  • 111. Data: 2010-11-27 21:54:50
    Temat: Re: [YT] Zemsta kierowcy po utrudnianiu wypredzania
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-27, topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o> wrote:

    > Macie widac lepsze oko ode mnie. (pisze bez ironii)
    > Bo ja nie zauwazylem tego.

    Przyjrzyj się jeszcze raz, wyraźnie widać jak po rozpoczęciu wyprzedzania
    Łada daje do przodu. A co do utrzymywania bezpiecznej odległości: między
    końcem wyprzedzania a hamowaniem parę sekund minęło, mógł koleś
    spokojnie zadbać o zwiększenie odległości - nie zadbał i wyleciał z
    drogi.

    > A tak miedzy bogiem a prawda jak sie ma przyspieszanie tego LandCruisera
    > do lady?

    Jakby się nie miało to przy przeciętnym samochodzie przyspieszanie
    wyprzedzanego zawsze przeszkadza.

    > Zarowno siedzenie na zdarzeku, hamowanie ostro jak i przyspieszanie gdy
    > jest sie wyprzedzanym naleza do tego samego kanonu buractwa.

    Z lekkim wskazaniem na przyspieszanie i "uczenie" innych hamowaniem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 112. Data: 2010-11-27 23:03:44
    Temat: Re: Zemsta kierowcy po utrudnianiu wypredzania
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 27 Lis, 20:24, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:

    > Przede wszystkim - o zadnym "znacznie" nie bylo mowy.

    Bylo. Wczesniej uzylem zwrotu "tolerancja bledu" - sprawdz w googlach,
    co to znaczy.

    > Po drugie - tak bedzie np. sytuacji, gdy w jednym aucie dwójka wystarczy do
    > 90/km, a w drugim do 100.

    Co jest wyjatkiem od reguly (aka zaleznosci), o ktorej pisalem.

    pewnej, _niewielkiej_ _tolerancji_ _bledu_.
    > Absolutna nieprawda.
    > Nie ma takiej zaleznosci.

    Pozwolilem sobie przywrocic cytaty, ktore tak swobodnie wycinasz.

    Z mojej strony EOT.

    pozdr
    AA

  • 113. Data: 2010-11-28 01:26:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisal w wiadomosci news:

    > Przede wszystkim - o zadnym "znacznie" nie bylo mowy.

    >Bylo. Wczesniej uzylem zwrotu "tolerancja bledu" - sprawdz w googlach,
    >co to znaczy.

    Przede wszystkim uzyles zwrotu niewielka.
    Jesli dla Ciebie nastepnym stopniem po niewielka, jest znaczna, to nie ma
    sensu tego ciagnac, bo nie rozumiesz slów które wypowiadasz.

    > Po drugie - tak bedzie np. sytuacji, gdy w jednym aucie dwójka wystarczy
    > do
    > 90/km, a w drugim do 100.

    >Co jest wyjatkiem od reguly (aka zaleznosci), o ktorej pisalem.

    Wyjatek zaprzecza regule.
    Po drugie jest ich znacznie wiecej.
    Chocby porównanie wolnossacego benzyniaka z turdbodieslem.

    pewnej, _niewielkiej_ _tolerancji_ _bledu_.
    > Absolutna nieprawda.
    > Nie ma takiej zaleznosci.

    >Pozwolilem sobie przywrocic cytaty, ktore tak swobodnie wycinasz.

    No i co w zwiazku z tym?
    Dalej to nie ma absolutnie zadnego zwiazku z prawda.
    Pamietac nalezy, ze mówimy o Ladzie i SUV-ie.
    Zapewne ze sporym silnikiem, który moc bedzie rozwijal tam, gdzie ta Lada
    zacznie ja tracic.

  • 114. Data: 2010-11-28 01:31:46
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Macie widac lepsze oko ode mnie. (pisze bez ironii)
    > Bo ja nie zauwazylem tego.

    Masz bardzo dobre oko. SUV tuz po wyprzedzeniu od razu hamuje, caly czas.

  • 115. Data: 2010-11-28 01:38:43
    Od: Maciek <k...@g...pl>

> [...]
    > końcem wyprzedzania a hamowaniem parę sekund minęło, mógł koleś
    > spokojnie zadbać o zwiększenie odległości - nie zadbał i wyleciał z

    Ty sie lepiej przyjzyj, koles z Lady wylecial gdyz SUV wbil sie miedzy
    niego a pojazd poprzedzajacy z jednoczesnym ciaglym hamowaniem. Lada
    mogla miec ograniczona mozliwosc zrobienia sobie miejsca.

    Popatrz na pierwsze sekundy filmu jak gosc SUVem wbija się przed
    kamerzyste. Pomysl co by sie dzialo jakby Lada zaczela hamowac. Wlasnie
    taka sytuacja miala miejsce w odniesieniu do Lady.

  • 116. Data: 2010-11-28 13:07:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-28, Maciek <k...@g...pl> wrote:

    > Ty sie lepiej przyjzyj, koles z Lady wylecial gdyz SUV wbil sie miedzy
    > niego a pojazd poprzedzajacy z jednoczesnym ciaglym hamowaniem. Lada
    > mogla miec ograniczona mozliwosc zrobienia sobie miejsca.

    Przyjżyj się kiedy SUV wrócił na swój pas, a kiedy Łada zaczęła hamować.
    I nie zapominaj, że SUV jako wyprzedzający musiał mieć większą prędkosć.

    Pzdr,
    KRzysiek Kiełczewski

  • 117. Data: 2010-11-29 01:13:14
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a)

    > Naprawdę.

    > Nie jest absurdalny, wręcz przeciwnie.

    > Spokojnie, pozwala.

    No to dawaj, opowiadaj jak to zrobić zgodnie z przepisami. Dla ustalenia
    uwagi:

    "Art. 24. [...]

    6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania
    i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. [...]"

    Ty ruszasz pierwszy, ja po Tobie ale mam szybszy samochód.

    --
    Tomek

  • 118. Data: 2010-11-29 08:47:11
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > Przyjżyj się kiedy SUV wrócił na swój pas, a kiedy Łada zaczęła hamować.

    Gosc w Ladzie zaczal hamowac po tym jak SUV zajechal mu droge trzymajac
    hamulec w podlodze. Sugeruje nawet to kamerzysta szybko zblizajacy sie Lady.

    > I nie zapominaj, że SUV jako wyprzedzający musiał mieć większą prędkosć.

    No to chyba dobrze, ze mial wieksza predkosc skoro wyprzedzal?;) Nie zmienia
    to faktu, ze zrobil to niebezpiecznie.

  • 119. Data: 2010-11-29 09:09:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-27 00:55, Przembo pisze:
    (...)
    > Gdzie twierdziłem że jest ok? Ja tylko twierdze że z 2 buraków ten
    > bardziej szkodliwy oberwał.

    O to to - ten z łady bardziej szkodliwy.

    > I nic nie zauważyłeś? Typowe.

    Wiele zauważyłem, ale niekoniecznie interpretacja musi być zgodna
    z trendem tu panującym.

    > Wskaż prosze gdzie twierdziłem że spowalniał,

    Proszę bardzo:
    <cite>
    A spotkała Cie kiedyś taka sytuacja gdy wyprzedzany z niewiadomych
    przyczyn pragnał byś ugrzęzł na pasie do jazdy w przeciwnym kierunku?
    Tak się zachowuje normalny kierowca? Masz racje, ręce opadają...
    </cite>

    Skoro przyśpieszając spowodował ugrzęźnięcie kierowcy za nim, to
    chyba oczywiste, że przyśpieszając powodował spowalnianie kierowcy
    z tyłu.

    > bardzo nieumiejętnie jak na siebie odwracasz kota ogonem.

    Nie odwracam kota ogonem, tym bardziej więc nie mogę robić tego
    nieumiejętnie.

    > Jeśli nie widzisz co wyprawiał kierowca
    > Łady to nie sądze byśmy znaleźli jakąkolwiek płaszczyzne porozumienia.

    He, he, he - zupełnie jak polityk z pewnej partii. Z góry przyjmuje
    jakieś ograniczone założenia i reszta go nie interesuje. Masz rację,
    przy takim podejściu z Twojej strony dalsza dyskusja sensu nie ma.

  • 120. Data: 2010-11-29 09:31:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Nie, nie zmieniań zeznań. Po prostu wcześniej pisałem tylko o mojej
    > ocenie kierowcy z Łady - myślałem, że nie ma co oceniać kierowcy SUVa.

    Nie kręć:
    <cite>
    > Przeczytaj cały wątek (choć nie wiem czy warto). Winny wszystkiego
    Jeśli specjalnie zahamował (powodu bądź braku powodu nie widać) to jest
    równorzędnym kretynem.
    </cite>

    Tutaj masz swoje porównanie kretynizmu obydwu kierowców.

    > Zagalopowałeś się. Kwestia utrudniania wyprzedzania nie ma nic wspólnego
    > z ewentualnym powodem gwałtownego hamowania po wyprzedzaniu.

    Mylisz się - z filmu nie wynika, że kierowca łady celowo i złośliwie
    utrudniał wyprzedzanie, ponieważ za mało widać z przodu.

    > I co takiego niebezpiecznego zrobił przed i w trakcie wyprzedzania?

    Standardowo - jedzie na zderzaku, bez stosownego marginesu
    bezpieczeństwa, do tego ograniczając innym widoczność.

    > To nie jest teoretyzowanie. Jak się utrzymuje bezpieczny dystans od
    > pojazdu przed nami i ktoś nam w to miejsce wjeżdża to *trzeba* od razu
    > sobie ten bezpieczny dystans przywrócić.

    Jak najbardziej teoretyzowanie i próba przenoszenia odpowiedzialności
    za zachowania bandy idiotów na ludzi, którzy utrzymują stosowny
    margines bezpieczeństwa. Kretyn wjeżdża na grubość kurzu na lakierze
    (on się zmieści), a człowiek ma deptać po hamulcu jeszcze patrząc,
    czy przypadkiem i jemu ktoś w dupę nie wjedzie.

    > Bez głupich adpersonamów nie potrafisz?

    Powyższe to właśnie głupi adpersonam - ja tylko stwierdziłem fakt, że
    takie teoretyzowanie dla zasady pozostawię Tobie.