  • 11. Data: 2009-01-13 08:47:55
    Temat: Re: Wytrzymałość śruby M10
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Konrad Anikiel pisze:

    > http://www.onetb.com/forum/download/file.php?id=9

    Idę po szczękę na parter.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2009-01-13 09:00:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 Jan, 08:46, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > http://www.onetb.com/forum/download/file.php?id=9
    > Konrad
    >
    > O kamać, za takie coś ja bym wsadzał do pudła :-(
    >
    > Jak oni tak zrobili? Ja bym nie potrafił.

    Sp%&*olone parametry ciągnienia pręta- zgaduję że zbyt duże
    przecienienie na jeden cykl. Ale nawet to by nie było problemem gdyby
    stal po prostu nie była krucha w rdzeniu.
    Konrad

  • 13. Data: 2009-01-13 10:17:43
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Agent 0700 wrote:
> [...]
    > Konrad
    >
    > O kamać, za takie coś ja bym wsadzał do pudła :-(
    >
    > Jak oni tak zrobili? Ja bym nie potrafił.

    to musiało być jakoś z blachy robione chyba, bo śruby robi się z prętów
    ciągnionych a tam nigdy nie będzie takich regularnych szczelin.
    chyba że to były specjalne śruby do jakichś zabezpieczeń zrywalnych, a
    poszły jako zwykłe

    jeffrey

  • 14. Data: 2009-01-13 10:22:29
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 Jan, 10:17, "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > ciągnionych a tam nigdy nie będzie takich regularnych szczelin.
    > chyba  że to były specjalne śruby do jakichś zabezpieczeń zrywalnych, a

    Przeczytaj tekst przed zdjęciami.
    Konrad

  • 15. Data: 2009-01-13 15:56:12
    Od: Padre <P...@n...net>

    Konrad Anikiel pisze:

    > A popatrz tu:
    > http://www.onetb.com/forum/download/file.php?id=9
    > Konrad
    Przecież to jest zwykła chińska śruba nadmiarowo-obciążeniowa służąca
    analogicznie jak bezpiecznik w elektryce:)

  • 16. Data: 2009-01-13 16:21:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > Przecież to jest zwykła chińska śruba nadmiarowo-obciążeniowa służąca
    > analogicznie jak bezpiecznik w elektryce:)

    Jasne, głównie po to, żeby z rurociągu parę puścić na palacza, kiedy
    nadmiernie węgiel szufluje do kotła :-)
    Konrad

  • 17. Data: 2009-01-18 16:56:55
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    Jeffrey pisze:

    > prawie 3 tony to chyba realne, 30 ton raczej nie( mimo że obciążenie
    > statyczne i pewnie bez współczynników bezpieczeństwa)

    przeca 28000 Njutnow to ok 3000 kG czyli 3 tony (albo Tony skoro siła?)

  • 18. Data: 2016-10-06 14:12:27
    Od: m...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2009 15:10:52 UTC+1 użytkownik Padre napisał:
    > Ten temat jest mi dość daleki a chciałbym poznać bardzo szacunkową
    > wytrzymałość na zerwanie śruby z gwintem M10 takiej pierwszej z brzegu
    > kupionej w sklepie metalowym obciążonej równo wzdłuż osi.
    > Jeśli ktoś ma akurat w głowie taką liczbę to bardzo bym prosił :)

    To proste obliczenia, tu nie ma jakiejś wielkiej filozofii.
    Cyferki na śrubie oznaczają klasę wytrzymałości. Standardowa śruba z takich nie
    najgorszych to 8.8. Ja dla łatwiejszego zrozumienia (żeby cyferki były różne) przyjmę
    taką kiepską 5.8:
    5*100= 500 N/mm2 -to wytrzymałość na rozciąganie
    0,8*500= 400 N/mm2 -to granica plastyczności

    Jako graniczną wytrzymałość przyjmę 400 N/mm, ponieważ zależy nam nie tylko na tym
    żeby się nie zerwała, ale też żeby się nie odkształciła plastycznie (nie
    rozciągnęła). Do obliczeń należy przyjąć najmniejsze pole przekroju śruby, czyli
    średnicę rdzenia (niekiedy śruby mają przewężenie przy łbie, to wtedy tą średnicę
    trzeba przyjąć do obliczeń jeśli jest mniejsza niż rdzeń śruby).
    Średnica rdzenia śruby M10 (z norm/katalogów) wynosi 8,16 mm, czyli pole przekroju
    rdzenia (pi*r^2) to 3,14*4,08^2= 52,3 mm2.

    Jeśli dopuszczalne jest 400 N/mm2 a mamy pole przekroju rdzenia śruby 52,3 mm2, więc
    maksymalne obciążenie śruby M10 to 400*52,3=20920 N (czyli 2092 kG).

  • 19. Data: 2016-10-07 07:10:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 października 2016 21:12:29 UTC+9 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > pole przekroju rdzenia (pi*r^2)

    Według ISO 898-1, pole przekroju rdzenia to pi/4*(D-0.938194*p)^2, gdzie D-rozmiar
    śruby, p-skok gwintu.