  • 1. Data: 2018-04-14 06:20:30
    Temat: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Witam.

    Panowie doradźcie czego szukać: Auto do pracy, 50km dziennie, zakres
    cenowy 15-20k, ekonomiczne w spalaniu i utrzymaniu. Nie musi być piękne i
    zrywne :)
    Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle patrzę i
    ktoś mi nakieruje światopogląd?
    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Jak cię widzą - to pracuj.

  • 2. Data: 2018-04-14 10:04:45
    Temat: Re: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Apr 2018 06:20:30 +0200, Artur Frydel napisał(a):
> [...]
    > zrywne :)
    > Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle patrzę i

    Fiata na 50 km dziennie ?
    Forda :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-04-14 11:31:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 06:20, Artur Frydel pisze:
> [...]
    > zrywne :)
    > Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle patrzę i

    Ostatnio stanąłem przed podobnym dylematem tzn. zakup kolejnego auta dla
    żony na dojazdy do pracy po mieście, bo swoje oddała córce. Podobny
    przedział cenowy. Ponieważ była przyzwyczajona do gazu to był warunek
    auto benzynowe + LPG i ma być małe, aby można było łatwo parkować. Pod
    uwagę brałem Fiat Panda, Fiat Grande Punto, Toyota Yaris, Renault Clio,
    Ford Fiesta, Ford Fusion i kilka innych. Najbardziej do gustu nam
    przypadł Ford Fusion. Wygodny, wyższa pozycja siedzenia. Ale nie udało
    mi się znaleźć w odpowiednio dobrym stanie technicznym. Ale trafiłem w
    jednym z komisów na Mazdę 2 i od razu obydwoje zakochaliśmy się w tym aucie.

    Sylwetką podobne do Fiata Pandy, ale auto troszkę większe i o wiele
    więcej miejsca w środku. Dużo wygodniejsze. Co prawda we wnętrzu królują
    plastiki, ale wszystko jest porządnie spasowane, nic nie trzeszczy i nie
    rzegocze jak w Pandzie. Auto bardzo proste konstrukcyjnie, a zatem łatwe
    i tanie w naprawach, bo tak naprawdę jest to Ford Fusion. Mazda 2 i Ford
    Fusion to auta bliźniacze, które różnią się tylko kształtem nadwozia.
    Mazda zdecydowanie ładniejsza. Obydwa te auta bazują na podwoziu i
    zawieszeniu Forda Fiesty, dlatego też ceny części zawieszenia są tanie
    jak barszcz. Silnik także jest fordowski :) Jeździ się nią o wiele
    lepiej jak Pandą, a przy tym o wiele bezpieczniej - więcej gwiazdek w
    testach zderzeniowych. Do wyboru masz kilka jednostek napędowych
    benzynowe i diesla.

    Ta, którą kupiliśmy ma pełne wyposażenie elektryczne tzn. wszystkie
    szyby elektryczne, lusterka elektrycznie sterowane i podgrzewane, radio
    fabryczne z odtwarzaczem CD i MP3 sterowane także z kierownicy, klima,
    immobiliser, centralny zamek, pilot, 8 poduszek (przednie kierowcy i
    pasażera, boczne kurtyny w przednich siedzeniach chroniące biodra i bok
    pasażerów, oraz kurtyny w suficie dla wszystkich pasażerów z przodu i z
    tyły chroniące głowy), ABS.

    P.S.

    Jakbyś się decydował na Mazdę to nie bój się jak zobaczysz w bagażniku
    akwarium :) tzn. zbierającą się wodę. Te auta mają małą wadę, którą
    można usunąć samemu za grosze. Chodzi o to, że mocowanie tylnych lamp i
    zderzaka do karoserii ma plastikowe elementy wpinane w karoserię. Trzeba
    odkręcić boczki w bagażniku, odkręcić tylne lampy i specjalnym kitem do
    karoserii uszczelnić wszystkie te kołki/wpinki. Trzeba też sprawdzić czy
    uszczelka lamp nie jest uszkodzona.

    U mnie było podobnie, ale zanim kupiłem to auto wiedziałem już gdzie
    jest problem, dlatego nie bałem się zakupu tego samochodu z akwarium w
    bagażniku :)

    Naprawa trwała jakieś pół godziny i problemu już nie ma.

  • 4. Data: 2018-04-14 11:41:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > Panowie doradźcie czego szukać: Auto do pracy, 50km dziennie, zakres
    > cenowy 15-20k, ekonomiczne w spalaniu i utrzymaniu. Nie musi być piękne i

    Yaris albo starsza Corolla E11/E12. Zapomnij o Pandzie.

    Ewentualnie benzynowe Clio, zadbany Focus 1.6 duratec, jakaś Kia (np. Soul
    - znajomy ma od nowości 2009 1.6 crdi, jeździ 45 km dziennie, spalanie 6,5
    Kraków i okolice, awarii brak).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2018-04-14 12:16:07
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > zrywne :)
    > Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle patrzę i

    Smart Electric Drive

  • 6. Data: 2018-04-14 13:19:58
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 14.04.2018 o 06:20, Artur Frydel pisze:
> [...]
    > zrywne :)
    > Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle patrzę i

    picasso za 10 tyś, 5 tyś wpakować w naprawy, nie przejmować się
    posiadaniem auta przez 5 lat.

    ToMasz

  • 7. Data: 2018-04-14 14:38:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To juz lepiej Cienkiego. Mozna kupic za 500 i za 5000 zrobic z niego prawie sztuke
    nowke.

  • 8. Data: 2018-04-14 15:17:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > To juz lepiej Cienkiego. Mozna kupic za 500 i za 5000 zrobic z niego prawie sztuke
    nowke.

    Ale nie mówimy o złomach, które nawet nie mają najmniejszych szans
    przejść przeglądu. W Cienkusiu za 500zł to już siedzenia trą o asfalt. :)

    A jeżeli chodzi np. o Xarę Picasso to jest to bardzo dobry wybór, bo są
    niezawodne, a przy tym to Francuz, którego brzydzi się rdza. Jeździ się
    nią dość wygodnie choć jak dla mnie siedzenia są trochę za krótkie no i
    promień skrętu mógłby być lepszy - przy jeździe miejskiej trochę mało
    zwrotne, ale na dłuższe trasy OK.

  • 9. Data: 2018-04-14 16:47:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cienki po naprawie za 5000 przejdzie kazdy przeglad. Poza tym znowu sie madrujesz.
    Mam cienkiego co studia niedlugo skonczy. Jakos fotele o asfalt nie tra. Dwa lata
    temu za tysiac dwiescie zlotych zalozyli nowe progi, wyspawali w podwoziu co uznali
    ze nalezy naprawic i zamalowali naprawione farba. Zostaje 3800. Jak tarcza hamulcowa
    kosztuje 30 zlotych to ciezko bedzie pozostale 3800 wydac na naprawy. No i 9500 w
    kieszeni zostalo.

  • 10. Data: 2018-04-14 16:58:46
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 15:17, Uzytkownik pisze:

    > Ale nie mówimy o złomach, które nawet nie mają najmniejszych szans
    > przejść przeglądu. W Cienkusiu za 500zł to już siedzenia trą o asfalt. :)

    Nie musi być koniecznie za 500, pełnosprawne Seicento warte jest chyba
    max 2500.