eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › używany tdi - trwałość
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2010-11-23 18:46:22
    Temat: używany tdi - trwałość
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    Witam,
    Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
    Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
    (licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
    spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
    koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
    Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
    1. 90km - pompa rotacyjna
    2. 110 - pompa rotacyjna
    3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
    Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
    finansowych?
    Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam


  • 2. Data: 2010-11-23 18:55:06
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-23 18:46, Andrzej pisze:
    > Witam,
    > Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
    > Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
    > (licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
    > spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
    > koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
    > Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
    > 1. 90km - pompa rotacyjna
    > 2. 110 - pompa rotacyjna
    > 3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
    > Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
    > finansowych?
    > Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

    Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
    zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
    użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 3. Data: 2010-11-23 18:58:43
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
    > zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
    > użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...

    Mądre słowa



  • 4. Data: 2010-11-24 07:42:42
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Lis, 18:46, Andrzej <c...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > Interesuje mnie zakup używanego samochodu z silnikiem 1,9 tdi vw.
    > Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
    > (licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
    > spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
    > koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.

    Zależy chyba od tego co było robione przez właściciela.
    U mnie w Octavii przy 160 tys. km zaczyna czasami ślizgać się
    sprzęgło, więc niezabawem trzeba będzie wyskoczyć z 3,5 tysiaka.
    Pomacaj tarcze, wymiana tarcz i klocków to jakiś tysiąc z groszem.
    Poza tym nic większego poza eksploatacją się nie działo i nie wskazuje
    żeby coś się miało dziać.

    Pzdr.
    L.


  • 5. Data: 2010-11-24 08:16:17
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 23 Lis, 18:58, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:
    > > Jeżeli faktycznie ma tylko 200kkm to spokojnie kolejne 100kkm powinien
    > > zrobić bez większych problemów, ale wszystko zależy od poprzedniego
    > > użytkownika bo i po 10kkm można zakatować silnik...
    >
    > Mądre słowa

    Mój Golf MK3 TDI dochodzi do 300kkm na liczniku, i jakoś w samym
    silniku nie chce się nic zepsuć ;)
    Turbina dmucha że aż miło (chwilowo skacze nawet na 1,1 - 1,2bar, po
    czym spada do fabrycznego max czyli 0,8 ;)), niebawem podłączę czujnik
    ciśnienia oleju, więc będę wiedział ciut więcej o mojej jednostce.

    nie wspomnę o tym, iż to 300kkm na liczniku to ja nie wierzę, a ile ma
    w rzeczywistości to kto go tam wie :)

    Jak przy 240kkm robiłem rozrząd, to wziąłem się i za pompę wody to
    zdjąłem fabryczną, rok produkcji 1998 :)

    Przy 200kkm to moim skromnym zdaniem przy poprawnej eksploatacji do
    400-500kkm powinien dożyć.

    Pozdrawiam !


  • 6. Data: 2010-11-24 08:22:15
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Załóżmy, że znajdę egzemplarz z rzeczywistym przebiegiem 180-200 tys.
    > (licznik nie cofnięty). Jakiej trwałości można osprzętu można się
    > spodziewać, wtryskiwaczy (pompowtryskiwaczy), pompy, turbosprężarki,
    > koło dwumasowego. Ile tys. średnio wytrzymują te elementy.
    > Jak wygląda trwałość w poszczególnych wersjach silnikowych:
    > 1. 90km - pompa rotacyjna
    > 2. 110 - pompa rotacyjna
    > 3. 101, 105, 130 km - pompowtryskiwacze
    > Czy samochód z takim przebiegiem może już wymagać dużych nakładó
    > finansowych?
    > Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam

    Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
    samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
    wytrzymac i 2 x tyle.

    Tarcze, klocki sprawdz.
    Turbosprezarka powinna byc OK.
    O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
    Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
    sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
    dobrze dotarty samochod ;)



  • 7. Data: 2010-11-24 10:18:49
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    > Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
    > samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
    > wytrzymac i 2 x tyle.
    >
    > Tarcze, klocki sprawdz.
    > Turbosprezarka powinna byc OK.
    > O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
    > Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
    > sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
    > dobrze dotarty samochod ;)
    Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
    na jakość paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
    szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
    Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
    mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
    w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?


  • 8. Data: 2010-11-24 10:30:11
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-24 10:18, Andrzej pisze:
    >> Sprzeglo i kolo zamachowe moze domagac sie juz wymiany, chociaz jezeli
    >> samochod byl eksploatowany glownie na dluzszych trasach to moze
    >> wytrzymac i 2 x tyle.
    >>
    >> Tarcze, klocki sprawdz.
    >> Turbosprezarka powinna byc OK.
    >> O pompowtryskiwacze bym sie nie martwil.
    >> Oczywiscie rzeznik moze zalatwic kazdy samochod po dowolnym przebiegu,
    >> sprawdzic trzeba z mechanikiem itp... ale taki przebieg to dopiero
    >> dobrze dotarty samochod ;)
    > Słyszałem opinie że silniki z pompowtryskiwaczami są bardziej wrażliwe
    > na jakość paliwa. Czy warto kierować się tym przy wyborze samochodu i
    > szukać silnika z tradycyjną pompą rozdzielaczową?
    > Czy pomiędzy silnikami (różna warrianty mocy) z pompowtryskiwaczami
    > mogą być różnice w trwałości? Bo rozumiem, że sprzegło/koło dwumasowe
    > w słabszej wersji może dłużej wytrzymać?
    >

    Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli
    tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na
    wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach,
    niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
    nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
    zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 9. Data: 2010-11-24 10:43:35
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: Andrzej <c...@w...pl>

    > Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli
    > tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na
    > wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach,
    > niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
    > nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
    > zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.
    >
    Dojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedną stronę, w skali miesiąca
    to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały
    samochód na dojazdy do pracy. Alternatywą może być samochód na gaz,
    ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubią gaz".


  • 10. Data: 2010-11-24 10:57:17
    Temat: Re: używany tdi - trwałość
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>



    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:df55bc76-e1ef-4bfc-9ef7-0c5945790072@q1
    8g2000vbm.googlegroups.com...
    >> Najpierw przemyśl dobrze czy diesel jest Ci faktycznie potrzebny, jeśli
    >> tak, to owszem nowsze konstrukcje są bardziej wrażliwe, praktycznie na
    >> wszystko. Stare poczciwe klekoty z VP jeździły w ciężkich warunkach,
    >> niejednokrotnie tankowane wszelakimi wynalazkami i nie psuły się
    >> nadmiernie. Tylko dziś znaleźć auto z silnikiem diesla i VP w stanie nie
    >> zajechanym na śmierć oraz nie klepanym 3 razy graniczy z cudem.
    >>
    > Dojeżdżam codziennie do pracy, 30 km w jedną stronę, w skali miesiąca
    > to daje już niemały przebieg. Interesuje mnie ekonomiczny, trwały
    > samochód na dojazdy do pracy. Alternatywą może być samochód na gaz,
    > ale z tym też może być problem, bonie wszystkie silniki "lubią gaz".
    >

    Jak nie potrzebujesz rakiety to kup ewentualnie SDI, zawsze mniej rzeczy
    ktore sie moga zepsuc :P a do wyboru masz troche, nawet Golfa kombi.

    PZDr
    Adam

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: