  • Data: 2010-02-24 11:16:44
    Temat: Re: Wyświatlacz LCD w roli projektora i żywotnośc matrycy
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-24 08:36, Marek Lewandowski pisze:

    > Ale to, co z niego robi lustro, już nie.
    > Wszystkei "domowe" lustra, takie do przeglądania się, są lustrami
    > metalicznymi.
    > W zasadzie już po tej Twojej odpowiedzi widać, że o temacie masz
    > mgliste i najwyżej "użytkowe" pojęcie.

    Marku, pewnie byłeś równie niewyspany co ja ;)
    Nie zauważyłeś żartu i nie zauważełeś, że pisałem o szkle, nie lustrze.

    Odnośnie "mglistości" pojęcia - ja nie pisałem rozprawy akademickiej. Jak
    naprawiałem amatorsko różne Diapole i inne z DDR, to w podręcznikach
    niewiele było na temat warstw w lustrach. Jako filtr podczerwieni byłą
    "zielona płytka" i tyle.

    Jak byłem na kursach kinotechnicznych i filmowych, też niewiele było na ten
    temat. Zresztą projektory jako źródło światła we Wrocławiu na kursie miały
    jeszcze łuk elektryczny :(

    Poza tym wczoraj "jednym okiem" instalowałem SQL na serwerze klienta,
    "drugim okiem" naprawialem bazę danych, a w międzyczasie zerkalem na posty.
    Więc do tematu watku widocznie zbytnio się nie przyłożylem ;)

    > Nie, w DLP stosuje się filtry dichroiczne, czyli lustra
    > pasmoprzepuszczalne.

    Na upartego można by się upierać ;)
    Lustro (zwierciadło) odbija, a filtr przepuszcza (lub pochłania).

    > Tak samo, jak dla DLP, czy LCD (w systemie z trzema matrycami mono są
    > to osobne flitry dichroiczne)

    Nie wiem. Takich jeszcze nie naprawiałem. Na schematach poglądowych "dla
    blondynek" AFAIK to raczej są lustra, występujące w osi projekcyjnej, zaś
    DLP "strzelają" z boku.
    Filtry jako takie stosowało się w b. starych projektorach trój-obiektywowych
    kineskopowych.

    > To nie jest to samo: blokowanie wąskiego pasma a przepuszczanie
    > wąskiego pasma.

    Analogia w akustyce: filtr dolnozaporowy / górno przepuszczalny ;)

    Ech, przypomniało mi się, jak swego czasu siedziało się gdzieś na scenie i
    godzinę/dwie ustawiało się equalizer tercjowy i bramki pogłosów, a teraz
    odpali się maszynkę, ona plumknie parę razy i mikser dostrojony.

    > Resztę napisał Filip.
    > Marek

    Czytałem :)

    --