    From: SW3 <s...@p...fm.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wyprzedzanie
    Date: Wed, 23 Jan 2019 18:28:13 +0100

    W dniu 2019-01-23 o 15:48, s...@g...com pisze:
    > Nie wyobrazam sobie przepisu ktory rozwiaze ten jeden problem nie komplikujac
    wszystkiego wokolo.

    Ale to już jest skomplikowane i w sumie nie wiem czy na podstawie
    obecnych przepisów wyprzedzający nie jest winien a przynajmniej
    współwinien bo
    "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać,"
    ale
    "Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar
    skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony."
    oraz
    "omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo może odbywać
    się tylko z jego prawej strony;"

    W pierwszym cytacie nie ma zastrzeżenia, że nie dotyczy jadących pod
    prąd więc jeśli przyjąć że skręcanie jest zmianą pasa to przepis dotyczy
    tej sytuacji.
    Ale w kolejnych nie ma żadnych warunków - nie można wyprzedzać/omijać i
    już. Tylko czy zakaz dotyczy rozpoczynania manewru wyprzedzania/omijania
    czy również kontynuacji. Jeśli tylko rozpoczynania to kolejne pytanie -
    w przypadku wyprzedzania kolumny pojazdów, w którym momencie następuje
    rozpoczęcie wyprzedzania tego pierwszego?

    Być może policjant został uznany winnym dlatego, że nie zjechał do osi
    jezdni (przez co też nie było zawczasu widocznego jego kierunkowskazu).
    A tak wogóle to on chyba nie chciał skręcać tylko zawracać (i dlatego
    nie zjechał do środka).

    --
    SW3
    ----