii
    osiągnięto przez obniżenie częstotliwości pionowej -- z ~60Hz do ~50Hz.
    Czyli jakby przejście z Ameryki do Europy.

    > Ja na te 50Hz bylem odporny. Ale przy przeplocie linie niedokladnie
    > trafialy miedzy siebie i obraz mrzył/drgał.
    > Wolalem 45Hz bez przeplotu, niz 60Hz z przeplotem, albo rozmyty
    > obraz, bo czestotliwosc pikslowa za duza.

    Przy ciemnym tle to nie problem. Zresztą zielone i żółte terminale
    znakowe miały długą poświatę. Ale przy jasnym tle poniżej 70Hz nie
    udawało mi się wysiedzieć dłużej przy monitorze.

    --
    Jarek