  • 1. Data: 2009-08-17 17:37:31
    Temat: Wzory na gradienty
    Od: Michal <n...@d...com>

    Poszukuje jakis wzorkow opisujacych rozne gradienty, czyli taki kolorowy
    pasek, ktory wizualizuje np. temperature na wykresie. Zalezy mi aby
    takie gradienty nie posiadaly koloru czarnego i roznice miedzy blisko
    lezacymi kolorami byly w miare duze. Gradient typu
    kolor_r = kolor_g = kolor_b = temperatura_plomienia / max_temperatura
    nie nadaje sie zbytnio do moich zastosowan. Dzieki za wszelkie
    podpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-08-17 19:25:50
    Temat: Re: Wzory na gradienty
    Od: Michal <n...@d...com>

    > Ale jakie chcesz skalowanie ? Liniowe, nieliniowe... ? Rozumiem, że ma
    > być niebieski -> zielony -> czerwony -> biały ? Podam w RGB,każdy od
    > 0 do 255.
    >
    > START : 0,0,255; (niebieski)-> 0,255,255 (kobieta wie)-> 0,255,0
    > (zielony)-> 255,255,0 (żółty) -> 255,0,0 (czerwony)-> 255,255,255
    > (biały).
    >
    > Przedziałami zmienia się tylko jedna ze składowych, z wyjątkiem
    > czerowny -> biały (dwie).
    >
    > dZmienna/dColor = jakaś funkcja. Może być liniowe skalowanie z
    > rzutowaniem na (int), albo nieliniowe. Zależy od Ciebie.

    Jezeli chodzi o interpolacje i kolejnosc kolorow to nie wiem. Bede
    chcial wyprobowac wiele konfiguracji i sprawdze, ktora sie najlepiej
    nadaje do moich zastosowan.

    Pod linkiem, ktory podalem ponizej jest fajny gradient na obrazku po
    prawej. Tylko niestety nie wiem jak on zostal zrobiony.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Maskony

  • 3. Data: 2009-08-17 19:26:54
    Od: gdL <j...@g...com>

  • 4. Data: 2009-08-17 22:33:46
    Od: "Artur Halaczkiewicz" <a...@g...com>

    > Pod linkiem, ktory podalem ponizej jest fajny gradient na obrazku po
    > prawej. Tylko niestety nie wiem jak on zostal zrobiony.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Maskony

    Kiedys dawno temu popelnilem taki program
    http://wmr.arturh.home.pl/wmr/wmr1.php?lng=en i w nim zrobilem edytor
    gradientow /widac w manualu jak on wyglada/. Interfejs moze byc roziwazany
    na 1000 sposobow - jak ja to zrobilem - zciagnij program i zobacz. Natomiast
    od strony programowej to juz nie pamietam ale wydaje mi sie ze najlatwiej to
    zrobic tablice np 1000 elementow i druga dynamiczna gdzie przechowuje
    pozycje na osi czyli indeks na tej 1000 elementow i wartosci dla R G i B.
    Nastepnie aproksymujesz wartosci pomiedzy poszczegolnymi skladowymi dla
    sasiednich wpisow i wypelniasz nimi ta 1000 elementowa tablice-os. Jedyne na
    co musisz zwrocic uwage to ze gradient liczony po RGB bedzie duzo brzydszy
    niz liczony po HLS wiec lepiej wartosci podane przez uzytkownika odrazu
    przerobic na HLS i w takim zakresie pracowac.

    ps
    prosze nie krytykowac strony ze nie dziala po polsku - nie dotykalem jej juz
    ze 2 lata bo zainteresowanie programem bylo dosc mizerne i zapomnialem o nim
    przenoszac 1:1 na nowy serwer.
    ps2
    ups, widze ze download nie dziala tez :( to link bezposrednio do pliku:
    http://wmr.arturh.home.pl/wmr/setup.exe

    --
    arturh

    +----------------------------------+
    | www.txt2dots.com |
    | To create inscription or logo |
    | using small elements like |
    | coins, LEDs, matches etc. |
    +----------------------------------+

  • 5. Data: 2009-08-18 06:49:13
    Od: nxst <c...@g...com>

    Kolor jest tam funkcją wysokości. Jeśli chodzi o inne kolory, niż RGB,
    to jak najbardziej, ale pospolicie używane biblioteki obsługują
    właśnie RGB i własne palety kolorów. Przykładem jest WinBGIm dla C.

    Nie wiem, co więcej można napisać a propos kolorów. Chcesz mieć
    bardziej intuicyjne pojęcie na ten temat, odpal PSP i zobacz sobie
    dziesiętną reprezentację kolorów w palecie RGB.

  • 6. Data: 2009-08-18 13:18:47
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Michal wrote:
> [...]
    > kolor_r = kolor_g = kolor_b = temperatura_plomienia / max_temperatura
    > nie nadaje sie zbytnio do moich zastosowan. Dzieki za wszelkie

    Poczytaj o przestrzeni HSV.