  • Data: 2019-10-12 17:21:09
    Temat: Re: Z80 jako jedyna szansa w postapokalipsie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 12 Oct 2019 14:24:34 +0200, JaNus napisał(a):
    > Jako że lubię sprawdzać, gdy mam wątpliwości, to zerkam w Wiki, a tam:
    > /wersja 6128 z pamięcią 128 kB, zmodernizowaną klawiaturą i stacją
    > dyskietek 3", umożliwiała wgranie systemu operacyjnego CP*M i AMSDOS/
    >
    > Wgranie? Ja miałem w pamięci, że on sobie cierpliwie siedział w ROM-ie,
    > i uruchamiało się go jednym poleceniem, bez żadnego zasysania z FDD. To
    > ja źle pamiętam, czy Wiki-autor coś namieszał, podpowiedzcie!

    CP/M mial dwie czesci - BIOS i BDOS.
    BIOS to gdzies w ROM komputera, choc w praktyce raczej kopiowany do
    RAM, ale BDOS byl ładowany z dyskietki.

    wersji duzo nie bylo, chyba mozna by sie pokusic o wstawienie BDOS do
    ROM ... ale czy on nie uzywal kawalka swoje pamieci na bufory ?

    CP/M na Amstradzie w wersji 3, czy moze 3+ to byl jakos bankowany, tam
    nie wiem jak sobie poradzili - ale pisza, ze bankowanie to byla cecha
    samej wersji 3.0

    J.