  • Data: 2014-10-31 00:42:43
    Temat: Re: Wzorzec czasu
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-28 20:19, J.F. pisze:

    > P.S. Ciekawe opracowanie
    > www.itl.waw.pl/publikacje_pliki/statutowe/pliki/258.
    pdf

    Ciekawe. Wzorcowy sygnał jest zakłócany modulacją fazy...

    > Czyli co - zdudniasz generator zdalny z lokalnym i zaznaczasz momenty zerowe?
    > Czy chcesz w samochodzie mierzyc odleglosc miedzy wezlami ?

    Tak, ma to umożliwić oznaczanie wzdłuż drogi kolejnych węzłów.
    Dla 1 GHz i niedużej anteny węzły powinny być "wyczuwalne".

    > Myslisz ze sie uda ?

    Nie wiem, to były tylko rozważania o wykonalności eksperymentu
    przy użyciu amatorskiego sprzętu. Celem eksperymentu jest
    pomiar "jednokierunkowej" prędkości światła w różnych kierunkach
    z błędem względnym mniejszym niż 1/10000. Na bezpośredni pomiar
    raczej nie ma szans - przy odległościach rzędu kilometrów trzeba
    synchronizować i mierzyć czas z dokładnością kilkunastu pikosekund.

    Może da się to zrobić w ograniczonym zakresie innym sposobem.
    Np. przez interferencję fal z dwóch źródeł. Czyli chodzi
    o odróżnienie takiej sytuacji:
    http://youtu.be/l-P02YUSBHk
    od takiej (prędkość vB = 1.5 * vA):
    http://youtu.be/FCQR3sho3sA
    Ale przy problemach z synchronizacją ustalenie, jaki chwilowy
    kształt ma A+B też może być trudne.

    P.