  • Data: 2018-04-15 09:11:14
    Temat: Re: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-15 o 06:27, Cavallino pisze:

    > Syn kiedyś testował ten sposób na Peugeocie 206, ale takim za 6 tys.
    > Niestety, po wpakowanie kolejnych 4 tys w naprawy, auto nadal było do
    > luftu, psuło się co chwilę, tydzień bez awarii był tygodniem straconym.
    >
    > Przez 5 lat to musiałby wpakować nie 5 a 50 tys w naprawy.
    > I nie ma dokładnie żadnego powodu, żeby jakikolwiek inny samochód z
    > PSA musiałby zachowywać się inaczej.

    Powielasz jakieś bzdurne mity, które mają całkiem inne źródło
    pochodzenia. Złe opinie przywarły do aut francuskich tylko dlatego, że
    auta te zawsze wyprzedzały technologicznie auta innych firm i pan Zenek
    z młotkiem na wsi nie wiedział jak się takie auta klepie, bo do tej pory
    klepał tylko golasy spod znaku Opla, Audi i VW.

    Nawet dzisiaj większość mechaników przerasta silnik HDI, choć w 15 minut
    można w internecie znaleźć schematy i opis działania takiego silnika.

    Sam nawet ostatnio przerabiałem ten temat podczas najprostszej czynności
    serwisowej tj. wymiany wkładu filtra. Mechanik wyjął wkład filtra nie
    spuszczając wcześniej z obudowy paliwa i nie usuwając zebranego tam
    syfu. W porę go powstrzymałem. Myślałem, że mu przypierdolę, bo cały
    syf, który zebrał się przed filtrem przedostał się na stronę za filtrem,
    a ten idiota zaczął już pchać do obudowy nowy wkład. Jakby ten syf
    dostał się na pompę wysokiego ciśnienia common rail to byłoby po pompie
    i po wtryskiwaczach. Nowy komplet to koszt ok. 8 tys. zł. Regeneracja
    4-5 tys. zł. Był to nowo zatrudniony, młody pracownik w warsztacie do
    którego jeżdżę od lat. Na szczęście moją reakcję zauważył właściciel
    warsztatu i ustawił młodego "fachowca" do pionu.

    Powodem późniejszych problemów nie byłoby auto z PSA ale mechanik, który
    nie umie myśleć.

    Prawda natomiast jest taka, że właściciele aut PSA jak już raz wsiedli
    do auta tego koncernu to już nie chcą jeździć innymi. Auta te nie są ani
    bardziej awaryjne od niemieckich czy japońskich, ale wymagają serwisu,
    który wie jak to auto działa i jak się wykonuje czynności serwisowe.
    Jeżeli są tylko systematycznie serwisowane to są bardziej niezawodne jak
    auta niemieckie, a przy tym mają blacharkę na której nie uświadczy się
    nawet grama rdzy pod warunkiem, że auto nie było bite i nie widziało
    palnika.

    To czy auto będzie zawodne zależy od poprzedniego właściciela i jak było
    serwisowane. Dlatego dobrze jest kupować auta z Niemiec, bo tam
    przeglądy są bardzo skrupulatne i wszelkie awarie muszą być usuwane, aby
    auto mogło zaliczyć przegląd. Ale nie mówię tu o autach powypadkowych
    wstępnie wyklepanych przez Turka, a następnie podpicowanych i
    sprzedawanych przez Polaka.