    From: "Artur Halaczkiewicz" <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wzory na gradienty
    Date: Tue, 18 Aug 2009 00:33:46 +0200
    Sender: a...@2...acn.waw.pl

    > Pod linkiem, ktory podalem ponizej jest fajny gradient na obrazku po
    > prawej. Tylko niestety nie wiem jak on zostal zrobiony.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Maskony

    Kiedys dawno temu popelnilem taki program
    http://wmr.arturh.home.pl/wmr/wmr1.php?lng=en i w nim zrobilem edytor
    gradientow /widac w manualu jak on wyglada/. Interfejs moze byc roziwazany
    na 1000 sposobow - jak ja to zrobilem - zciagnij program i zobacz. Natomiast
    od strony programowej to juz nie pamietam ale wydaje mi sie ze najlatwiej to
    zrobic tablice np 1000 elementow i druga dynamiczna gdzie przechowuje
    pozycje na osi czyli indeks na tej 1000 elementow i wartosci dla R G i B.
    Nastepnie aproksymujesz wartosci pomiedzy poszczegolnymi skladowymi dla
    sasiednich wpisow i wypelniasz nimi ta 1000 elementowa tablice-os. Jedyne na
    co musisz zwrocic uwage to ze gradient liczony po RGB bedzie duzo brzydszy
    niz liczony po HLS wiec lepiej wartosci podane przez uzytkownika odrazu
    przerobic na HLS i w takim zakresie pracowac.

    ps
    prosze nie krytykowac strony ze nie dziala po polsku - nie dotykalem jej juz
    ze 2 lata bo zainteresowanie programem bylo dosc mizerne i zapomnialem o nim
    przenoszac 1:1 na nowy serwer.
    ps2
    ups, widze ze download nie dziala tez :( to link bezposrednio do pliku:
    http://wmr.arturh.home.pl/wmr/setup.exe

    --
    arturh

    | www.txt2dots.com |